[AR] Lizzy showt haar nieuwe KRAAY tweewieler!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:09

*D
Rustig aan met jouw mooie dame zou ik zeggen, ze heeft nog minstens 20/25 jaar te gaan ga ik vanuit toch?

Vwb uit kunnen leggen / tegen het opkroppen dus denk ik, op de foto's afgaand, dat je toch moet proberen meer los te laten voor, zodat ze naar voren durft te gaan met haar hals/hoofd houding en ik zou me dus totaal niet bezig houden met galop a. ze is nog erg jong b. wordt pas gevraagd bij M dressuur c. als je in stap en draf nog een opgekruld paardje hebt lijkt galop me nog stap te ver. Maar dat is mijn mening, denk vooral aan je onderschrift :P

Gewoon stap/draf, overgangen, lang, laag proberen te rijden rust erin en dan pas meer rond en op pit. Oftewel: pure basis.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:13

LS_fotos schreef:
Ach moeten ze de bermen hier maar beter maken die zijn echt verrot gereden door de vrachtwagens en tractoren.

.

En jij rijd het weiland rot van een boer... ach...
(hij lijkt wel droog zo te zien, dus ik denk dat het nu meeviel, maar als iedereen dit ging doen, zeker als het nat is maken paarden hoeven veel stuk))

wel leuke pony!

Romy_tessa

Re: Lizzy showt haar nieuwe KRAAY tweewieler!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:40

Super netjes! Ik zou zeker een startpas aanvragen, dan kan je gewoon rustig af en toe een dressuur/vaardigheid wedstrijdje meepakken, is goed voor haar ervaring. Voor je zelf is het ook lekker om met haar rustig in de B te beginnen, dan groeien jullie er samen lekker in (al weet ik zeker dat je de B en L zo door bent).

Opkrullen blijft lastig, je kan een ander bitje proberen, verder is het toch elke keer de lengte in de hals blijven aanbieden. Probeer ook zoveel mogelijk van houding te wisselen zodat ze niet in één standaard krulletje gaat lopen.
Wat betreft galop, zou ik juist lekker meepakken, zeker als je de ruimte hebt. Ze zal rustig aan sterker worden in de galop en dan komt het tempo vanzelf wel. Op het moment dat je de galop ziet verbeteren worden ze vaak ook sterker in de stap.

Super leuke combinatie en lekker zo doorgaan :D

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:55

Wauw! :~ :~ Wat een knap ding, jaloers op die sulky zeg, hoop dat ik dat geld er ooit voor zou hebben :=

Vind het er al onwijs netjes uitzien, al helemaal voor haar leeftijd!

Susanne100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:00

Wat een mooie combinatie!

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:12

waauw wat een mooierd !
je ziet echt dat jullie plezier hebben :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:20

Wat een mooie combinatie! Prachtige wagen ook!
Ik zou die startpas gewoon aan gaan vragen, dt gaat wel goedkomen.

Als je hier in het land was komen rijden dan had ik je er wel heel hard weer uitgetrapt. Wij hebben 75 hectare in eigendom, maar zelfs mij eigen pony's lopen niet in het land in de winterperiode als het niet vriest.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:20

Wat een knapperd!

Xander kropte zich ook verschrikkelijk op met een menbit (stang met hefboomwerking)
en nu men ik met een onderlegtrensje, en dat werkt tien keer beter!

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:22

wouwiee :)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:24

Mooie pony, maar:
Wat onwijs asociaal om zonder toestemming iemand anders z'n weiland te betreden, ik had de Rottweiler er achteraan gestuurd. De eigenaar van het landje heeft niks te schaften met de slechte berm.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:44

Ooohhh leuke foto's van Lizzy voor de tweewieler zeg!
Ze wordt ook steeds gaver!

Je zou inderdaad eens n ander bitje kunnen proberen. Verder heb ik niet veel verstand van mennen, maar als ik het vergelijk met rijden zou ik haar wat lager in proberen te stellen en veel overgangen maken en van halshouding wisselen.

Binne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:02

Mooie Wagen,& mooie Lizzy. :D :)

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:30

Heerlijk beeld om naar te kijken, mooie pony en mooie sulky erachter. Ziet er heel deftig uit.
Opkroppen is vaak ook iets wat in combinatie gaat met de kracht vanuit de achterhand. Tempowisselingen/overgangen en als het goed is komt het met het sterker worden van de achterhand vanzelf makkelijker mee!

Hi en je komt hier maar gerust in het weiland rijden hoor :D met dit aanzicht vind ik dat niet erg (buur-boeren hier zijn ook niet zo moeilijk, maar ons kent ons...als er van het voorjaar maar weer gras groeit en niet extreme sporen gaat rijden. Maar dat heb je nog altijd zelf in de hand gelukkig.)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 21:45

Bedankt met sommige dingen kan ik wel wat, ga daar mee aan de slag. Een enkel gebroken bitje dat doe ik echt niet heb zelf Reuma en heb dit wel nodig mocht er iets zijn. En nee op een bit rem je niet maar het kan soms wel even net dat extraatje geven dat je meer in je hand hebt. Het is af en toe ook nogal een drammer. :)

Dit weiland was trouwens DROOG op een nat weiland ga ik niet rijden, dat is veel te zwaar voor mijn pony!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:56

Ik vind Lizzy zooooo knap! En kleine buck is ook super stoer!

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:59

Wat een bijzondere kleur, prachtig zeg!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:00

LS_fotos schreef:
Bedankt met sommige dingen kan ik wel wat, ga daar mee aan de slag. Een enkel gebroken bitje dat doe ik echt niet heb zelf Reuma en heb dit wel nodig mocht er iets zijn. En nee op een bit rem je niet maar het kan soms wel even net dat extraatje geven dat je meer in je hand hebt. Het is af en toe ook nogal een drammer. :)

Dit weiland was trouwens DROOG op een nat weiland ga ik niet rijden, dat is veel te zwaar voor mijn pony!

Xander is ook een drammer, we hebben met 2 man aan de teugels gehangen met een zwaar bit er in het was of dat of de regge in. :=
En met dit bitje hoef ik maar te knijpen en hij stopt, het is best een scherp bitje hoor.

zoiets: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/imag ... M2DaAHuZe5

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:07

Wauwie, dat ziet er echt leuk uit zeg! :j

_enna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:12

Super stoere pony!!! :D Die zou toch iedereen wel willen hebben, zo'n knapperd! :D

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:30

Wauw.. wat een stoere pony, ook zo met je nieuwe kar en bijpassend tuig :))

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 22:32

MarlindeRooz schreef:
LS_fotos schreef:

Xander is ook een drammer, we hebben met 2 man aan de teugels gehangen met een zwaar bit er in het was of dat of de regge in. :=
En met dit bitje hoef ik maar te knijpen en hij stopt, het is best een scherp bitje hoor.

zoiets: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/imag ... M2DaAHuZe5

Enkel gebroken begin ik niet aan, notekraak effect. Die die voor de gein maar eens om je arm en trek eraan.
Ik vind dit bitje wel prima ze reageert en loopt er goed op en ik heb het niet nodig om eraan te hangen.
Als ik erop zit met gewoon hoofdstel loopt ze ook te diep, is een kwestie dat ze het moeilijk vind het hoofd te dragen. Maar daar is ze jong voor. :)

steph94xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:07

waaaauw! is nog zacht uitgedrukt, ik was erg onder de indruk wat een leuke combi! en wat een prachtige pony/kar/tuig geweldige combi moet je trots op zijn :) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:10

Authentic schreef:
Mooie pony, maar:
Wat onwijs asociaal om zonder toestemming iemand anders z'n weiland te betreden, ik had de Rottweiler er achteraan gestuurd. De eigenaar van het landje heeft niks te schaften met de slechte berm.

Ben ik compleet met je eens _/-\o_

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 13:33

steph94xx schreef:
waaaauw! is nog zacht uitgedrukt, ik was erg onder de indruk wat een leuke combi! en wat een prachtige pony/kar/tuig geweldige combi moet je trots op zijn :) :)

Dankjewel, dat ben ik ook inderdaad. :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 01:14

LS_fotos schreef:

En dus niet omdat je iemand anders z'n land ermee kapot rijd?

En mensen die zeggen 'ach, je ziet niks', nee je ziet wellicht niks. Maar je merkt het wel. Daarmee verdient iemand z'n geld. Nee, ik vind het niet netjes van je dat je zomaar op iemand anders land gaat rijden. Zoals eerder werd gezegt, die boer kan er niks aan doen dat die berm kapot is. Vraag het dan, wellicht vinden ze het nog goed ook. Maar ongevraagd iemand z'n terrein betreden dat mág gewoon niet :n

Ik vind het verder een geweldige knappe pony en bekijk regelmatig jullie topics. Maar vind ze leuker als ze niet op andermans terrein zijn ;)