Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
suus_toes schreef:ik vind het er super uit zien!
dat die ene pony wat jonger is maakt in dit geval mij niet veel uit, hij loopt er niet alleen voor. dus die oudere pony helpt hem SUPER om de weg te leiden!!
dus na mijn iedee kan het geen kwaad
(Y)(Y)(Y)

) 
Veel plezier nog met je paardjes:D BlackDevils schreef:
Janne_BSGFM schreef:Waar heb je die link gehaald??
Janne_BSGFM schreef:Wat een mooie Fjorden !! Mijn complimenten. Het ziet ik vind ik niet gespannen uit in tegenstelling tot wat anderen hier zeggen. Zeker als je rekening houd met het feit dat foto's moment-opnamen zijn. Ook ken ik iemand die in 2span reed met pony's van 6 & 10 jaar. De 6jarige liep ook altijd meer achter dan de 10jarige dus ik denk niet dat dit iets te maken heeft met het feit dat het jonkie 2.5 is. Misschien is ze gewoon een beetje onderdanig naar Viking toe en loopt ze daardoor wat meer achter, geen idee. Ik ken er ook niet zoooo veel van dus ga me verder ook niet uitsprekenVeel plezier nog met je paardjes:D
xElienx schreef:Janne_BSGFM schreef:Wat een mooie Fjorden !! Mijn complimenten. Het ziet ik vind ik niet gespannen uit in tegenstelling tot wat anderen hier zeggen. Zeker als je rekening houd met het feit dat foto's moment-opnamen zijn. Ook ken ik iemand die in 2span reed met pony's van 6 & 10 jaar. De 6jarige liep ook altijd meer achter dan de 10jarige dus ik denk niet dat dit iets te maken heeft met het feit dat het jonkie 2.5 is. Misschien is ze gewoon een beetje onderdanig naar Viking toe en loopt ze daardoor wat meer achter, geen idee. Ik ken er ook niet zoooo veel van dus ga me verder ook niet uitsprekenVeel plezier nog met je paardjes:D
dan zou je nooit een goed span kunnen vormen. het betekend niet dat het dominantste paard al het werk doet. het heeft gewoon te maken met een gebrek aan ervaring. het paardje is er nog niet aan toe.
BlackDevils schreef:Janne_BSGFM schreef:Waar heb je die link gehaald??
Staat er bij...
Dancie schreef:mir weet wat ze met haar paarden doet. Beau is een grote meid en kan het best wel hebben. ik bedoel mijn 2,5 jarige wil ik ook bijna in span gaan zetten met mijn 13 jarige. De jongere staat er niet alleen voor maar word geholpen door de oudere die het allemaal kan.
Dancie schreef:De jongere staat er niet alleen voor maar word geholpen door de oudere die het allemaal kan.
Dancie schreef:mir weet wat ze met haar paarden doet. Beau is een grote meid en kan het best wel hebben. ik bedoel mijn 2,5 jarige wil ik ook bijna in span gaan zetten met mijn 13 jarige. De jongere staat er niet alleen voor maar word geholpen door de oudere die het allemaal kan.
Kaisa schreef:2,5 is, vind ik, een prima leeftijd om een paard voor de wagen te beleren. Veel beter dan hem op dit leeftijd onder het zadel te beleren. Of ik hem nu al met een indoor marathon had laten mee lopen, dat weet ik niet. Ik ken het paard verder niet, en ga mij daar dan ook niet over uiten.
BlackDevils schreef:Dancie schreef:De jongere staat er niet alleen voor maar word geholpen door de oudere die het allemaal kan.
Ik denk dat het jonge paard in dit geval zeker niet geholpen wordt door de oudere omdat het geen enkele kans krijgt ook maar iets te ondernemen. Natuurlijk zal een meer ervaren paard zekerder zijn en de jonge bijsturen maar hier is het ervaren paard ook sterk in de mond dus kun je de jonge nooit vriendelijk bijsturen. Je ziet het dan ook geen enkel moment aan het bit lopen, alleen er tegen aan.