Zaterdag weer kortebaan, blijft toch een liefde van mij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ju1982 schreef:Leuk om weer eens wat van de drafsport te zien. Vroeger liep ik stage en elk weekend rond op Hilversum (jaja lang geleden dus).
Mooi topic en duidelijke antwoorden en nog mooiere foto's! Veel succes en plezier nog samen!
ruitje schreef:Het zit een beetje raar bij ons haha. Mijn vader en moeder hebben wat paarden van zichzelf, wat paarden samen met Wim( de rijder van Warrior) en ik heb er dan soms 1 of 2. Maar eigenlijk voelt het gewoon alsof alle paarden van ons samen zijn.
Meestal splitst het zich vanzelf een beetje in welke karakters bij welke trainer matcht. Wim is heel erg goed in de puntjes op de I, hij rijd ze meestal de paar keer in het werk voor de koers, en is hoefsmid dus hij is ook super voor de balans( welke ijzers er onder moeten) , mijn vader is heel erg goed in het voeren, koersen uitzoeken en het optrainen van de paarden. Hij heeft ook het meeste geduld van de vier. Ik ben beter in het ' herstelwerk' na de koers en het alternatief trainen( onder het zadel of juist weinig trainen i.p.v. van veel bij een paard wat niet meer zo graag wil ) .
Mijn moeder houd echt alles bij qua nieuwste ontwikkelingen, supplementen en trainingsmethode's. Ook is zij begonnen met loswerken met bijzetteugels en we merkten dat dat veel scheelde bij de meeste paarden.
Soms denken we daarom alle vier wel eens wat anders over een paard, maar we komen er best goed uit... Meestal dan
Warrior is een grote grappenmaker Joolien, we kunnen hem thuis niet werken op de baan omdat hij uitbreekt en gewoon naar stal gaat( geen sturen aan) , op de koers neemt hij meestal ook elke bocht richting de uitgang ruimer. Vorig seizoen won hij een koers waarbij hij de laatste bocht 4 sporen naar buiten liep.
ruitje schreef:ju1982 schreef:Leuk om weer eens wat van de drafsport te zien. Vroeger liep ik stage en elk weekend rond op Hilversum (jaja lang geleden dus).
Mooi topic en duidelijke antwoorden en nog mooiere foto's! Veel succes en plezier nog samen!
Er is een grasbaan in Hilversum tegenwoordig! Dus je kan gewoon weer komen hoor![]()
ruitje schreef:Nee Nee, gelukkig zijn we uitgeloot, we gaan haar zaterdag eerst werken op Assendelft. Even kijken of ze het kan... En als ze het dan kan, kan ze door die uitloting starten op een kortebaan waar niet zulke hele goede lopen.
We rijden zelden in Duitsland, vinden de sfeer daar ook niet zo gezellig, het leuke aan een grasbaan is dat iedereen elkaar kent en mensen dingen naar je roepen als je wint enzo. Echt gezellig.
Karretjes zijn redelijk stevig, maar laatst nog bij een aanrijding kwam er een terug met scheuren e.d. Echt ' omvliegen' doen ze niet echt, of je moet zo kort draaien bij de start dat je op 1 wiel komt en dan door je eigen gewicht omkiept, dat is niet zo handig
ruitje schreef:We zijn er om te werken hoor, dus je kan race-eendje( haar bijnaam veranderd op stal rap van Ruby naar Duckie) wel in het werk zien.
Zelf rijden op de KB, jij bent niet goed... Daar begin in echt nooit aan, de stress, de snelheid, dat krappe startvak, die pikeurs die grapjes met je uithalen bij de start en die mensen die halverwege een paraplu voor je paard opsteken... Nee, grasbanen is voorlopig heftig genoeg denk ik.
Boender, bij welke stal zat jij? Klopt hoor, onze paarden zijn ook net niet goed genoeg voor grote koersen in Duindigt, Duitsland hebben we deze winter wel over getwijfeld maar onze tactiek is nu eigenlijk om de grasbanen te pakken en te koersen van mei tot en met oktober en dan staan ze in de winter op rust. Gaan ze langer mee en ze blijven er ook zin in hebben