[AR] Aangepaste menkar voor rolstoelen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 11:03

MysticDawn schreef:
Wouw, super dat dit nu ook kan! Hoe heet deze manege?

De spgij, http://www.spgij.nl

speurneusc schreef:
Mjetterd schreef:

Wij hebben een paar ruiters (die paardrijden) die inderdaad geen cap dragen tijdens de lessen. Hier is dispensatie voor aangevraagd (of zoiets in ieder geval :) ).

dan zou ik een rolbeugel over de kar laten lassen, net als bij een rallyauto is er toch nog enige veiligheid met het omslaan

Hoeft niet, ik denk dat een cap verplicht gesteld gaat worden :).

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:20

Leuk dat dit op de voorpagina staat, ik wist inderdaad niet van het bestaan van deze mogelijkheid!
Fantastisch om te zien :)

Wat ik trouwens ook leuk vind, is het enthousiasme van niet alleen de kinderen op de paarden, maar ook van de mensen ernaast. *\o/*

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 11:22

NoeskaMoos schreef:
Wat ik trouwens ook leuk vind, is het enthousiasme van niet alleen de kinderen op de paarden, maar ook van de mensen ernaast. *\o/*

Die met die brede glimlach en dat groene vest, dat ben ik :Y)
Voor wie het leuk vinden, hier staan echt geweldige foto's van een van de lessen:
http://spgij.nl/fotoalbum/640/sfeerbeelden-lessen.html

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:39

Wow wat mooi! Heel erg goed van de vrijwilligers en de manege.

Maar het echte petje af naar de paarden. Wat een fantastische paarden! Zo onder het huifbed bijvoorbeeld.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:42

Wat onwijs leuk!

IriLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:04

Wat leuk! Wat zullen die mensen een plezier hebben;)

Jazzythecorg

Re: Aangepaste menkar voor rolstoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:07

Wow wat een superleuk iniatief! Het plezier straalt er vanaf! Echt leuk dat ze zo ook kunnen genieten van de paarden en alles eromheen

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:14

echt super! misschien een idee om aan de kar een motertje met een kabbel te maken dat die rolstoel met de persoon omhoog word getrokken.( Zie je veel als de menwagen de vrachtwagen op gaan). Erg verlichtend werk. Het is een tip hoor. zeker zo verder gaan. een erg leuk idee!

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:17

Wat super gaaf dat jullie dit doen voor die mensen, uit ervaring weet ik dat ze het hartstikke leuk vinden bij de paarden! :D
(Ik heb ook drie jaar op zo'n manege vrijwilligerswerk gedaan, maar daar deden ze niet aan mennen :) )

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:18

Wat super gaaf dat jullie deze mensen zulke kansen bieden!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:22

Wat ik me wel afvraag...
Ik heb bij een wagenbouwer het ontwerp van de huifbedden gezien. Als er paniek is bij de paarden kunnen ze met 1 druk op de knop losgemaakt worden van de wagen.
Hoe zit dat met deze combinatie? De gevolgen zijn natuurlijk niet te overzien als er een keer paniek uitbreekt. De persoon in de rolstoel kan geen kant op. Daat blijft moeilijk natuurlijk, omdat die mensen niet mobiel zijn. Maar is er een snel loskoppel systeem voor de paarden? Of is dat mogelijk? Zodat het paard maar lekker in zijn eentje gaat redden, maar de kar blijft staan.

Wel een onzettend mooi initiatief! Fijn dat dit allemaal mogelijk is!!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 12:41

eilleen333 schreef:
Wat ik me wel afvraag...
Ik heb bij een wagenbouwer het ontwerp van de huifbedden gezien. Als er paniek is bij de paarden kunnen ze met 1 druk op de knop losgemaakt worden van de wagen.
Hoe zit dat met deze combinatie? De gevolgen zijn natuurlijk niet te overzien als er een keer paniek uitbreekt. De persoon in de rolstoel kan geen kant op. Daat blijft moeilijk natuurlijk, omdat die mensen niet mobiel zijn. Maar is er een snel loskoppel systeem voor de paarden? Of is dat mogelijk? Zodat het paard maar lekker in zijn eentje gaat redden, maar de kar blijft staan.

Wel een onzettend mooi initiatief! Fijn dat dit allemaal mogelijk is!!

Interessant :D.Ik ken het 1druk op de knop loskoppel systeem niet, die hebben wij ook niet bij onze huifbedden. Er zijn wel veiligheidslosklikdingen (geen idee hoe het heet) besteld voor zowel het huifbed als de menkar.

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:50

Wat gaaf dat jullie dit doen voor mensen met een beperking. Er word hier op stal ook 2x per week les gegeven aan mensen met een beperking maar die kunnen nog wel zelf rijden. Weet dat de mensen het geweldig vinden en er helemaal van opknappen. Goed bezig en petje af :j

Eagle74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:57

Shetter schreef:
Wat geweldig!! Je ziet echt dat de patienten er véél plezier in hebben. Doet je hart smelten als je zo mensen op deze manier kunt helpen

Patiënten! :( sorry hoor reageer normaal niet zoveel, maar je noemt deze mensen toch geen patiënten omdat ze gehandicapt zijn!! Mensen in een ziekenhuis die ziek zijn noem je zo.
Dit zijn klanten!

Verder goed werk, mijn nichtje zit ook in een rolstoel en ik denk dat ze dit ook wel erg leuk vind. Ik men zelf maar op mijn wagen kan ze niet mee. Wel lijkt het mij eng als het paard schrikt, wij stappen er zo af.. moet er niet aandenken dat het paard ervandoor gaat. Ik zou daarom altijd denk ik nog een groom achterop zetten.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 13:08

Eagle74 schreef:
Shetter schreef:
Wat geweldig!! Je ziet echt dat de patienten er véél plezier in hebben. Doet je hart smelten als je zo mensen op deze manier kunt helpen

Patiënten! :( sorry hoor reageer normaal niet zoveel, maar je noemt deze mensen toch geen patiënten omdat ze gehandicapt zijn!! Mensen in een ziekenhuis die ziek zijn noem je zo.
Dit zijn klanten!

Verder goed werk, mijn nichtje zit ook in een rolstoel en ik denk dat ze dit ook wel erg leuk vind. Ik men zelf maar op mijn wagen kan ze niet mee. Wel lijkt het mij eng als het paard schrikt, wij stappen er zo af.. moet er niet aandenken dat het paard ervandoor gaat. Ik zou daarom altijd denk ik nog een groom achterop zetten.

Een dier blijft een dier en kan altijd schrikken. Maar ik moet wel zeggen dat deze paarden wel echt om bomproofheid worden uitgekozen. Nogmaals, er kan natuurlijk altijd wat gebeuren en een paard kan altijd schrikken.
Laatst toen we een paard gingen uit proberen (die ik in een bokt advertentie had gevonden) ging ik proef rijden en de andere vrijwilliger die mee was ging testen hoe bomproof het paard was door geluiden te maken en op een kruiwagen te slaan langs de bakrand :').

Ik weet niet wat de normale gang van zaken is, maar ik kan me voorstellen dat er normaal gesproken wel een groom bij is en dat dit even voor de foto zo is gedaan.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:47

Ik vind het telkens prachtig om te zien hoe gelukkig die mensen steeds zijn bij dieren. Ze stralen echt!

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:04

Wauw, geweldig dat jullie ook mennen mogelijk maken! Had zoiets nog nooit gezien. Het ziet er geweldig uit, heerlijk hoe die jongen zit te stralen :D

Rick0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:06

Geweldig! Bij mijn manege willen ze op de nieuwe locatie ook gaan werken met een huifbed etc lijkt me fantastisch. Ben nu zelf al vrijwilliger daar en het is echt super leuk om die mensen met beperking, maar ook zonder, te helpen en ze dan na die tijd te zien lachen :D

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 15:20

Prachtig gewoon! Ik ben juf van kinderen met een ernstig meervoudige handicap, zij gaan ook paardrijden en komen steeds stralend terug.
Dit is gewoon geweldig op te zien, ik word er spontaan vrolijk van :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 15:34

Ach wat mooi zeg! Dat mensen die rolstoelgebonden zijn, toch zoiets kunnen doen!

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 15:47

Wat een geweldig initiatief!

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:20

Geweldig dat zulke dingen bestaan ( en komen er weer meer perdenfens bij :o ) geniaal die 2e foto wie dat heeft bedacht :)* ik wil ook zoon bed

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:43

Supergaaf dit :))

Botervlootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:53

super leuk dat jullie je zo inzetten *\o/* <3

maritbrouwer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:32

Wat super dat dit zo gedaan wordt !