kiddokids schreef:Betreft slepen puur dat ze voelen dat er gewicht achter hun hangt
Je broek ik zou kiezen voor 2 riemen door de staartriem heen
Zo kan je ze afzonderlijk stellen
Welk merk tuig heb je
Ik heb een Imperial riding Kent tuig, kunststof met safety ogen.
Helaas heb ik niet heel veel kunnen doen met het verschrikkelijke weer van afgelopen week. Wel heb ik het tuig nog verder pas gemaakt (hier een gaatje groter, daar een gaatje kleiner enzo).
Wel heb ik nog een leuke update, ik heb een wagen gekocht

Dit weekend was er een soort demo/uiterverkoop bij Koetsenco in België. Echt een aanrader! Fijne, eerlijke, verkoper. Hij runt het bedrijf alleen, waardoor hij van alle wagens alles weet te vertellen. Daarnaast maakt hij met de meeste wagens eerst zelf is een test ritje, waardoor hij er echt wat over weet te vertellen.
Uiteindelijk is de keuze gevallen op een Glinkowski Cobra.
De voornaamste reden om voor deze wagen te gaan is toch wel de super geavanceerde remmen (editie met dubbele molenrem, vier schijfremmen, zeer goede handrem) daarbij is het de wielophanging onafhankelijk en is de wagen zeer goed lucht geveerd. Daarnaast is de bok naar het midden verplaatsbaar, wat ik in de vaardigheid/marathon wel heel fijn vind. Ook is het bokkussen volledig geveerd en kan je de hardheid daarvan ook makkelijk aanpassen.
Al met al heel blij mee, van de week gaan we hem ophalen. Er worden nog een paar kleine aanpassingen gemaakt (rubber om de stangen voor de groom, km teller, van die opstap rubbertjes en dergelijke).
Van de week weer verder trainen, want ik krijg natuurlijk wel zin om deze wagen uit te testen!