[AR] Ruby is de snelste van Bokt!Trainen voor vreemd doel part 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:20

Daag je ons uit Ceet, tss de snelste van Bokt :+

Leuk topic weer, en altijd leuk om een beetje te volgen waar je mee bezig bent :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 21:26

Als een paard zichzelf constant raakt is dat niet oke. Daarom kijk je ook altijd of er krassen zitten op je beschermers :) . Dat is slecht voor de benen maar ook voor je snelheid, paard loopt immers niet optimaal :) .

Gelukkig slaat ze er niet constant tegen aan, we zijn echter nog wel bezig met het beslag. Misschien dat we haar d.m.v. ander beslag er voor gaan zorgen dat ze voor eerder weg is, of achter remt.. Kan daar wel een uitleg over geven maar geen idee of dat boeiend gevonden word :')

Ik verbaas mij er altijd over hoe ver wij in beslag zijn t.o.v. andere sporten, ik weet bijvoorbeeld zat truukjes om een mooiere uitgestrektere draf, of hoger komend achterbeen voor elkaar te krijgen... maar zie het nooit gebruikt worden in andere sporten :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 21:28

fransje23 schreef:
Daag je ons uit Ceet, tss de snelste van Bokt :+

Leuk topic weer, en altijd leuk om een beetje te volgen waar je mee bezig bent :)

Hahaha, aaahh!! Ouwe Cook hoeft niet meer zo hard toch :+

Leuk alle bekenden hier! Nina en Carina ook! En met Anne moet ik ook nodig weer afspreken :o

Woogy

Re: Ruby is de snelste van Bokt!Trainen voor vreemd doel part 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:17

valt mij juist heel erg op hoeveel er met ijzers bij show arabs wordt gerommeld. Juist voor meer actie en grotere stappen in de show ring.
Rijpaarden hebben niet veel verschillend beslag, hier en daar een zooltje of een verdikte tak. Renpaarden zelfde, alleen dan nog verschil in gewicht...Hmmm...toch geen sport die gedateerd is he ;)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 22:19

Joh van de show arabs wist ik niet? Ik stel voor dat we een toe weight naar Anky sturen :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:21

stuur die eerst maar eens lange lijnen ;)

Wist ik ook niet, tot ik paarden de ring in zag komen met luchtdrukzolen, breed beslag etc. die rode en blauwe zolen vallen wel op ;)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 01:45

ruitje schreef:
Ik verbaas mij er altijd over hoe ver wij in beslag zijn t.o.v. andere sporten, ik weet bijvoorbeeld zat truukjes om een mooiere uitgestrektere draf, of hoger komend achterbeen voor elkaar te krijgen... maar zie het nooit gebruikt worden in andere sporten :)

Dat merk ik ook wel dat de drafsport op gebied van gezondheid, verzorging en beslag ook veel meer mee bezig zijn en voor staan :)
Heb op gebied van verzorging ook al veel tips gekregen die ik met plezier gebruik.

En de truucjes mag je me via pb ook sturen hoor :D ben ik wel benieuwd naar!
Zou nog kunnen helpen bij mijn dravers die worden omgeschoold :D

EDIT: dat scheef volte doorlopen, hoe pas je dat aan in de omscholing ? :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:23

Ge-wel-dig *\o/*

Een keer een dravertje gehad, mijn geweldig Ushi Alexander, endurance mee gestart, ze keek naar de horizon en verdween. Wat een geweldige paarden zijn het toch.

Erg leuk om zo te zien!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:44

_Alarm_wlkp schreef:
ruitje schreef:

Dat merk ik ook wel dat de drafsport op gebied van gezondheid, verzorging en beslag ook veel meer mee bezig zijn en voor staan :)
Heb op gebied van verzorging ook al veel tips gekregen die ik met plezier gebruik.

En de truucjes mag je me via pb ook sturen hoor :D ben ik wel benieuwd naar!
Zou nog kunnen helpen bij mijn dravers die worden omgeschoold :D

EDIT: dat scheef volte doorlopen, hoe pas je dat aan in de omscholing ? :)

Wat ik zelf fijn vind werken is ze eerste rechtuit wat slingeren zodat ze het lijf leren meenemen met de richting die je stuurt, slangevoltes maken en veel veel sturen met het hele lijf, voltes zijn zeker in het begin kei moeilijk en moet je niet te veel verwachten. Vooral veel oefenen in stap en daarna in draf meepakken.
Dat is tenminste hoe ik het doe :)

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:12

Oh ruitje, wat vind ik dit leuk!!! Dat filmpje van de koers, m'n hart gaat open. Wat gaaf, als kind ging ik altijd naar duindigt en ik mocht altijd helpen op stal. Poetsen, inspannen, uitspannen, droogstappen, daar ben ik met het virus besmet geraakt. <3 Bedankt, ik heb zo genoten dat ik totaal vergat op het gebruik van die stokken te letten, daar ging ik het filmpje voor kijken. De stallen, het weggetje naar de baan, de zware baan in de binnenbaan, niets veranderd! Wanneer begint het seizoen? Ik moet nodig jeugdherinneringen ophalen! :))

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:22

Fantastische foto's, filmpje en uitleg! Het brengt veel herinneringen naar boven en tijdens het filmpje gaat m'n hart weer sneller kloppen! :D
Thanx!!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 11:04

Bedankt voor de leuke reactie's! Seizoen begint weer op 30 maart, helaas heeft Duindigt dit jaar minder koersdagen dus het is niet meer elke zondag koers.

Ik ga mee met Woogy, dravers door de bak rijden is juist niet de hoefslag volgen en zo af en toe een volte, het is constant fantasiefiguren rijden en veel doen vooral :)

charissa134

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:42

t zal misschien wel heel logisch zijn hoor..

maar waarom heeft t paard aan het begin van het filmpje watten in zn oren? :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:15

als ze wat minder horen zijn ze rustiger, sommige trainers zweren erbij en doen alle paarden watten in. andere nooit

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 09:38

Ruby heeft op de foto watten in haar oren, daar over heen rubberen oren en dan een kap. Zo hoort ze niks en is ze rustiger :)

Dit heb ik deze week afgebouwd naar alleen watten. Ruby is nogal fanatiek ( op een leuke manier! ) en je wil niet dat ze van te voren al hun energie verspillen :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:31

Wauw wat machtig mooi! :D

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:12

Wat een onwijs gave sport vind ik dit toch!!
Hoop dit jaar weer is te kunnen komen kijken op duindigt, 2 jaar terug ook geweest en wedstrijd gekeken echt super gaaf maar nu ik zo jou filmpjes zie vind ik het wel weer is tijd te gaan kijken!

Lijkt me een heerlijk gevoel zo hard met je paard over de baan haha, al lijkt het me dood eng las net dat je zij dat topsnelheden liggen rond de 60km per uur dat is echt hard haha.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 09:31

Afbeelding

Ruby en ruitje op de foto... en in de film:

'Duindigt 2014-03-30 koers 06' bekijken op YouTube -

Voor een ieder die wil zien hoe ik achteraan binnenkom :') . Ik ben degene in het rood blauwe pak die als laatste naar de auto gaat :)

Gisteren heb ik een voorbereidende koers gereden. Ze werkte vorige week goed maar nog niet goed genoeg om te koersen. Zelf wilde ik eigenlijk dus niet starten, maar mijn ouders zeiden het is goed voor je eigen ervaring en voor ruby kan het ook geen kwaad om gewoon een rustige koers zonder druk te rijden. Met lichte tegenzin gestart dus, omdat ik bang was dat ik 69 meter achter de rest zou binnenkomen :o .

Maar ik kwam gewoon aangesloten binnen, heb haar niet meer gevraagd het laatste stuk dus ze bleef in dezelfde vrsnelling waar de rest nog een tandje bij zette. Ben zo enorm tevreden, echt een geweldig paard om te rijden ook :)

Over twee weken nog een voorbereidende koers en dan gaan we naar het gras waar ze beter tot haar recht komt.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:00

Super dat je weer rijdt, dan maar met tegenzin. Zo leren de meeste meisjes ook dressuur rijden ;)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 10:38

Haha, ik reed niet met tegenzin hoor. Rijden is het leukste wat er is! Het is meer dat ik in de training altijd alles 110% wil hebben voor ik ga koersen en dus niet wil rijden op 80% .... Maar als dit 80% is, is er hoop voor de koersen met 110% :) !

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:48

Keurig gereden hoor!
Als ik het zo lees en hoe je de training aanpakt zal die 110% er echt wel inzitten. Super! :D

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:01

Gave plaatjes! Ik nen benieuwd hoe ze zich verder gaat ontwikkelen :)

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:14

Gaaf! Ben benieuwd

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:27

Niet eens de laatste, hoor. Ben benieuwd hoe ze het verder oppakt. Als dit rustig aan is, zit er zeker meer in :j

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:39

Dat eerste filmpje is echt gaaf, was even vergeten hoe het zicht er ook weer uitzag op de sulky, maar zo herkenbaar. Zelf overigens nooit op hoge snelheid gereden helaas.

Ook grappig voor mij dat ik nog even een oud collega met oud werknemer voorbij zag komen :)