[AR] Ruby en Warrior laten zien wat snelheid is!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:46

Warrior is volgens mij ook wel eens mee geweest naar de kb maar toen was ie behoorlijk druk, maar kon ie wel verschrikkelijk hard.
Zaterdag weer kortebaan, blijft toch een liefde van mij :D

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:49

Leuk om weer eens wat van de drafsport te zien. Vroeger liep ik stage en elk weekend rond op Hilversum (jaja lang geleden dus :P ).
Mooi topic en duidelijke antwoorden en nog mooiere foto's! Veel succes en plezier nog samen!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 14:55

Het zit een beetje raar bij ons haha. Mijn vader en moeder hebben wat paarden van zichzelf, wat paarden samen met Wim( de rijder van Warrior) en ik heb er dan soms 1 of 2. Maar eigenlijk voelt het gewoon alsof alle paarden van ons samen zijn.
Meestal splitst het zich vanzelf een beetje in welke karakters bij welke trainer matcht. Wim is heel erg goed in de puntjes op de I, hij rijd ze meestal de paar keer in het werk voor de koers, en is hoefsmid dus hij is ook super voor de balans( welke ijzers er onder moeten) , mijn vader is heel erg goed in het voeren, koersen uitzoeken en het optrainen van de paarden. Hij heeft ook het meeste geduld van de vier :+ . Ik ben beter in het ' herstelwerk' na de koers en het alternatief trainen( onder het zadel of juist weinig trainen i.p.v. van veel bij een paard wat niet meer zo graag wil ) .
Mijn moeder houd echt alles bij qua nieuwste ontwikkelingen, supplementen en trainingsmethode's. Ook is zij begonnen met loswerken met bijzetteugels en we merkten dat dat veel scheelde bij de meeste paarden.

Soms denken we daarom alle vier wel eens wat anders over een paard, maar we komen er best goed uit... Meestal dan :')

Warrior is een grote grappenmaker Joolien, we kunnen hem thuis niet werken op de baan omdat hij uitbreekt en gewoon naar stal gaat( geen sturen aan) , op de koers neemt hij meestal ook elke bocht richting de uitgang ruimer. Vorig seizoen won hij een koers waarbij hij de laatste bocht 4 sporen naar buiten liep.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 14:55

ju1982 schreef:
Leuk om weer eens wat van de drafsport te zien. Vroeger liep ik stage en elk weekend rond op Hilversum (jaja lang geleden dus :P ).
Mooi topic en duidelijke antwoorden en nog mooiere foto's! Veel succes en plezier nog samen!

Er is een grasbaan in Hilversum tegenwoordig! Dus je kan gewoon weer komen hoor *\o/* :D

Boender123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:59

ruitje schreef:
Het zit een beetje raar bij ons haha. Mijn vader en moeder hebben wat paarden van zichzelf, wat paarden samen met Wim( de rijder van Warrior) en ik heb er dan soms 1 of 2. Maar eigenlijk voelt het gewoon alsof alle paarden van ons samen zijn.
Meestal splitst het zich vanzelf een beetje in welke karakters bij welke trainer matcht. Wim is heel erg goed in de puntjes op de I, hij rijd ze meestal de paar keer in het werk voor de koers, en is hoefsmid dus hij is ook super voor de balans( welke ijzers er onder moeten) , mijn vader is heel erg goed in het voeren, koersen uitzoeken en het optrainen van de paarden. Hij heeft ook het meeste geduld van de vier :+ . Ik ben beter in het ' herstelwerk' na de koers en het alternatief trainen( onder het zadel of juist weinig trainen i.p.v. van veel bij een paard wat niet meer zo graag wil ) .
Mijn moeder houd echt alles bij qua nieuwste ontwikkelingen, supplementen en trainingsmethode's. Ook is zij begonnen met loswerken met bijzetteugels en we merkten dat dat veel scheelde bij de meeste paarden.

Soms denken we daarom alle vier wel eens wat anders over een paard, maar we komen er best goed uit... Meestal dan :')

Warrior is een grote grappenmaker Joolien, we kunnen hem thuis niet werken op de baan omdat hij uitbreekt en gewoon naar stal gaat( geen sturen aan) , op de koers neemt hij meestal ook elke bocht richting de uitgang ruimer. Vorig seizoen won hij een koers waarbij hij de laatste bocht 4 sporen naar buiten liep.

Ja dat bedoelde ik eigelijks ook met mijn vraag of je vader dus een trainings stal heeft :') (miss beter uitleggen hihi)
Maar leuk hoor eigen en trainings paarden! ;)
ik ree ze altijd onder het zadel , me hart licht nog steeds bij de dravers. :)
rijden jullie ook Duitsland?

hannah41

Re: Ruby en Warrior laten zien wat snelheid is!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:00

Wat gaaf om te zien, gefeliciteerd!

Zijn die karretjes wel stevig? Ben je nooit bang dat ze omvliegen/zijn ze wel een omgevlogen? :)

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:02

Voor de liefhebber: Het deelnemersveld van de kortebaan van Assendelft staat online.

Jammer dat jullie uitgeloot zijn Cathy. Zag Aruba BB staan, dacht: 'hee! Die 'ken' ik!'

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:06

ruitje schreef:
ju1982 schreef:

Er is een grasbaan in Hilversum tegenwoordig! Dus je kan gewoon weer komen hoor *\o/* :D

Ow echt?? Wat leuk!!!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 15:07

Nee Nee, gelukkig zijn we uitgeloot, we gaan haar zaterdag eerst werken op Assendelft. Even kijken of ze het kan... En als ze het dan kan, kan ze door die uitloting starten op een kortebaan waar niet zulke hele goede lopen :+ .

We rijden zelden in Duitsland, vinden de sfeer daar ook niet zo gezellig, het leuke aan een grasbaan is dat iedereen elkaar kent en mensen dingen naar je roepen als je wint enzo. Echt gezellig :) .

Karretjes zijn redelijk stevig, maar laatst nog bij een aanrijding kwam er een terug met scheuren e.d. Echt ' omvliegen' doen ze niet echt, of je moet zo kort draaien bij de start dat je op 1 wiel komt en dan door je eigen gewicht omkiept, dat is niet zo handig :+

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:10

Haha, goede strategie :P
Ga je haar ook op de KB zelf rijden?

Dan is het jammer voor mij. Had jullie graag in actie gezien. Ach, mijn tijd komt nog wel ;)

Boender123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:13

ruitje schreef:
Nee Nee, gelukkig zijn we uitgeloot, we gaan haar zaterdag eerst werken op Assendelft. Even kijken of ze het kan... En als ze het dan kan, kan ze door die uitloting starten op een kortebaan waar niet zulke hele goede lopen :+ .

We rijden zelden in Duitsland, vinden de sfeer daar ook niet zo gezellig, het leuke aan een grasbaan is dat iedereen elkaar kent en mensen dingen naar je roepen als je wint enzo. Echt gezellig :) .

Karretjes zijn redelijk stevig, maar laatst nog bij een aanrijding kwam er een terug met scheuren e.d. Echt ' omvliegen' doen ze niet echt, of je moet zo kort draaien bij de start dat je op 1 wiel komt en dan door je eigen gewicht omkiept, dat is niet zo handig :+

Ja wij reden daar veel omdat op duindigt de paarden net nog niet goed genoeg voor waren voor de grotere koersen. Grasbaan is inderdaar heel veel gezelliger ! :) en helemaal als het mooi weer is :p

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 15:14

We zijn er om te werken hoor, dus je kan race-eendje( haar bijnaam veranderd op stal rap van Ruby naar Duckie :+ ) wel in het werk zien.

Zelf rijden op de KB, jij bent niet goed... Daar begin in echt nooit aan, de stress, de snelheid, dat krappe startvak, die pikeurs die grapjes met je uithalen bij de start en die mensen die halverwege een paraplu voor je paard opsteken... Nee, grasbanen is voorlopig heftig genoeg denk ik :') .

Boender, bij welke stal zat jij? Klopt hoor, onze paarden zijn ook net niet goed genoeg voor grote koersen in Duindigt, Duitsland hebben we deze winter wel over getwijfeld maar onze tactiek is nu eigenlijk om de grasbanen te pakken en te koersen van mei tot en met oktober en dan staan ze in de winter op rust. Gaan ze langer mee en ze blijven er ook zin in hebben :)

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:19

ziet er gaaf uit :D

Boender123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:24

ruitje schreef:
We zijn er om te werken hoor, dus je kan race-eendje( haar bijnaam veranderd op stal rap van Ruby naar Duckie :+ ) wel in het werk zien.

Zelf rijden op de KB, jij bent niet goed... Daar begin in echt nooit aan, de stress, de snelheid, dat krappe startvak, die pikeurs die grapjes met je uithalen bij de start en die mensen die halverwege een paraplu voor je paard opsteken... Nee, grasbanen is voorlopig heftig genoeg denk ik :') .

Boender, bij welke stal zat jij? Klopt hoor, onze paarden zijn ook net niet goed genoeg voor grote koersen in Duindigt, Duitsland hebben we deze winter wel over getwijfeld maar onze tactiek is nu eigenlijk om de grasbanen te pakken en te koersen van mei tot en met oktober en dan staan ze in de winter op rust. Gaan ze langer mee en ze blijven er ook zin in hebben :)

Ja daar heb je gelijk in .
Stal van ooijen van Harry , Patrick en Chantal en hun moeder Nancy uit (putten , krachtighuizen)

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:25

Whahaha geweldig hoe je het vertelt. Je vergeet de mensen die over de hekken hangen en met hun boekjes op de hekken slaan ;) Of fotografen die half over de hekken hangen. Er zijn ook nog fotografen die binnen de hekken durven te gaan zitten. Helden.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:07

ruitje wat voor paarden nemen jullie mee naar de korte baan draverijen?? moeten die bepaalde paarden ook aan bepaalde eisen voldoen?
ben benieuwd of jullie ook rijden op de kb in egmond...
t lijkt mij zelf altijd ontzettend leuk om op een drafstal te helpen/werken maar ik zou echt niet weten hoe je er in kan komen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 16:23

Gewoon eens langs gaan! Ze zijn altijd opzoek naar mensen die willen helpen! Waar zit je in de buurt? Egmond?

Een paard voor de kortebaan is nog hele andere koek, je draaft rustig naar achter, moet dan bijna op de plaats omkeren en dan full-speed weg zijn. De lengte van een kortebaan is 300 meter. Echt sprintwerk dus. Je moet twee keer winnen van je tegenstander om door te zijn, dus je moet in korte tijd 2 of 3 keer kunnen sprinten. Dan moet je een uur aan de kant tot de volgende ronde waarbij je weer hetzelfde moet doen. Vaak gaan ze in het startvak grapjes uithalen waardoor ze kijken of jouw paard drukker word, of dat de pikeur zenuwachtig word en te vroeg van start gaat( uitschakeling) , dus jouw paard moet zeg maar de hele dag enorm rustig zijn, in het startvak niet druk worden en vervolgens als het er op aankomt zeer explosief zijn en snel vanuit bijna stilstand kunnen vertrekken.

Ik denk dat Ruby explosief genoeg is, voor het snel draaien klein genoeg en handig, ook ontspant ze direct als je gaat stappen en is ze op de dag zelf niet druk dus verdoet geen energie. Nu is het alleen de vraag of ze snel genoeg is over de 300 meter. Dat gaan we zaterdag dus testen.

Dit is kortebanen:

SiberianFox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:33

Erg gaaf Cathy. Zowel Ruby als Warrior zijn knap! :-)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:32

Ik vind vooral het draaien op de korte baan t moeilijkste er uit zien.
Vooral omdat ik altijd denk dat het paard op dat punt zichzelf kan verdraaien.

Maar ze kunnen toch nooit op top snelheid lopen in zo een klein stukje omdat je toch al best rap weer moet remmen

Ga hier altijd naar de korte baan in egmond aan de hoef ieder jaar geweldig om te zien.
En ga zo nu en dan ook naar de baan in alkmaar met camera.
Misschien eerdaags maar eens vragen of er iemand in de buurt nog mensen zoekt i. De drafsport

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:59

Wat ontzetten gaaf om te zien en fijn met die uitleg erbij!!

rosecroft6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:39

Hey Ceet

Ik heb de koers van ruby gezien liep zeer nette koers.
alleen die van Warrior niet en wist dus ook niet dat die gewonnen had.
Alsnog Gefeliciteerd

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:43

Stoer hoor!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:07

Knappe Ruby *\o/* !

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:09

xIirtJj schreef:
Er zijn ook nog fotografen die binnen de hekken durven te gaan zitten. Helden.

Ik ben zo'n fotograaf :+ :D

Ben op de meeste banen, maar aankomende zaterdag zit ik in Wolvega.

Cathy, Top topic. +:)+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:20

Pfff, ik blijf het echt zo bijzonder vinden, echt super. Heb er weinig verstand van, alleen die paar keer dat ik jullie op stal toendertijd heb zien trainen.
Complimenten, het ziet er echt vol liefde en vriendelijk uit!