, een ezel voor de wagen, dat heb ik echt nog nooit gezien!Was het makkelijk hem te beleren?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Heerlijk dat je zo bezig bent met ezeltje! Echt schattig
Hij kijkt er ook super blij bij
appeltje93 schreef:Maar 2 uur voor de kar en dan zonder hoefijzers?
Ik weet niet of je hoofdzakelijk zandpaden of over geasfalteerde wegen bent gegaan, maar als je veel over geasfalteerde wegen rijdt lijkt het me wel nodig om hem op ijzers te zetten (ivm snel slijten).

simodi schreef:Maar je bitloze constructie is zo niet handig en niet fijn voor je ezel. Met de teugels zo aan de bakstukken kun je niet goed sturen en in noodgevallen is het ook niks.
sorry voor de vele typfouten maar zit in de trein op mn mobiel dit hele verhaal te typen
ik heb zelf mijn eigen shetlander beleerd en herken heel erg de dingetjes die jij nu ook nog niet zo goed weet haha. ik heb toen ook veel uitleg gekregen via bokt
Safiera schreef:Ik probeer ook absoluut niet te zeggen dat je met bit moet gaan mennen. Mijn tip is wel om te kijken voor een echt degelijk bitloos hoofdstelletje, zo de teugels aan je bakstukken is niet veilig.
Bakstukken zijn daar simpelweg niet voor gemaakt

Maar jij kent jouw ezeltje zelf het beste natuurlijk.
Fijn, op een smal fietspad haha Fiffill schreef:Ik vind Iejoor zo'n leuk ezeltje!
Wbt het hoofdstel, ik weet dat het lastig is om passende dingen te vinden voor ezels (ze hebben toch een afwijkende maat) dus misschien is het een idee om iets op maat te laten maken? Zo heb ik een kaptoom op maat laten maken voor een van de ezels hier, dat is anders niet te vinden in de juiste maat.
) Verschilt natuurlijk heel erg per ezel, al zullen de meesten eerder stil gaan staan. Als ze plotseling schrikken kunnen ze best vooruit schieten maar echt op hol slaan zal idd niet zo heel snel gebeuren. Het ligt gewoon aan je ezel, de een is pittiger dan de ander.