NathalietjeB schreef:pff waarom moet bokt het toch altijd beter weten...laat mensen toch eens in hun waarde zeg..
niemand kent de ts volgens mij persoonlijk en weet dus ook niet wat ze doet met haar shetter..
Ik ken TS en de kleine smurf persoonlijk, en als er iemand is die weet waar ze mee bezig is, is TS het wel..
Ze zal nooit iets doen wat een paard of pony schade zal toebrengen, en altijd met een zachte concequente hand, en vooral met verstand en spelenderwijs met veel plezier ermee aan de "slag" gaan..
Lars is gewoon een pony die bezig WIL zijn, en leren WIL al van kleins af aan..
En met die enkele keren voor die(zeer licht van gewicht) sulky om m de basis te leren, vind ook ik echt geen dierenbeulerij!!
Iedereen heeft zijn menin of manier over WAT, HOE en WANEER wel of niet beleren..
Maar kom op, zeg nu zelf, pas als je paard totaal (of volgens bepaalde mensen genoeg)volgroeid is pas beginnen met beleren en/of belasten, terwijl je al zoveel spelenderwijs "voorwerk" ( grond werk, manieren leren, basis comando's, vrijheids dressuur, wandelen of rennen (met of zonder fiets) etc. etc.), kan doen voor de tijd dat ze echt aant "werk" kunnen..Ongeacht wat voor ras of grootte!!
Want wees eerlijk, deze ponyrug zal nooit bereden worden, en zal DIT het zwaarste werk zijn, worden en blijven wat deze kleine smurf in zn leven zal gaan doen..
Jij hebt toch ook al leren fietsen als kind zijnde.. "Toen je nog niet volgroeid was"..
En terug komend, op de uitspraaken als bijv. " Tis gelukkigniet mijn paardje die al vroeg versleten is" omdat ze er miss naar de mening van vele te vroeg mee begint?
Dan zou ik eens gaan kijken naar hoeveel mensen over t algmeen hun paard naar de haaien helpen omdat er verkeerd, te hard of zonder ervaring mee omgegaan word...En ze hun paardjes naar de kapot maken, en overbelasten omdat ze MOETEN (ipv willen) presteren wanneer en hoelang hun het willen!! (maar dat ff offtopic)