[AR] "show" je kar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 13:06

En dit is mijn marathonkoets. Hij word deze winter helemaal opnieuw gespoten en een nieuwe langboom ervoor.

Afbeelding

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 18:05

oooow wat schattig!
Zit er leuk uit die 2 voor de wagen!

Shayla

Re: [AR] "show" je kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 20:31

Whoopylover :

Dank je

Het wagentje heb ik gekocht bij R v/d Brink in Hierden (vlakbij Harderwijk), helemaal nieuw.
Hij is geremd , geveerd en weegt maar 80 kg. Er zit een vast bok-kussen op en er word een enkelspan en een tweespan boom meegeleverd.
Ik heb er € 1850 voor betaald.
Op de foto staat m'n shet van 89 cm ervoor , maar m'n andere "shet" van 1.13 m paste er ook prima voor , doordat de boom van het enkelspan te verstellen is.

De sulky heb ik gekocht bij Ineke Terlouw in Cappelle a/d IJsel. Zij adverteerd regelmatig op marktplaats ermee.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 12:56

Tsja dan kunnen wij ook niet achterblijven met onze bjoetie....
Zo wassie toen we hem kochten, beetje vaag saai kleurtje...
Afbeelding

En zo issie geworden na een grondige opknapbeurt..
Afbeelding

En poownie met wagen @ work, onderlinge wedstrijd in Limboland.
Afbeelding

En ook met manlief @ work in de vaardigheid..
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 16:23

Buxy schreef:
Afbeelding
Dit is onze *veel ste lopme* recriatie wagen.. voor enkel en 2-span..

Afbeelding
en dit is de victoria.. die we maar heeeeeeeeeel af en toe gebruiken..

en eigenlijk zijn we ons nu aan het orienteren op een niet al te zware marathon wagen voor enkel en dubbel span.. en dan eventueel de victoria verkopen..

mijn kar die ik nu al 1 dag heb [haha] is nagenoeg dezelfde als de eerste hiervan, alleen dan met gele kussen maar die worden toch opnieuw bekleed

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 18:34

Graag quoten zonder foto's (is al eerder gezegt)
Of in ieder geval geen foto's die niet op jouw tekst slaan (zoals die grote koets die je mee-quote)

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 18:42

Wilde ik ook net gaan zeggen

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:04

EINDELIJK
m'n nieuwe wagen is opgehaald
AANSCHOUW:
Afbeelding

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:25

Leuk karretje hoor !
Valt goed op als je gaat rijden

maflingergek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:57

wou leuk karretje whoopylover! vooral ook de kleur,

als ik mag vragen waar heb je hem gekocht en hoe duur was die?

groetjes Elianne

Shirlemiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:04

Mooi hoor Whoopylover!En? Is Whoopy net zo blij met zijn mooie karretje?I love Whoopy ook,telkens als ik zijn foto bekijk vind ik het zo'n lekkere schat,hij ziet er zòòò lief uit!En ook een leuke naam:Whoopy past echt bij hem.

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:09

maflingergek schreef:
wou leuk karretje whoopylover! vooral ook de kleur,

als ik mag vragen waar heb je hem gekocht en hoe duur was die?

groetjes Elianne

Hij was *schrik niet* maar 760 euro
Gekocht bij www.Stadtwijck.nl bij mr. Aars.

Whoopy heeft er nog niet voor gestaan, ik was zijn halster vergeten, dus heb m niet kunne vangen/poetsen. Tevens was hij VEEL te vies om er voor te staan, dus binnekort, wanneer hij gewassen is, dan gaat hij ervoor en komen er actie foto's

Echwel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:54

wij rijden met wagens van kool
de fotos zijn in mijn profiel geplaatst

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:34

wiehiej nou kan ik ook mee doen
Flower voor t eerst los (was de 3de keer dat ze ervoor stond) voor ons wagentje:
Afbeelding

Iemand trouwens een adres of idee hoe en wat voor 'bordje' ik op de achterkant kan maken dat de autos mij zien en niet zo belachelijk hard langsrijden?
En zou je ook verlichting op je kar kunnen maken?

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:41

je moet zo'n afgevlakte driehoek achter op je wagen hebben, driekhoek zonder hoeken..
verder hebben wij van verlichting gewoon van die losse opzet lampje (2 rode en 2 witte) die ze in de fietswinkel verkopen. alleen dan een dure versi die flink licht geeft..

ik heb toevallig op paard en koets gezien dat ze daan een wagen van Leon hadden staan met echte verlichting maar volgens mij is dat vrij ingewikkeld..

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:45

Bordje tja.....Ik zou niet weten wat. In ieder geval een afgeknotte driehoek zodat ze weten dat je langzaam verkeer bent.

En verder kan je aan te hard voorbij rijdende auto's weinig doen.....
Wat ik wel altijd doe als ik een auto vrij hard aan hoor komen rijden, is mijn pony of paard (ligt er maar net aan met wie ik op pad ben ) naar het midden van de weg te sturen, auto's zijn op deze manier verplicht om af te remmen doordat ze er anders niet langs kunnen. Pas als ze afremmen stuur ik weer netjes de kant in.

Over de verlichting. Hoe erg wil je je wagen verlicht hebben ?

Op mijn sulky voor m'n shet heb ik van die fietslampjes op batterijen gekocht. 2 voorlichten en 2 achterlichten. Bevalt tot nu toe uitstekend.
Het ging er bij mij om dat ik ze aan kon zetten zodra het begon te schemeren (bij een langere tijd weg blijven dan gepland) In het pikke donker gaan rijden doe ik toh niet vanuit veiligheids overwegingen.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 22:15

Ja dat bedoel ik ook, in het donker ga ik niet meer weg, maar het is nu gewoon om 5 uur al donker en als ik overdag weg ga (ik maak meestal ritten van 3 uur) komt je toch in de schemer pas weer terug.

Ik gebruik voor die driehoek de gevaren driehoek uit de auto, en qua lichtjes bedoel ik meer dat ze iig íets zien bewegen, dat ze wat beter opletten. Kan misschien ook wel van die neon buizen aan mn kar maken, issie nog stoer ook hahaha!

Ik zat zelf te denken om nog een bord te maken met '30' erop (zo'n max snelheid bord) in de hoop dat ze de hint snappen en rustig paseren.

Maaaaar is mijn combi niet ontzettend schattig? :p

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 22:22

Leuke combi inderdaad hoor !

Die lampjes die ik heb kan je op 3 verschillende standen zetten.

*Constant branden
*Langzaam knipperen
*Snel knipperen (zo'n soort discolamp)

Van die Neonbuizen moet je echt gaan werken met een accu en of dat nou zo makkelijk is ???
Constant je accu in de lader, partij draden trekken, buizen waterdicht zien te krijgen , het ophangen aan de wagen en ga zo maar door.

Bordje met 30 km lijkt me geen goed idee , dan denken de mensen dat je sneller gaat dan dat je doet.
Zou d'r dan eerder 16 km opzetten.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 22:34

Ja dat is waar, maja eigenlijk zouden ze bij een gevaren driehoek toch al flink vaart moeten minderen. Helaas doen ze dat niet..

Ja neon buizen zijn wel meer werk, maar wel cool!! alleen niet helemaal in de stijl van de wagen, maar goed Als ik aan de voorkant een witte buis doe (onder het voeten bankje zegmaar) en achter een rode ben ik iig wél super zichtbaar. Waterdicht zijn ze denk ik wel, neon onder mn auto wordt toch ook nat...

Maaargoed, fietslampjes voldoen ook wel, die heb ik hier ook zat liggen, dus dat gebruiken we eerst maar gewoon :p

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 22:39

Automobilisten van tegenwoordig
Net wat ik al zei , ik dwing ze gewoon om langzamer te gaan , ze kunnen er anders bij mij gewoon niet door
Maar dan moet je pony ook niet bang uitgevallen zijn natuurlijk (iig goed verkeersmak)

Zou inderdaad wel stoer staan van die neonbuizen , maar of het zo goed bij je wagen staat ??

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 22:51

Ja hahaha dat vraag ik me ook af, ben iig apart dan haha

Mijn powny is nog niet super verkeers mak, ze is ook nog maar 3 (bijna 4). Onder het zadel gaat het wel al vrij goed, autos is ze eigenlijk nog nooit bang voor geweest, maar bijv een vuilnisbak langs de weg is super eng. Of een stapel gekapte bomen, daar durft ze dan écht niet langs, terwijl als er dan een vuilniswagen met 80 langsschuurt op nog geen 3 meter afstand kijkt ze niet op of om

Ik blijft zoiezo op de weg rijden, want wij hebben van die smalle weggetjes waar je meestal net niet elkaar kan passeren, dus er zal 1 de berm in moeten. Maar de berm ligt lager dan de weg, en met mijn kar durf ik dat niet (strax kukkelt ie om) dus de autos zullen de berm in moeten. Ben ik alleen wel weer bang dat ze gewoon met 100 doorschuren en wij bekogelt worden door het grind wat in de berm ligt...

Jeroentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 23:18

Heb laatst in Nijkerk Geert de Brouwer gezien (belgische vierspanrijder) die reed met mooie felle lampjes die je ook op een vrachtwagen/trailer aantreft (een lampje aan elke kant die van voren wit en van achter rood is) volgens mij werden die "aangedreven" door een klein accutje/grote batterij

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 00:05

Toevallig zat ik vandaag ook aan neonverlichting te denken voor de lol. "Pimp mijn aanspanning "
Idd de vraag hoe je het erop krijgt. Ze werken geloof ik nie op batterijen he

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:37

of je koopt van dat refelcterende band, en verbind je wagen er mee (net als ze dat met marathonhandgerpen doen) valt ook goed op denk ik..

Fellowww

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:13

ik rij met een lemerij marathonkar! zodra ik weet hoe ik foto's moet plaatsen zet ik die er bij! het leuke aan mij kar is dat de kleuren groen en oranje zijn.