[AR] Mijn kleine Welsh monster op les bij Boyd Excell

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Re: Mijn kleine Welsh monster op les bij Boyd Excell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 09:39

Hier zijn toen idd ook veel veranderingen geweest, bitten, strengen, borsttuigen, leidsels en zelfs mijn bokstoel.

Een echte vakman, en op zijn lessen kun je weer een heel tijdje vooruit. :))

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 10:01

Nou naar mijn mening wil hij hem gewoon op een andere manier ingespannen, iedereen in de top heeft een andere manier.
Mijn les instructrice heeft hem ooit zo voor mij ingespannen aangezien ik nog maar een jaar men vertrouwde ik dat volledig!
Op wedstrijden kreeg ik nooit wat te horen dus hij zal vast goed hebben gestaan op een bepaalde manier haha.
Nu is het alleen voor hem fijner en comfortabeler geworden en dat merkte ik meteen en mijn verbinding met het bit is ook veranderd ik was te bang waardoor die ging duiken nu zit die gewoon in de ring normaal bovenste gat.

Ik blijf overigens gewoon bij mijn instructrice lessen met mijn beide pony's hoewel ik wel graag nog een keer naar Boyd toe ga.
Wie weet in de toekomst :)

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 18:54

Paard loopt echt mooi! Ik heb zelf wel eens gemend (geen les, buitenritten met m'n vader die een koetsiersdiploma heeft) maar het lukte mij nooit om m'n pony te laten nageven. Ik vind dat op de bok veel lastiger dan in het zadel. Maar jou lukt dat heel mooi!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 19:34

Fish_n_Chips schreef:
Paard loopt echt mooi! Ik heb zelf wel eens gemend (geen les, buitenritten met m'n vader die een koetsiersdiploma heeft) maar het lukte mij nooit om m'n pony te laten nageven. Ik vind dat op de bok veel lastiger dan in het zadel. Maar jou lukt dat heel mooi!

Dankje :)
Gelukkig heb ik onwijs fijne pony's die dat nagelijken van zichzelf hebben en dat nekje helpt wel mee :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:39

Ik heb twee clinics van Boyd op film staan, en hij sleutelt idd vooraf aan harnachement en koets tot het naar zijn inzicht goed (genoeg) is om mee te werken. Laatste clinic moest er een ander bit komen voor een voorpaard van een vierspan, eerder ging hij niet verder.
Dus.... wie les neemt: neem reserve materialen mee :)) .

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 15:26

Gem schreef:
Ik heb twee clinics van Boyd op film staan, en hij sleutelt idd vooraf aan harnachement en koets tot het naar zijn inzicht goed (genoeg) is om mee te werken. Laatste clinic moest er een ander bit komen voor een voorpaard van een vierspan, eerder ging hij niet verder.
Dus.... wie les neemt: neem reserve materialen mee :)) .

Dat heb ik al wel eens eerder gehoord :D

Aan de ene kant vind ik het wel fijn dat een lesgever meedenkt over het harnachement, aan de andere kant moeten er volgens mij toch wel meerdere lessen overheen gaan om het effect van een ander bit op langere termijn te kunnen beoordelen. Aan de andere kant ziet iemand als Boyd natuurlijk wel dingen die wij niet zien _O-

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:55

Uiteraard :j , maar als wat er in/om hangt sowieso niet optimaal is, zal hij toch willen veranderen met het doel om te verbeteren. In dit geval zag Boyd dat het bit veel te scherp was en het paard het bit niet wilde aannemen en daardoor achter de teugel ging kruipen. Dan valt er binnen de clinic-tijd niet meer mee te werken, maar is het voor ons (publiek) wel weer interessant om te zien wat een ander bit doet.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:40

Dat is wel een groot verschil tussen Boyd Exell en IJsbrand Chardon.
Boyd heeft een grote kamer vol met honderden bitten en Ijsbrand heeft maar een paar soorten bitten hangen.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 13:11

janouk schreef:
Dat is wel een groot verschil tussen Boyd Exell en IJsbrand Chardon.
Boyd heeft een grote kamer vol met honderden bitten en Ijsbrand heeft maar een paar soorten bitten hangen.

Haha ja die kamer met bitten klopt inderdaad liep voorbij de tuigenkamer nou poeh haha daar hangt flink wat materiaal.

Vond de leukste uitspraak nog dat mensen die hun bit streng zetten zelf gewoon bang zijn de uitzondering daar natuurlijk.
Hij vroeg waarom ik hem in het eerste gat dus ik zeg soms stuurt niet zo makkelijk en pakt die zijn bit vast toen zei die of je bent bang en deed hem gewoon vast en zei zie je wel dat het niet nodig is hij loopt meteen mooier en sinds dien loopt die inderdaad nog steeds mooier en beter :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:47

Ja...... ook bij de clinics steekt hij zijn mening niet onder stoelen of banken. :D