[AR] "show" je kar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:28

Jeroentje schreef:
manie schreef:
Sjonniej

Helemaal mee eens. Goedkoop is duurkoop.

Leef jij ook nog op bokt?

Ja ja Jeroentje. Ik als hard werkende vrouw heb nou eenmaal niet die enorme hoeveelheid vrije tijd die jij als scholier hebt hé!
Vorige week en deze week was ik meestal niet voor 19.30 uur thuis en dan nog met de paardjes aan de gang. Gauw even op bokt kijken (dat wel hoor!!) en dan oogjes toe.

Trouwens wat vond je van mijn verslag van de district vergadering (ergens bij de boktclub voor menners pagina 283 ofzo). Heb ik speciaal voor jou gemaakt! Maar volgens mij was jij toen een tijdje in coma ofzo.

Volgens mij is dit een beetje off-topic

Jeroentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:33

Dat verslag vond ik heel goed... dacht ook dat ik er op had gereaageerd dus ikb ekeek t ff maar heb niet gereageerd... had blijkbaar niet zo veel te melden ofzo maar goed... toch heel erg bedankt hoor!

En eeuh... ik HEB niet veel tijd als scholier... had vandaag tijd GEMAAKT haha... ben niet naar school geweest en heb HEEL veel kunnen doen voor school! eindeljik zie ik t weer een klein beetje zitten (behalve stage morgen :S) en van middag mn paard EN mn pony gedaan nou super toch haha...

nou maar weer heerlijk ON-topid *angel*

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 23:51

manie schreef:
Sjonniej

Helemaal mee eens. Goedkoop is duurkoop.

Daar ben ik het niet mee eens. Het licht eraan waar je je kar voor gaat gebruiken. Wil je hem alleen recreatief gebruiken, dan voldoet een wat "goedkopere" men wagen best.

Ben je van plan om vaak aan wedstrijden mee te doen, ja dan zeg ik ook koop een "mercedes" onder de menwagens.

Maar als ik het goed begrijp wil Masja25 een goedkoop, licht karretje. En Kleintje19 wil ook een gewoon recreatiewagen.

Niet iedereen wil wedstrijden doen hoor!

Ik vindt bijna €3000 voor een kar nou niet bepaald goedkoop. Ik vindt het een hoop geld.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 00:22

Psies, ik hoef geen marathons te rijden ofzo maar gewoon af en toe een relaxed ritje door de polder zou wel leuk zijn. Ik 'ken' iemand die met haar haf altijd naar buiten ging, haar kar is ongeveer 400 euro waard (gewoon zo'n houten recreatie/jan plezier geval), nou zoiets wil ik ook, das voor mij echt genoeg hoor. Ik hoef niet zoveel luxe en comfort als al die mensen hier, ik heb geen geldboom in de tuin staan En ook geen ouders die me sponsoren qua stalgeld ofzo.... Daarbij studeer ik nog, die marathonwagen wacht maar ff tot ik klaar ben

Iig, wat ik bedoel is niet zo moeilijk doen mensen, ik heb ook op de 15 paginas al gezien dat jullie mooiere wagens hebben dan ik in gedachten heb

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 00:26

@Nance1
Mijn stelling is natuurlijk een beetje zwart-wit.
Ik ben het op zich met jou eens. Het doel waar je een wagen voor gebruikt is natuurlijk heel belangrijk. Maar ik elke categorie wagens (recreatie of marathon) heb je nou eenmaal verschillende prijsklasses en verschillende kwaliteiten. Dit kan dus ook betekenen dat een (te) goedkoop wagentje bedoeld voor recreatie tegenvalt! Op dat moment is goedkoop-duurkoop.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 00:29

Ja dat is waar, tuurlijk, maar ieder hecht toch waarde aan andere dingen? Ik ken echt zat mensen die zijn begonnen met mennen met een karretje van ongeveer 400 euro. Okee, dat ding gaat niet zo lang mee als een dure marathonwagen, en je moet er ook niet zo mee gaan scheuren, maar ik wil gewoon een wagens voor leuke rustige ritjes, dan moet je ook niet teveel geld uit hoeven geven vind ik persoonlijk.

Het is al zo'n dure hobby, het moet wel leuk blijven

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 00:34

Ik geef toe dat ik ook met een wagentje van 150 gulden ben begonnen, maar ik vond het mennen toch wel zo leuk dat ik door al dat scheuren door het bos mijn wielen in no-time krom onder het concourswagentje had staan. Haha. Dus tja als je de 'grenzen' van je wagen kent hoeft een goedkoop wagentje geen probleem te zijn. Bij mij was dat dus wel een probleem , toen toch maar een marathonwagen gekocht

A10

Re: [AR] "show" je kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 00:37

Je zal best goedkope wagentjes hebben die wel deugen, maar mijn nichtje heeft een kreng van duizend gulden. Nou in wat voor gevaarlijke situaties we daar al niet mee in beland zijn.(pony ging spontan achterwaarts op de winterdijk en de kar had geen rem)

Maar bij ons op stal staan ook goedkope "bakkies" die gewoon wel deugen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 00:39

@ Manie: hahahaha, ik zie het al voor me, wie weet gaat dat bij mij ook wel zo (mn pony houdt nogal van scheuren)

hahaha.... maar dat zien we dan wel

@ Albertine, ja je moet er ook goed op letten wat je koopt toch! Ik wil gewoon een kar MET rem (sowieso) en vering, maar ik verwacht gewoon niet zoveel kwaliteit als de mensen hier geloof ik

Ken je grenzen *grin

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 09:47

Misschien is het verstandiger om in "boktclub voor menners" verder te praten, voordat hier een slotje op komt
Succes ermee

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 10:59

Kleintje; Maar als je rem én vering wilt kom je toch al snel boven de 1000 euro uit...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 11:22

valt mee hoor een meisje die ik ken wiens kar ik over kan nemen evt. heeft allebei (plus net nagekeken etc)... en die is 450 euro. (ben er nog over na aan t denken, heb nml NET tuig gekocht, t gaat wel beetje snel allemaal )
ik ben het er wel mee eens dat je goed moet kijken of goedkoop niet duurkoop wordt, maar ik verwacht geen super-rem of super-vering maar gewoon een beetje

palousa_boy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 13:23

Kleintje19 schreef:
ik ben het er wel mee eens dat je goed moet kijken of goedkoop niet duurkoop wordt, maar ik verwacht geen super-rem of super-vering maar gewoon een beetje

nou ik heb liever een super rem dan een kussen op de bok.. en dan het liefst een werkende super rem

ik zou iig niet bezuinigen op de remmen, het lijkt soms overbodig, totdat je ze een keertje nodig hebt en ze doen het niet.

maargoed, dat is mijn mening.

ik ben ook wel een beetje verwent alle wagens waar ik mee rijd zijn vd heuvel of clever, allemaal marathon wagens, de meeste goed onderhouden (die op school wat minder, daar doet de rem het bijv niet van) en super om mee te rijden. ook nog een positief punt voor mij is dat het niet mijn wagens zijn dus wel het plezier, maar niet de lasten.
het is wel de bedoeling dat hier verandering in komt, maar zolang ik opleiding in deurne doe heb ik daar nog lang geen geld voor.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:27

tsja ik ben een arme student die zelf een knol heeft gekocht omdat ze er zo gek van was maar die ouders heeft die het stinkbeesten vinden en die geen cent mee willen dokken, dus dan moet je het af en toe met een beetje minder doen

Die mooie marathonwagen wacht maar een paar jaar....

Maareh, weer ff ontopic, kom maar op met het showen van je mooie karretjes!

palousa_boy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 19:53

hahahah nou als ik ze er allemaal op moet zetten.. zijn er een stuk of 20. de mooiste die staat er al tussen ergens in het begin. deze is ook de nieuwste.

hier een kleine greep uit de collectie... deze foto's komen van de sites....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vickelientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 17:29

Wat een gigagave wagentjes zeg!
Heel binnenkort krijg ik mijn tweewieler (shet). Ik ga voor de iets luxere versie van R.vd Brink uit Hierden. Zal zsm foto's plaatsen
Zijn er nog meer mensen met foto's van tweewielers en goeie ervaringen? (behalve die hier al staan natuurlijk )

J0sef1entje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 17:37

Sjonniej schreef:
Wat een kleine wieltjes heeft jullie wagentje... Zo is de combinatie een beetje uit vorm..

Vind je? Ik vind ze voor het zicht niet te klein. Is er een (technische) reden dat ze groter zouden moeten zijn?

Ach, het is ons eerste karretje en we rijden alleen recreatief en we zijn er tot nu toe erg tevreden mee. We rijden meest op de verharde weg en kleine stukjes over gras en soms een héél klein stukje door het bos (zandpad). Tja ons bosje is nou een maal niet groter

Als Goof straks weer in training mag zal hij zeker in het begin vaak voor de kar gezet worden, kan hij lekker zijn pezen op de verharde weg weer in vorm trainen.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 17:46

Ik weet niet of er een technische reden is, maar het staat zo raar

ikkemetwikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 18:21

ik ben zo blij!!
we hebben een wagen gekocht voor onze fjord(1.52m)
hij is 5 jaar oud,maar nog nooit mee gereden!(alleen nu door de modder bij ons,maar de rubberharen zitten nog op de banden)
hij is alleen erg stoffig!
Afbeelding
het is een wijckmans
Afbeelding
Afbeelding

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 18:29

Zo dat is een mooie wagen!
En Wijkmans is een super merk!

Daar mag je trots op zijn!

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:48

Die kar doet het over 100 jaar nog dan mag je authentiek rijden met een Wijkmans. (welke kleren je daar bij moet dragen? De Mensport jas en pet, dat is dan klederdracht )

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:59

Albertine_N schreef:
Die kar doet het over 100 jaar nog dan mag je authentiek rijden met een Wijkmans. (welke kleren je daar bij moet dragen? De Mensport jas en pet, dat is dan klederdracht )

hoezo albertine komt in melige sferen

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:02

daar mag idd wel ff een swiffertje overheen!

Maar onder alle stof zit een hele degelijke kar, mooi hoor!

HTSMark

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:09

Dit is sinds kort mijn wagen:
(ben er best trots op)
Afbeelding

Mirannda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:14

dit is mijn marathonwagenstje en mijn presentatie wagen die wij bij een onderdeel op wedstrijd nodig hebben

Afbeelding
Afbeelding
mijn marathon wagen

Afbeelding
presentatie wagen waar ik mee rijd

doeg xxmiran