[AR] "Horses at Work" in Roemenie

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Re: "Horses at Work" in Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 14:55

Mooie foto's!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:14

Een hele mooie visie Maaike_Indy, dat klinkt echt goed! Ik kan me je frustratie goed voorstellen over de behandeling van sommige paarden... maar dat zijn inderdaad echt typisch dingen die je niet kunt veranderen door binnen te walsen en te roepen 'jullie doen het helemaal fout!' Een alternatief laten zien werkt dan inderdaad beter, maar kost wel even tijd om het op te bouwen. Ik ga jullie blog eens bekijken :j

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:20

Geweldige foto's van prachtige paarden!

Ik vind het ook mooi om te zien dat alle paarden er gewoon goed uitzien. Netjes op de hoeven en niet te mager. We krijgen vaak het beeld van Roemenie dat alle dieren daar zo zielig zijn, maar dit laat voor mij echt het tegenover gestelde zien!

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:25

Ania schreef:
Geweldige foto's van prachtige paarden!

Ik vind het ook mooi om te zien dat alle paarden er gewoon goed uitzien. Netjes op de hoeven en niet te mager. We krijgen vaak het beeld van Roemenie dat alle dieren daar zo zielig zijn, maar dit laat voor mij echt het tegenover gestelde zien!

Netjes op de hoeven vind ik dan weer niet, maar ja bij ons is het natuurlijk perfect geregeld en je mag het natuurlijk niet met onze paarden vergelijken.

Ik zou wel erg slecht tegen al dat dierenleed kunnen ( paardenleed, hondenleed ed.). Ik vindt het knap van jullie dat jullie je daar voor inzetten (respect). Heel veel succes.

Ik heb mezelf op je blog geabonneerd.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:27

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:35

Wat een gave foto's! Super leuk!

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 15:36

lissisanne schreef:
ik heb gegoogled op de paardenmarkt. Pfft wat een leed. Gelukkig zijn er ook Roemeniers die wel goed voor hun dieren zorgen.

(voor de geinteresseerden: http://www.vice.com/nl/read/pictures-fr ... market-876 )

Ook op de paardenmarkt zie je veelal heel goed verzorgde paarden. Dat is het punt niet. Ze worden alleen vreselijk behandeld. De meeste paarden lopen met de bek open vanwege niet passende of ontzettend scherpe bitten in combinatie met zeer grof teugelgebruik. De markt die wij bezochten daar deden ze "trekkertrek" maar dan met paarden. :r

En de hoeven, tja. Op deze foto's lijkt het aardig maar ook hier is er heel veel ruimte voor verbetering. Ik bekap mijn eigen paarden zelf, puur omdat ik van mening ben dat ik als "leek" meer kennis (en beschikking over kennis op internet, boeken, dvd's) heb dan de gemiddelde hoefsmid hier op het platteland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:46

Dat trekkertrek doen ze ook met paarden in Amerika, maar daar trekken de paarden met de oortjes naar voren gewichten. (vanaf 1.30)

Gave foto's! Heel bijzonder om te zien hoe de paarden daar nog gebruikt worden zoals hier vroeger :)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:58

Paard op foto 11 mogen ze hier wel brengen knappe blonde.

foxytoffee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 16:10

Wát een mooie (sfeer) impressie!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 00:22

Nostalgische plaatjes.... alleen weet ik inmiddels na tig Roemeense werknemers (matrozen) in dienst te hebben gehad ook hoe "de Roemeen" over (nut)dieren denkt.
We laten onze twee katten nog niet aan boord wanneer we een weekendje weg gaan en de medewerker op het schip past.

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:08

ziet er leuk uit, ik heb stage gelopen in Amerika in een Amish gebied waar ze ook alleen maar met paarden werken zo interessant, en dan vraag ik mij soms af of ik teveel met m'n welsh pony kruising werk en aan het mennen ben

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 08:25

Mooie foto serie !
Foto 7 is echt heel sfeervol, wauw

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 09:26

Gem schreef:
Nostalgische plaatjes.... alleen weet ik inmiddels na tig Roemeense werknemers (matrozen) in dienst te hebben gehad ook hoe "de Roemeen" over (nut)dieren denkt.
We laten onze twee katten nog niet aan boord wanneer we een weekendje weg gaan en de medewerker op het schip past.

Kom je maandag terug staat er een overheerlijk geurend gerecht op tafel... maar waar is poekie???

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:20

Mooie foto's, bijzonder om eens een kijkje in de keuken te nemen van zo'n land. Ik heb regelmatig een inzamelactie gehouden voor de asielen daar, dat is echt vreselijk hoe ze omgaan met dieren, ze lopen gewoon nog een eeuw achter ofzo lijkt wel kwa kennis, dierenwelzijn/denkwijzen...
Goed dat er wat mensen zijn die zich wel inzetten voor het dierenwelzijn, héél langzaam hoop ik dan maar dat de wereld steeds een stukje mooier wordt...

xcares

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:45

Wat een mooie foto's! Mijn opa en oma wonen in Hongarije, waar je dit ook nog veel ziet op het platteland. Is heel normaal om daar met paard en wagen op stap te gaan.

Het paard op foto 11 lijkt echt enorm trouwens haha!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:55

Heel mooi om te zien zo! Totaal andere setting als in Nederland.

Wij hadden Bulgaren naast ons wonen, ik was juist iedere keer mijn kat kwijt omdat ze eten voor hem meenamen (salami vond ie lekker zeiden ze .... )

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 11:36

Prachtige reeks foto's!

Ik verbaas me er altijd over dat er volkeren zijn die zo weinig dierenliefde kennen.
Ze raken dus niet gehecht aan hun dieren, zien het als gebruiksvoorwerpen.

Het leven kan hard zijn maar dan juist zou je denken dat de liefde van een dier het leven kan verrijken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 11:40

De foto's zijn echte heel mooi.

Ik denk dat er ook nog wel dierenliefde is maar vaak op een heel ander level.
Wij hebben het als hobbie hun als kostwinning.
Ik denk dat 80 jaar terug er ook niet geknuffeld en getut werd. En heb ook verschrikkelijke verhalen gehoord van bladeren in brand steken onder een paard als die de kar niet wilde trekken. Lees, niet wist wat hij in hemelsnaam moest doen.

Mij verbaasd veel meer hoe erg het nog achter loopt en dat het dan wel bij de EU is getrokken.

AlSafy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:03

wat gaaf zo eens inzage te krijgen in hoe het in andere landen eraan toegaat! prachtige fotos!

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:20

Wat een mooie fotoserie mooi om te zien hoe het leven daar zo rustig zijn gang gaat ;)

Chrizta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:42

Grappig om te zien. Ik ben net 2 dagen terug van mijn vakantie in Roemenië. Veel van dit soort beelden gezien inderdaad. Mooie foto's!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:00

Dat is wel even anders (gelukkig) als de paardjes die ik heb gezien toen ik in Roemenie was, maar goed die waren er gewoon echt slecht aan toe en die zijn toen niet voor niks deze kant op gekomen.
Ik heb ook echt wel paardjes daar gezien die er wel zo uitzagen als op jouw foto's, maar ook echt de andere kant. Maar dat heb je in elk land, in NL lees je ook nog vaak genoeg dat er ergens verwaarloosde paarden uit een donker hok gehaald zijn.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:29

Spruit schreef:
Dat trekkertrek doen ze ook met paarden in Amerika, maar daar trekken de paarden met de oortjes naar voren gewichten. (vanaf 1.30)
[ Video ]

Gave foto's! Heel bijzonder om te zien hoe de paarden daar nog gebruikt worden zoals hier vroeger :)

Deze paarden vinden ik dan weer extreem gespierd, persoonlijk vind ik dat echt niet meer mooi. Op z'n Amerikaans, zeker? (meer, groter, dikker, ... )

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:30

Heel mooie foto's, ik vind het er ook helemaal niet erg uitzien. Maar zoals je het vertelt, zou ik daar weer echt niet tegen kunnen, dat dierenleed. Ik spring al bijna uit mijn vel als ik zie hoe m'n overbuurvrouw haar (overigens super schattig en lief) Jack Russeltje behandelt... En dat is dan nog niet extreem.