[AR] Kapitein 1 oog; een SUPER oplossing gevonden! Bobar in actie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan_bobar

Re: Kapitein 1 oog; een SUPER oplossing gevonden! Bobar in actie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 17:07

Klopt, het is bekent wat voor reacties je kunt verwachten met een topic als dit op bokt. Helaas,... ik was benieuwd naar de discussie en ook wat andere mensen ervan vinden. Was benieuwd naar andere oplossingen en meningen. Ik ben blij met dit topic hoor, want ik kreeg erg leuke pb's met veel informatie.
Mensen die zomaar wat roepen doe ik niets mee, sorry. Kan ik heel goed naast mij neer leggen. Mensen met nuttige zaken kan ik goed serieus nemen en wil ik ook best de discussie mee aan gaan.
In de paarden wereld is het niet alleen zwart/wit goed of fout, er is een heel groot grijs gebied. Ook onbekende sporten zoals draverij en de rensport vallen in het grote grijze geboed. Mensen kennen dit niet, zien dingen en schreeuwen dat het fout is. Nee, mensen, vraag eerst eens waarvoor het dient, Wat de inwerking is, hoe het paard is, waarom ze nu juist dit pakken (deze mensen weten het namelijk heel goed waarom ze iets gebruiken) en vorm daarna pas je mening. Tuurlijk kun je het er mee eens en oneens zijn, maar is diegene dan een slecht mens? In mijn ogen niet hoor :n Zolang alles met verstand gekozen en gebruikt wordt en er niet zomaar vanalles aangeknupt wordt zonder te weten waarvoor het dient en wat je ermee kunt aanrichten is deze persoon geen slecht mens in mijn ogen. (ook hier kun je het mee eens en oneens zijn natuurlijk)
Ik denk dat wij deze optoming met zeer veel verstand hebben uitgekozen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 23:56

Ninx schreef:
Wanneer koeien bijvoorbeeld geslacht worden (rare vergelijking wellicht), worden ze erg kalm wanneer ze echt helemaal 'klem' gezet worden.
Dus wanneer hun gehele lijf strak omsloten is door de tralies. Zelf zou je wellicht denken dat een dier JUIST paniekerig wordt wanneer het voelt dat het aan alle kanten 'vast' zit....

Dat geld voor elk dier, ze zijn niet dom hoor.

Suzanbobar: voor elke tak van paardensport geld dat op hoger niveau goed wordt nagedacht over hoe en wat er gedaan wordt, dat wil niet zeggen dat dat vanzelf ook goed is.
Neem nu het Mikmarbit, was tot voor kort behoorlijk populair in de GP springpiste maar een beetje nadenkend mens lopen de rillingen over de rug wanneer je zo'n bit in handen hebt.
Gelukkig is de FEI ook tot die conclusie gekomen en is dit bit sinds mei verboden, zegt dat wat over de FEI of over de ruiters die ermee reden?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:54

anneliesdj schreef:
Ninx schreef:
Wanneer koeien bijvoorbeeld geslacht worden (rare vergelijking wellicht), worden ze erg kalm wanneer ze echt helemaal 'klem' gezet worden.
Dus wanneer hun gehele lijf strak omsloten is door de tralies. Zelf zou je wellicht denken dat een dier JUIST paniekerig wordt wanneer het voelt dat het aan alle kanten 'vast' zit....

Eh, wat bedoel je hiermee? Dat ik veronderstel dat alle dieren 'dom' zijn...? Ik geloof dat ik je even niet helemaal begrijp...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:53

Suzan_bobar schreef:
Klopt, het is bekent wat voor reacties je kunt verwachten met een topic als dit op bokt. Helaas,... ik was benieuwd naar de discussie en ook wat andere mensen ervan vinden. Was benieuwd naar andere oplossingen en meningen. Ik ben blij met dit topic hoor, want ik kreeg erg leuke pb's met veel informatie.
Mensen die zomaar wat roepen doe ik niets mee, sorry. Kan ik heel goed naast mij neer leggen. Mensen met nuttige zaken kan ik goed serieus nemen en wil ik ook best de discussie mee aan gaan.
In de paarden wereld is het niet alleen zwart/wit goed of fout, er is een heel groot grijs gebied. Ook onbekende sporten zoals draverij en de rensport vallen in het grote grijze geboed. Mensen kennen dit niet, zien dingen en schreeuwen dat het fout is. Nee, mensen, vraag eerst eens waarvoor het dient, Wat de inwerking is, hoe het paard is, waarom ze nu juist dit pakken (deze mensen weten het namelijk heel goed waarom ze iets gebruiken) en vorm daarna pas je mening. Tuurlijk kun je het er mee eens en oneens zijn, maar is diegene dan een slecht mens? In mijn ogen niet hoor :n Zolang alles met verstand gekozen en gebruikt wordt en er niet zomaar vanalles aangeknupt wordt zonder te weten waarvoor het dient en wat je ermee kunt aanrichten is deze persoon geen slecht mens in mijn ogen. (ook hier kun je het mee eens en oneens zijn natuurlijk)
Ik denk dat wij deze optoming met zeer veel verstand hebben uitgekozen.

http://www.divoza.com/collectie/paard/h ... tcher.html Dit lijkt me verstandiger als je hem dan toch blind wil maken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:22

Ninx schreef:
anneliesdj schreef:

Eh, wat bedoel je hiermee? Dat ik veronderstel dat alle dieren 'dom' zijn...? Ik geloof dat ik je even niet helemaal begrijp...

Wanneer je een dier vasthoud aan bv één been krijg je juist paniekreactie's omdat ze denken los te kunnen komen. Zet je ze klem aan alle kanten dan kun je er alles mee omdat ze weten dat het geen zin heeft tegen te stribbelen, het is een soort psychologisch effect.
Geld voor alle dieren, niet alleen koeien.