xElienx schreef:oei, we dalen hier tot penny-niveauarm beestje
ik sluit me volledig bij Joyce aan! ook mis ik nog een paar strengophouders.
Pony wordt goed verzorgd, krijgt genoeg te eten (zoals je ook wel kan zien aan haar ronde buikje, vandaar dat we een beetje aan het lijnen zijn) En je hoeft hier niets over penny's te zeggen, want zo'n niveau is het hier niet

merrieveulen schreef:ik ga hierin ook met joyce en Elien mee, het tuig past écht niet, en kleine tuigen zijn prima te verkrijgen tegenwoordig, en dan heb je nog keuze ook. ten eerste is dit zeer oncomfortabel voor de pony, die gaat hier geheid last mee krijgen omdat de druk nu veel te laag op het schouderblad (of moet ik zeggen, op de bovenarm!) komt. verder wordt de achterkant van het schofttuig op deze manier in de rug getrokken... Bedankt voor de tip... Ik zou het fijn vinden als jullie niet alles 20 x herhalen
de pony lijkt mij er juist één die niet zoveel aangeeft, want het is onmogelijk dat dit prettig mennen is voor dat dier. Ik ken de pony goed, en weet wanneer ze iets wel oke vind en wanneer niet, idd moet het borsttuig veranderd worden, maar voor de rest kan jij niet weten of ze er juist een is die niet zoveel aangeeft
je eigenwijze reacties vind ik ook zeer misplaatst, je kunt honderd keer roepen dat het prima kan zo, maar dat gaat natuurlijk nergens over. tuig, zadels e.d. horen gewoon goed te zitten en passend te zijn als je met een paard aan het werk wilt, en dat is hier beslist niet het geval. Dat kan, maar ik vind dat het wel goed is als het een keer, (en dan dus ook gewoon als goeie tip) word gezegd. Dit is namelijk voldoende, en ik weet ook wel dat ze goed moeten passen, vandaar ook dat ik het over het borsttuig aan de eigenaresse ga melden
mijn tips:
- borst een flink eind omhoog (wat al bijna niet meer kan, maw een kleinere borst aanschaffen), hiermee gaan ook de strengen mee omhoog zodat de lendenriem niet meer naar beneden wordt getrokken. Dankje, 1x zeggen is voldoende
- strengen korter, het schofttuig wordt nu naar achteren getrokken
- stukje van het lamoen af, dit steekt aan de voorkant veel te ver uit
- broek omhoog
- leidsel niet meer door het leidseloog van de halsriem, je leidsel loopt nu niet netjes in één lijn waardoor fijne comminucatie door het bit bemoeilijkt wordt
Verder bedankt voor de tips, daar kan ik wel wat mee want die laatste punten zijn nog niet echt gezegd.
Willen jullie alsjeblieft alleen dingen melden die nog niet echt eerder zijn gezegd? Ook graag hoe ik dit kan verbeteren

joyce mag ik wel even zeggen dat ik vind dat je een hele leuke pony hebt

En die deken in je profiel, waar je op je pony ligt, die rooie is die niet te groot dan?

Wil verder geen discussie openen oid .. (A)
Verder een héél dringend verzoek om al je berichten in 1 post te plaatsen, het is echt nergens voor nodig om voor iedere reactie een nieuwe post aan te maken en dus iedere minuut een nieuwe reactie te plaatsen, dit is echt niet de bedoeling. Plaats alles in 1 post en ben je iets vergeten klik dan even op edit en voeg het in je post toe