[AR] convoi exceptionnel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ilaan

Re: convoi exceptionnel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 00:47

Je gaat toch niet menen dat je niet inziet dat 2 pony's voor een kar met daarachter een trailer onverantwoord is?

Trailers zijn niet voor achter een menwagen.

Sorry dat ik het zeg maar of je hebt een moment van serieuze verstandsverbijstering of dit is een grote grap.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 00:50

In je profiel staat dat je "een beetje ment met twee pony's"... Dan vraag ik me af hoe vaak je deze truc al uitgehaald hebt.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 00:54

Is het als het op (pony) loop afstand is niet net zo makkelijk om de overtollige pony als handpaard mee te nemen?

EDIT: Ik vraag me wel af hoe je dit gekoppeld krijgt? heb je een trekhaak op je menwagen oid, is de contructie daar wel geschikt voor?
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 07-08-14 00:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 00:58

demug schreef:
unihorse, kun je misschien vertellen wat jij er onverantwoord aan vind?

Wat niet?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 01:01

Ik vind het geniaal bedacht!

Iedereen die loopt te bokken hierover >>> rood kruisje rechts bovenin!! Je hóeft hier niet te kijken hoor. 1 klik en je ziet al deze ernstige overtredingen en onverantwoorde foto's niet meer!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 01:03

nog even een aanvullende vraag..

hoe heb je de aanhanger bevestigd, want ik heb nog nooit een menwagentje of koets gehoord met een trekhaak..

ik vraag mij ook af of je met zo'n kar wel mag trekken.. immers gelukkig zijn de meeste menskarren wel geremd.. maar of die ook nog kan remmen met een duwend gewicht weet ik niet, daar zijn ze niet op gebouwd..

en de lengte van het geheel, is daar een correct rijbewijs voor? want ook al zijn het paarden, doordat je iets trekt zul je toch te maken hebben met rijbewijzen op de openbare weg denk ik..

waarom niet gewoon met de auto, zoals anders?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 01:05

Gewoon, omdat het kan . :-)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 01:06

Ik vraag me ook af of je zo de weg überhaupt wel op mag?

Ik persoonlijk vind het ook erg link, en zou er niet aan moeten denken om zo op pad te gaan.

demug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 01:10

joop, ja ik men idd een"beetje" met mijn pony's. ik weet niet wat je daar mee wil suggereren? ik men nl niet op wedstrijd niveau maar ben ook niet iemand die totaal niet weet wat die doet. pas nog een paar dagen met bejaarden gereden met een andere wagen en binnen kort weer voor een andere instelling.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 01:12

Ik suggereer dat iemand die dit iedere dag doet of veel ervaring heeft, dit misschien beter kan doen dan iemand die voor de lol af en toe rond hobbelt met een tweespan. Het is nogal iets wat je van plan bent! Hiermee breng je mogelijk ook de veiligheid van anderen in gevaar.

demug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 01:12

tnx elke :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 01:18

Ik vind dit erg leuk bedacht!
Maar wel best onverantwoord.

Ik heb het vorig jaar meegemaakt, het liefste span pony's sloeg op hol. dat was al met vrij ernstige afloop.
Ik moet er nit aan denken met ook nog een trailer erachter :oo

demug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 01:21

elena, we hebben zelf de constructie gemaakt
voor het rijden met een aanspanning zijn er vanuit de overheid naar mijn mening nog steeds geen rijbewijzen verplicht en dat geld dan ook voor een aanhanger achter een menwagen.
morgen zal ik eens informeren bij de politie of er regels zijn voor iets als dit.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 01:23

Ik geloof dat de politie zich een krul in zn staart lacht.

demug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 01:26

tnx romyloverr, moet alleen wel toegeven dat het niet helemaal zelf bedacht is, jaren terug al een foto van gezien, ik dacht in de mensport maar kan ook een ander blad geweest zijn.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 01:26

ik dacht een grapje,
maar de serieusheid sprankelt eraf...
hoe dan ook, het is uiteindelijk je eigen verantwoording, dus ik ga je daarvoor niet beledigen of wat dan ook..
wel vraag ik mij af of je op de hoogte bent van het feit dat de trailer in dusverre naar achteren hangt, waarvan jij zegt, dat doet hij bij de auto ook, dat dit wel degelijk de achterkant van je koets omhoog kan brengen..? (auto is toch net wat zwaarder dan een menwagen. trekhaken hebben altijd een minimaal autogewicht erbij vermeldt, en ik kan niet geloven dat jouw koets dat gewicht haalt..) (heb je volledig een eigen trekhaak ontwikkeld, daar zitten ook regels aan verbonden hoor) Ik denk dat de regel misschien niet bestaat over dat je geen wagen achter je menwagen mag hangen, maar wel over hoe dit dan geregeld moet zijn..) en je brengt je wagen enorm uit balans, die is niet gemaakt om daar nog eens gewicht aan te hebben etc.
heb je het al eens 'geoefend'? want springende mensen zijn toch anders dan een paard..
vooral omdat paarden op elkaar reageren, de stress van diegene in de trailer kan al heel ander gedrag veroorzaken bij diegene ervoor...
Uiteraard, iedereen kent zijn eigen pony's het beste, maar ook de toppers gaan wel eens finaal de fout in, en ik hoop echt dat dit niet jou fout is..

Ik kan en ga je niet tegenhouden, maar legaal is het met 100% niet :j
voor het reijden met een aanspanning zijn er wel regels... (vooral qua verzekering!) en een aanhangwagen achter een menwagen mag volgens mij beperkt, en zeker niet in deze gewichtklasse..
(daarbij is eigen constructie ook al niet altijd gelijk goedgekeurd.. moet dan vaak gecontroleerd worden, met name trekhaken moeten europa erkent zijn etc.)
Ik ben er bang voor..
maar waag het je, als jij er in gelooft krijg je misschien wel de politie het wijs gemaakt, want 2/3e daar heeft geen eens echt kennis over de regels met een menwagen rijden en de oliebol komt vaker pas als er ongelukken gebeuren en er op de regels worden gewezen.. :j

en inderdaad, het liefst stop ik je van, door een mailtje te sturen naar..
maar zo ben ik niet, al zou ik nadenken of dit nou stoer is om te showen, of levensgevaarlijk..
pak gewoon lekker de auto ;)
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 07-08-14 01:32, in het totaal 1 keer bewerkt

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 01:29

Sorry maar ik vind het uiterst onverantwoordelijk wat je doet. En dan kan er wel gezegd worden "kruisje zit rechts boven" maar morgen lezen we weer een nieuwtopic over een ongeval met een of andere rare aanspanning.

Overigens doe ik de politie opleiding en geloof mij maar dat dit harstikke verboden is !

demug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 01:29

dat denk ik ook joop, mss krijg ik ze wel zo gek dat ik begeleiding krijgt met toeters en bellen.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 01:32

Overtreding 1 TS : Aangezien de aanhanger niet wordt getrokken door een auto (elecktriciteit) denk ik niet dat hij aan beide zeide werkende richtingaanwijzers heeft, wel?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 01:38

Even gezocht op wetgeving trekhaak:
De eisen die aan een trekhaak worden gesteld zijn de volgende:
-de trekhaak moet een typekeuring hebben. Dit staat op het typeplaatje van de trekhaak. Ontbreekt het typeplaatje, dan mag alleen een aanhangwagen worden getrokken die inclusief de lading niet meer weegt dan 750 kg. Bovendien mag de aanhangwagen inclusief lading niet meer wegen dan de trekkende auto op dat moment weegt;
-de trekhaak mag de kentekenplaat van de auto niet afdekken. Bij een -gedeeltelijke- afdekking zult u de kentekenplaat moeten verplaatsen en de kentekenplaatverlichting aanpassen. Als alternatief kunt u gebruikmaken van een trekhaak met afneembare kogel;
-de auto moet bij het trekken van een aanhangwagen aan de zijkant voorzien zijn van richtingaanwijzers.
(bron: http://trekhaakdiscounter.nl/rdw_wet_en_regelgeving/)

Behalve die info over de trekhaak, kom ik ook uit op:
Artikel 5 Wegenverkeerswet 1994
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
(bron: http://www.bokt.nl/wiki/Paard_en_verkeer)
-
Ik ben bang dat dit als een gevaar op de weg kan worden gezien, aangezien hier niet iets aan gekeurd is (lijkt me)

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe lang is deze combinatie in totaal?
Verplichtingen voor gespannen

De wetgeving maakt op verschillende punten onderscheid tussen ruiters en de bestuurders van gespannen, ook menners genoemd. *knip*
Wettelijk gezien mag een gespan niet meer dan vier dieren achter elkaar bevatten, en mogen er maximum drie paarden naast elkaar lopen. Gespannen moeten vergezeld worden van voldoende begeleiders om het verkeer veilig te doen verlopen. Als de lading langer is dan 12 meter, moet er een begeleider te voet achter de lading stappen.
(bron: http://www.polfed-fedpol.be/verkeer/ver ... den_nl.php)

Zijn dit dingen waar je rekening mee hebt gehouden? :)

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 01:39

demug schreef:
dat denk ik ook joop, mss krijg ik ze wel zo gek dat ik begeleiding krijgt met toeters en bellen.

Vind je de situatie nogsteeds zo grappig als je of een ongeluk krijgt of wordt bekeurd op 10 feiten?

Dat jij jezelf in gevaar brengt lig ik niet van wakker, maar laat die arme ponies er buiten.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 01:40

@Tigress, op je laatste punt inhakend... Ik zie de hele tijd dat topic van dat vierspan naast elkaar... Hoe zit dat dan? Dat zijn vier paarden naast elkaar ingespannen, in plaats van twee om twee.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 01:41

JoopC schreef:
@Tigress, op je laatste punt inhakend... Ik zie de hele tijd dat topic van dat vierspan naast elkaar... Hoe zit dat dan? Dat zijn vier paarden naast elkaar ingespannen, in plaats van twee om twee.

dat mag op de weg in Nederland niet,
wel op eigen terrein of op de weg als er een wedstrijd gaande is op openbaar afgezet terrein :)
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 07-08-14 01:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 01:42

Ah precies!
Zag er trouwens wel gelikt uit.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 01:42

demug schreef:
elena, we hebben zelf de constructie gemaakt
voor het rijden met een aanspanning zijn er vanuit de overheid naar mijn mening nog steeds geen rijbewijzen verplicht en dat geld dan ook voor een aanhanger achter een menwagen.
morgen zal ik eens informeren bij de politie of er regels zijn voor iets als dit.

voor mennen is inderdaad geen rijbewijs nodig nodig.. maar dat is een aanspanning, een aanhanger/trailer is wat anders als een aanspanning, maar dat is mijn gedachte.. hoop dat de politie er licht over kunt schijnen..

ik zeg het niet om jouw pleziertje te vergallen maar om je te behoeden voor eventuele ongelukken of torenhoge boetes, of misschien zelfs een dierenbescherming in je nek voor het in gevaar brengen van een van de drie ponies (ik weet niet hoe ze oordelen als ze het aantreffen natuurlijk)