[AR] David 2 jaar voor het eerst mennen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 06:48

Jong geleerd is uit gedaan. De nieuwe generatie menners. Zalig.

Mijn zoon had in het begin zijn fietshelm ook op de koets op. Die is lekker licht en gaf goede bescherming en hij had hem toch nodig voor fietsen.

Merell123

Re: David 2 jaar voor het eerst mennen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 07:02

Met alle doemscenario's die ik hier voorbij zie komen kun je je kinderen beter in een luchtbel laten leven :) volgens mij heb je er goed over nagedacht en doe je er alles aan het zo veilig mogelijk te laten verlopen, top! Hij ziet eruit alsof hij het geweldig vind, ik wou dat ik dit als kind had meegemaakt! :D

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 08:03

ziet er leuk uit en fijn dat je kind het zo leuk vind
ik heb geen opmerkingen, vind het mooi te zien dat jullie zo genieten!

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 08:10

petra1970181 schreef:
ziet er leuk uit en fijn dat je kind het zo leuk vind
ik heb geen opmerkingen, vind het mooi te zien dat jullie zo genieten!

ook ik krijg reacties omdat me kid paard rijd.....te jong ect ect dalijk valt ze en ik reageer dan tja dat kan.........hou ik haar maar tot dr 18de binnen of zo want ze kan overal vallen ook met het buiten spelen en dan heeft ze geen cap op
dan ben ik zekers ook n horror ma??
nou ja dan maar eerst vragen dan kijken en n mening mogen mensen hebben maar sommige komen wel verekte hard uit de hoek
ik let net als jij goed op me kids dus trek je dr niet te veel van aan
goeie raad is welkom maar hangt er dan wel van af hoe
dus nee mama jij bent geen horror ma maar n mama met n kind die genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 08:13

Ga je fietsen en gebeurt er wat kletter je veel sneller makkelijker met je kind in zijn stoeltje, daar denkt niamand aan en daar ga je niet van uit, anders ga je niet meer met je kind op de fiets...

Er worden meer fietsers in het verkeer in de problemen gebracht dan menners...drukke paden zal ze niet opzoeken en sommige paarden en ponies zijn bomproef....

Ik vind het een goed bedacht idee zo dat stoeltje...schattig hoor.

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 08:32

het is toch erg dat je niet eens meer een leuk topic kan openen zonder al dat commentaar, net of al die mensen die commentaar er over hebben alles zo perfect doen.
laat iedereen lekker alles op eigen manier doen.
had ik maar zoon mama vroeger leuk leuk ! +:)+

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 08:41

Ts: Leuke foto's .... Mooi om te zien hoe jij en je manneke van zo'n hobby genieten :)
Jong geleerd, oud gedaan...

Voor de rest: Ik zal maar geen kinderen nemen, want ik raakte niet zwaar in paniek toen ik ze zat te bekijken :')
Ik neem altijd maar aan dat er nog mensen zijn die weten waar ze mee bezig zijn en ZELF de gevolgen prima kunnen beoordelen,
zonder 20 berichten lang geherkauw daarover.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 08:46

Geweldig om te zien deze foto's en vooral omdat jullie zo genieten. +:)+

Ja en wanneer is iets veilig? Vroeger zat je kind in de auto ook op schoot of los op de achterbank en dat was ook niet veilig nu zit een kind in een auto ook in een stoeltje en als er iets gebeurt haal je die er ook niet zo maar uit.
En een kind los op de sulky of op schoot, als er iets gebeurt wordt een kind ook gelanceerd.
Dan moet je ze idd opsluiten en hopen dat het huis niet instort.
Tuurlijk wil je het zo veilig mogelijk maar alles uitsluiten kan nu eenmaal niet dus mams prima oplossing tot zo ver en succes.

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 08:48

Ik zal maar geen kinderen nemen..
haha je mag de mijne wel ff lenen om te oefenen hoor :D (komt ze wel met paard)

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:16

petra1970181: Toch wel dik ingepakt met een matras he? Cap, harnas en ijzeren schoenen?
Anders wil ik die verantwoording niet dragen :P

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:19

kimberley82 schreef:
petra1970181: Toch wel dik ingepakt met een matras he? Cap, harnas en ijzeren schoenen?
Anders wil ik die verantwoording niet dragen :P

hahaha paard is bom proof(zeggen ze) en me kid ook dus dat durf ik wel
de vraag is of jij je niet beter in kan pakken hahaha(of ik me paard en kind dalijk pik je ze :D )

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:21

Pffff jammer dat de enorme lol die je zo kunt hebben, hier een beetje vergald wordt. Ik mag er van uitgaan dat iemand nagedacht heeft voordat ze zoiets onderneemt en dat kun je ook concluderen uit het feit dat dat stoeltje bevestigd zit. Lol met je knol, pret met je shet, gewoon doen, heerlijk dit!

Ik heb zelf een shet en recent een karretje gekocht, ja een ongeluk kan gebeuren maar dat kan overal en altijd, daar hoef je geen kar en een pony voor te hebben. Precies wat hier eerder al aangegeven was, weet je hoe link zo'n fietsstoeltje is?? En dat wordt wel normaal gevonden.

Gewoon lekker doorgaan en eigenlijk ben ik wel benieuwd naar je filmpje, ik hou wel van zulke dingen!!! maar goed ik snap dat je het niet plaatst, dat is om dezelfde reden dat ik het ook niet doe en ik heb niet eens kinderen maar wel mijn shet gewoon zó voor de kar gezet en hup aan het lopen! Heerlijk!!!

Kan ik je kind niet lenen om op mijn shet te rijden????

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:22

mn kid of haar kid??

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:25

Maakt niet uit hahaha, iemand moet toch op mijn mini passen???? En ik pas in ieder geval niet :D :D
Soms komt er wel eens iemand met een nichtje ofzo, hup zadel erop en gaan! De mini vindt het zo leuk!

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:26

zag net de foto van mini leuk beest
nou de mijne wil wel op de jouwe maar rij jij dan die van ons???hahaha
zat al te gluuren waar je woonde

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:30

aaaaaaaaaaaah wat schattig zeg zo jong en dan al dit kunnen ;) seuper leuk zeg :D

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:37

Als het dan toch niet anders kan zou ik eerder zonder kinderstoeltje mijn kind meenemen. Als de pony aan de haal gaat en de kar kantelt ligt hij gelijk op straat en is het klaar. Als de pony aan de haal gaat en in paniek de kar op zijn kant door de bosjes heen trekt, door de sloot o.i.d. en het kind zit vast op de kar terwijl moeders op een afstandje de boel ziet vertrekken... Ik zou er niet aan moeten denken.

Vergelijking met kind in de auto of op de fiets is mijn inziens ook een beetje vreemd. Ik heb nog nooit een auto/ fiets volledig in paniek op hol zien slaan met een kind erachteraan slepend.

Geen enkele pony is 300% betrouwbaar. Er zijn veel externe factoren die een schrikreactie kunnen veroorzaken.
Mijn mening is dat een kind van 2 jaar niet op een wagen hoort. Zeker niet met een persoon die op hem/ haar moet letten die tegelijkertijd ook op de pony moet letten.

Ik lees trouwens dat vader in de buurt is, maar ik neem aan dat die de foto maakt. Ik weet niet of ts weet hoe snel een pony op hol kan slaan, maar neem maar van mij aan... Vader is altijd te laat ;)

Kortom; ts moet lekker haar gang gaan, maar ik zou het niet durven.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 10:39

Ik ben nou eenmaal een persoon die wat vaker risico's neemt. Maar wel voordat ik er lang/goed over nagedacht heb.
Zo heb ik ook tijdens de zwangerschap tot aan de bevalling blijven paardrijden. Inclusief springen! Wat als ik er af gestuiterd was... wat als... wat als...
Juist omdat ik niet bang aangelegd ben, maar wel alles overwogen doe, is het tot nu toe altijd nog goed gegaan. Mensen die altijd maar beren op de weg zien en alle rampscenario;s die je maar kunt bedenken leven niet. Ga dan in je bed liggen en kom er nooit meer uit. Ooh zelfs daar ben je niet veilig, want wat als er een aardbeving komt en je huis stort in?

Als de sulky kantelt, kan David zijn nek breken. Daar ben ik mij echt wel van bewust hoor. Maar ik denk dat ik nog eerder de lotto win, dan dat die sulky met Ramiro ervoor kantelt. :')
Ik ben met Ramiro (zonder David natuurlijk) over een heftig marathon parcours geweest, bulten, gaten, hellingen, bomen rakelings langs de sulky, haakse bochten, takken hier en daar... maar die sulky had geen enkele keer de neiging om te kantelen. Terwijl er geen persoon achterop staat die als tegengewicht dient. En we gingen hard! Dat kan ik je wel vertellen. Lees nu niet dat hij op hol was geslagen, hij moest zo hard mogelijk ;) . Ik heb echt wel ervaring met Ramiro en de sulky. Ik ken de combinatie. Ik weet dat de sulky aan kan. Ik doe echt niet zomaar wat hoor.

Het leven bestaat uit risico's keuzes etc. Je leeft nu, geniet er van. Morgen kan je wel van de trap af flikkeren en je nek breken ;)

Ik val in herhaling, maar Ramiro slaat niet op hol. Als ik ook maar 1 keer had meegemaakt dat Ramiro hoe dan ook op hol zou slaan, Denk je dan dat ik David zo mee zou nemen?
Dames, ik ken die pony. Die pony is al 16 jaar bij ons. Ik weet wat ik aan Ramiro heb! En dat is 100% vertrouwen.

edit. Maar blijkbaar lezen sommige mensen ook niet goed.
Want ik had al aangegeven dat we het anders gaan doen. Ik heb van iemand een BP gekregen die een 'veilig' stoeltje heeft uitgetekend.
En heb ook al de tip gekregen om pappa gewoon naast me te zetten met David op schoot. :j

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:42

En dat is wat ik bedoel.....

Jij kent de pony door en door......
Wij niet

Dus: Heel veel plezier!!!!!

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:55

Leuke foto's! ik zie een talentje in de dop ;)

lovezico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:01

Lotus83 schreef:
Of ik het wel of niet veilig vind is helemaal niet aan de orde :n

Ik neem aan dat Ts haar pony zeer goed kent en dat deze niet zo snel van gebeurtenissen om hem (haar) heen reageert......

Ik ben het hier helemaal mee eens!
Ik vindt het een leuke pony en leuk zoontje!! :D

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:05

Quote:
Ik ben nou eenmaal een persoon die wat vaker risico's neemt. Maar wel voordat ik er lang/goed over nagedacht heb.

Eeeeh, zeg dat nog es? :D

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:06

Ik heb er geen enkel probleem mee dat ts op deze manier gaat mennen. Ik zou mijn kind alleen niet aan die gevaren blootstellen. Maar ik heb niets over ts en haar kindje te zeggen.

Alleen (en dat is al eerder genoemd geloof ik) een dier 'door en door kennen' bestaat niet. Een pony kan altijd op hol slaan. Hoeveel jaar de pony al voor de wagen loopt. Lees sommige reacties maar eens door.

Inderdaad bestaat het leven uit keuzes maken en de daarbij horende risico's afwegen tegenover elkaar. Welke keuze een ouder maakt voor haar/ zijn kind is iets waar je wel een keer vaker over moet nadenken, vind ik. Een 2 jarig kind gaat ervan uit dat papa/ mama de juiste (=verantwoorde) keus maakt.

@ts, mijn 4 wielige wagen slaat ook nooit om. Totdat mijn pony schrok en in de sloot belandde. Ik was blij dat ik er niet vast opzat.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 11:16

nynke55 schreef:
Quote:

Eeeeh, zeg dat nog es? :D

Waarom? Het is toch duidelijk? Ik heb (zoals ik al een paar keer gezegd heb hier, en ik word er ook wel een beetje moe van) dat ik David niet zomaar op de kar heb gezet. Heb er eerst over nagedacht en hoe ik het ging aan pakken. En ik ben niet achterlijk ik weet dat er van alles kan gebeuren. En die risico's neem ik maar gewoon. Ik ga m'n kind niet overal van weerhouden. Want stel dat... wat als.. dit en dat. Nee dan hoef je net zo goed niet te leven. -O- Dan hoef ik David ook niet naar een speeltuin te doen, daar kan hij ook ongelukkig van een klimrek oid afvallen.

Ik ben er nu klaar mee.
IK WEET WAT DE RISICO'S ZIJN! Dat wist ik al VOORDAT ik dit topic opende.
David zal in de toekomst gewoon weer mee gaan. Misschien bij pappa op schoot, misschien in het gele stoeltje, misschien in een ander stoeltje. Ik weet het nog niet.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:21

Feit is dat ts is gaan nadenken over hoe haar zoontje mee te nemen op de kar.
Als je erg overtuigd was van de juistheid van jouw manier legde je alles naast je neer. Nu heb je blijkbaar toch zoiets van; 'tja, met sommige tips is het misschien toch beter en nog veiliger'.
Dan heeft het openen van dit topic toch wat opgeleverd? Prima toch!