[AR] Veronia en ik in de omscholing, van rijden naar mennen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Re: [AR] Veronia en ik in de omscholing, van rijden naar mennen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 22:32

Leuk setje :)). Teal?

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 22:41

Mooi toch!

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 08:21

Mooi geworden, leuke kleur!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 09:07

Bedankt, ik vond het zo'n leuk idee dat ik het niet kon laten. En daarbij past die groene kleur mooi bij mn vos en bij mn schimmel dus functioneel is het ook.

Hoe zit dat eigenlijk met het knhs lidmaatschap als je menwedstrijden wilt gaan doen? Ik ben nu lid van de knhs en van een rijvereniging maar volgens mij hebben zij verder niks met mennen. Moet ik dan overstappen naar een andere vereniging?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 10:02

Je moet idd lid zijn van een mv om een startpas voor mennen aan te vragen. Je kunt ook lid zijn van een rijvereniging en een menvereniging volgens mij.

In Groningen heb je o.a. Vlagtwedde. Wil je goedkoop dan: Postiljons in ten post is geloof ik één van de goedkopere verenigingen. Die hebben ook geen bak oid. Z.E.O is zowel rij- als menvereniging inclusief accommodatie en les. En S.E.O ook (twijfel over de menles)

Je kunt ook je eigen vereniging vragen of ze een men-tak willen oprichten, maar geen idee hoe de knhs daar mee omgaat en of daar kosten aan verbonden zijn.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 10:08

Ik ben nu lid van NETA, ik wil best overstappen maar ik hoef op zich geen verenigingslessen (ik heb privéles) en ik wil liever ook geen verplichting om te moeten meehelpen bij wedstrijden. Als dat een keer kan dan wil ik dat best maar ik werk onregelmatig dus dat komt lang niet altijd uit.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-24 00:19

Ik heb Elonia afgelopen middag zelf eens voor de sleep geknoopt. Even kijken of ik dat ook kon en warempel, dat ging supermooi! Ik vind dit zelf het lastigste van alles, omdat ik het best link vind en alles goed moet. Dus rustig de tijd genomen, eerst even zo gelongeerd en daarna rustig alles vast gemaakt. Net als de vorige keer liep ze er zo mee weg of het niks was. Ze was de vorige keer dus niet overdonderd of iets, ze vindt het gewoon echt niet spannend. Wat mij betreft kan die kar er achter, ik verwacht geen hele gekke dingen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 08:13

'n goede voorbereiding is het halve werk, en als je zelf het idee hebt dat ze voor de kar kan.......gewoon doen, blijf zoals je nu bezig bent met rust en vertrouwen, veel succes en dan heeeeeeeeeeeeeeel veel rijplezier

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-24 10:46

We gaan nog even een paar keer met haar de poort uit, wandelen langs de weg zodat ze nog iets ziet en beleeft. Maar dat kan ik niet zelf dus dat gaan mijn stal-meiden doen. De eerste keer voor de kar mag Xander gaan doen, daar ben ik niet ervaren genoeg voor. Ik vind het al heel wat dat ik nu mn tweede paard in een jaar tijd aan het beleren ben voor het mennen terwijl ik dat zelf nog allemaal moet leren. Straks ben ik nog een professioneel beleerder die zelf niet mennen kan _O-

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 11:47

Muronia schreef:
We gaan nog even een paar keer met haar de poort uit, wandelen langs de weg zodat ze nog iets ziet en beleeft. Maar dat kan ik niet zelf dus dat gaan mijn stal-meiden doen. De eerste keer voor de kar mag Xander gaan doen, daar ben ik niet ervaren genoeg voor. Ik vind het al heel wat dat ik nu mn tweede paard in een jaar tijd aan het beleren ben voor het mennen terwijl ik dat zelf nog allemaal moet leren. Straks ben ik nog een professioneel beleerder die zelf niet mennen kan _O-

ongekend, doch zeer belangrijk talent ;)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-24 08:02

Haha ja dat wel, maar het zou toch leuk zijn om dat mennen ook goed onder de knie te krijgen uiteindelijk _O- , daarvoor doen we het. Maar.. het is ook mooi om alles helemaal vanaf punt nul samen te leren zo. Als ik een kant-en-klaar menpaard had gekocht dan had ik dit allemaal niet gezien en geleerd toch?

Het lamoen moest iets langer volgens Xander.. dus proberen om dat los te krijgen. Dat ging natuurlijk niet, zat mooi vast geroest en de schroeven braken af. Dankzij de vriend van 1 van mijn lieve verzorgsters hebben we gisteren de boel los gekregen, van roest ontdaan en nieuwe schroeven erop gezet. Nu kan Xander de volgende keer even kijken hoe lang het precies moet en daarna ga ik weer aan het verven :D

Afbeelding

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 08:24

Muronia schreef:
Haha ja dat wel, maar het zou toch leuk zijn om dat mennen ook goed onder de knie te krijgen uiteindelijk _O- , daarvoor doen we het. Maar.. het is ook mooi om alles helemaal vanaf punt nul samen te leren zo. Als ik een kant-en-klaar menpaard had gekocht dan had ik dit allemaal niet gezien en geleerd toch?

Het lamoen moest iets langer volgens Xander.. dus proberen om dat los te krijgen. Dat ging natuurlijk niet, zat mooi vast geroest en de schroeven braken af. Dankzij de vriend van 1 van mijn lieve verzorgsters hebben we gisteren de boel los gekregen, van roest ontdaan en nieuwe schroeven erop gezet. Nu kan Xander de volgende keer even kijken hoe lang het precies moet en daarna ga ik weer aan het verven :D

[ Afbeelding ]

wat je zegt: samen leren maakt het extra
niet mooier dan goed teamwork

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-24 19:31

Absoluut, ik had dit niet willen missen. Neem ik mooi mee voor als mn veulen straks oud genoeg is.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 21:58

16-09-2024 Elonia's debuut als echt menpaard <3

En ze heeft haar reputatie waargemaakt hoor!

Tuig erom --> niks
Sleep erachter --> niks
Kar erachter...--> niks <3

Eerste meters

En drrraf

Nog een draf en een kreupel rondrennende Muronia, echt GEEN aanrader met een hernia dit. Ik ben nu net weer wakker en een beetje op aarde, ik heb zoveel pijn gehad vanavond :') . Maar hey, het is gelukt.

De filmpjes zijn niet van beste kwaliteit maar ik ben zo ontzettend trots op dit paard. *\o/*

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 22:25

Wat gaaf! Wat doet ze het braaf zeg.

En wat is ze ineens al wit zeg.

Wat zul jij met een vastgeroeste smile van oor tot oor zitten zeg

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 23:06

Dit ziet er echt mega goeduit. Dat doet ze top..

En hoewel ik jouw loopje superschattig vind, gun ik je dat je gauw van de pijn af bent.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 23:26

Wat doet ze het allemaal braaf.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 23:27

Ziet er goed uit. Ik vind dat ze de buiging ook al wel erg keurig doet.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-24 06:26

Bedankt!

Tot nu toe wordt ze elk jaar richting de winter weer een stukje donkerder dus het zal me benieuwen of dat nu weer gaat gebeuren.

Haha Rocamor roestig voel ik me wel, maar een vastgeroeste smile daar wil ik wel voor tekenen _O- . Ik vind dr fantastisch, wat een lieve knappe meid, zo'n ontzettend fijn karakter <3

SjonnieZ schattig _O- . Gelukkig ben ik geen paard, denk dat ik bij menig baasje al was ingeslapen.

Stuur-technisch moet ze natuurlijk nog een boel leren, maar het liefste was hij er ook mee de weg op gegaan. We waren nu maar met z'n tweeën en daarom voor deze keer de bak gekozen maar de volgende keer gaat ze sowieso wel de straat op. Eerst maar eens wat rechte stukken leren lopen voordat al dat bochtjeswerk komt. Ze doet haar best er wel heel goed mee vind ik.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 08:25

Ze is echt zo nuchter! Heel erg fijn dat ze dit zo mooi oppakt. Ideaal paard zo!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 08:28

Dat ziet er goed en braaf uit zeg! Dat soort karakters als van haar die zijn goud waard. Wanneer zet hij haar er weer voor? Het is nu nog even lekker weer er voor.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 09:39

Super, en jij sterkte met jou hernia. Zo ... pijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 09:43

Dit ziet er toch echt top uit zeg.
Wat een heerlijk paard!

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 13:34

Muronia schreef:
Bedankt!

SjonnieZ schattig _O- . Gelukkig ben ik geen paard, denk dat ik bij menig baasje al was ingeslapen

Ach er was vast nog wel ergens een plekje te vinden voor jou als weideversiersel. ;)

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 16:35

Wauw wat goed. Is al zadel/men mak geboren denk ik.
Superbraaf.