[AR] Mijn kleine trots toch voor de kar.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hielkebro

Re: Mijn kleine trots toch voor de kar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:42

Dan is ze super braaf en vertrouwt ze je goed !

Kennissen hun pony is op hol geslagen met koets omdat die schrok van koeien. Is bij de boom op geknalt en al met koets. Paar jaar later wouden ze de pony weer voor de wagen doen en toen is die weer op hol geslagen. Pony heeft er een trauma van over gehouden.

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:59

Nassie schreef:
Hahah dat klopt, ze trekt naar links toe.
Ze zoekt nog heel erg de steun van de persoon/fiets die er normaal naast loopt. Op eigen benen lopen vindt ze moeilijk. Maar we zijn er mee bezig.
In de toekomst komen er ook lesjes en dan hoop ik dit soort dingen te kunnen verbeteren.

Op eigen benen lopen is ook best wel moeilijk :D
Maar het is goed dat je het wel ziet en er al mee bezig bent.
Ik zou zeggen ga door zoals je nu bezig bent en het komt helemaal goed +:)+
En in de toekomst wat les nemen maakt het nog leuker *D

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:12

wat leuk zeg! respect dat je zo geduldig bent!

bij mij verdwijnen de oogkleppen ook voorgoed in de kast, lekker zonder blijven rijden als dat bevalt!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 21:36

Bedankt voor de weer lieve reacties :j

Heilkebro, jeetje wat heftig. Zo'n paard zou ik ook niet meer voor de kar zetten. En eerlijk als Tink er geen lol aan beleefde dan zou ik het ook niet doen. Ze vindt voorop lopen altijd erg leuk (toch beetje het baasje spelen he ha ha). Dus wist vrijwel zeker dat ze voor de kar lopen ook leuk zou vinden.
Ik heb ooit mee gedaan aan een schriktraining, waarbij Tink overal (waar andere paarden helemaal uit hun pan schoten) gewoon suf achter me aan liep. Toen werd er meerdere keren tegen me gezegd dat ik het weer moest proberen om haar voor de kar te beleren. Maar dan wel zelf, omdat waarschijnlijk met de klik die we hebben het wel zou lukken.

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:41

Pluttersput schreef:
Ik rijd zonder oogkleppen omdat ik het veel fijner vindt dat mijn knollies om zich heen kunnen kijken. Ik zorg dat die van mij bomproof zijn voordat ze voor de kar komen, dus veel het verkeer in. Zodat als ik er mee ga beginnen ze niet snel zullen schrikken en de geluiden gewend zijn.
Ik vind het bovendien veel leuker als ze ook wat om zich heen kunnen kijken. Vind het prachtig als ik naar een groep reeen sta te kijken en Lars kan fijn meekijken. Ik weet dat dat met oogkleppen ook kan, maar zo vind ik het prettiger.

Heb een paard voor de koets gehad en weet zeker dat die zonder oogkleppen lekkerder te rijden was. Idem met wat klein grut wat ik voor de wagen heb gehad.

Lekkere man dan die haar heeft beleerd. Zo te horen inderdaad een kwestie van veel te snel te veel willen. Daarbij vind ik het vaak dubieus als je er als eigenaar niet bij mag zijn, maar goed.
Heel goed dus dat je het zelf zo lekker rustig hebt opgepakt. Rust is belangrijk in een aanspanning. Chapeau!

Herman? :o

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 21:44

Herman?? :?

Bedankt Pluttersput. De man had waarschijnlijk zo zijn eigen manier van beleren. Wat niet bij Tink paste, maar wel bij andere paarden. Achteraf gezien is het gewoon veels te snel gegaan.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 22:05

Wow nas wat een geweldig filmpje
en dat geluid van die hoefjes is echt te schattig <3

7dusty7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 06:39

ze heeft mooie contstante gangen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 07:18

frgheaven schreef:
Pluttersput schreef:
Ik rijd zonder oogkleppen omdat ik het veel fijner vindt dat mijn knollies om zich heen kunnen kijken. Ik zorg dat die van mij bomproof zijn voordat ze voor de kar komen, dus veel het verkeer in. Zodat als ik er mee ga beginnen ze niet snel zullen schrikken en de geluiden gewend zijn.
Ik vind het bovendien veel leuker als ze ook wat om zich heen kunnen kijken. Vind het prachtig als ik naar een groep reeen sta te kijken en Lars kan fijn meekijken. Ik weet dat dat met oogkleppen ook kan, maar zo vind ik het prettiger.

Heb een paard voor de koets gehad en weet zeker dat die zonder oogkleppen lekkerder te rijden was. Idem met wat klein grut wat ik voor de wagen heb gehad.

Lekkere man dan die haar heeft beleerd. Zo te horen inderdaad een kwestie van veel te snel te veel willen. Daarbij vind ik het vaak dubieus als je er als eigenaar niet bij mag zijn, maar goed.
Heel goed dus dat je het zelf zo lekker rustig hebt opgepakt. Rust is belangrijk in een aanspanning. Chapeau!

Herman? :o

Herman ja :D hier was ze als de door voor tractoren en groot verkeer, terwijl ze onder het zadel bitloos heerlijk liep. Heb het daar vaker over gehad met de eigenaar, maar hij vond het beter bij het plaatje passen als ze oogkleppen had :)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 08:21

Hee leuk in uitgelicht :o

7dusty7 schreef:
ze heeft mooie contstante gangen

Bedankt! Hier voor aan het prutsen geweest met Hoefschoenen. Was voor haar helemaal niets en nu op ijzers. Ze doet het er super op :D

Beertje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:43

Ik dacht al dat dat Tink dr billen waren in uitgelicht :-D

Wat doet ze het goed zeg! En dat geluid van die kleine stapjes in je filmpje <3

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:50

Ziet er heel fijn uit hoor!

Ik men ook met mijn uk zonder oogklepjes en een enkel gebroken bitje.
Gaat prima! (zou graag een dubbelgebroken willen maar is moeilijk aan te komen voor de kleintjes)
Veel plezier nog samen!

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:17

Jammer dat het toen fout is gegaan maar super dat je met veel geduld en rust zover bent gekomen!
Ik zou er geen oogkleppen aan hangen als ze zo goed reageert. Nu kan ze alles zien en dat is soms wel fijn voor een pony met een 'trauma'.
Ik kan het niet heel goed beoordelen maar ik zou haar in een rustiger tempo laten draven. Dan behoud je de ontspanning (langer) en kan de pony beter op haar eigen benen gaan lopen.

Heel veel succes en jullie komen er wel ! :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:22

Zo die heeft er schik in.
Ziet er goed uit. Vooral zo door blijven gaan!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:57

Ziet er goed uit. Goede keuze om toch weer te beginnen met mennen. Paardje vindt het zo te zien ook leuk. En mooi wat werk voor het paard. En als zonder oogkleppen goed gaat zou ik zo door gaan. Men mijn mini shetlander ook zonder oogkleppen.

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:39

Gelukkig loopt ze nu vrijwel ontspannen door groot verkeer en tractoren. :)

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:54

Wat fijn dat het jullie gelukt is!

sannerody

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:21

Wat leuk dat het zo goed gaat met het mennen!
Ik had het niet meer gedurft als ik jou was :P
ik mende ook altijd met mijn shet, super goed totdat er een hijskraan achteruit reed richting mijn pony en die zo erg schrok dat die de sloot in rende :+ maar gelukkig is alles goed afgelopen. maar mennen met die pony durf ik niet meer :o

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 20:08

Hihih lief he dat geklikklak van de hoefjesijzertjes.

Timokyana, Tink heeft een groot hoofd maatje pony. En ook een grote mond 11,5cm.

frgheaven; Tink is zowiezo erg verkeersmak. Enige wat ze af en toe eng vindt zijn skeelers :+ ha ha.

Peet_Paneel; Klopt ze loopt in het filmpje in een hoog tempo, ik liet haar even gaan. Andere stukken probeer ik haar rustiger te laten draven. Bedankt voor de tip.

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:16

Nassie schreef:
Hihih lief he dat geklikklak van de hoefjesijzertjes.

Timokyana, Tink heeft een groot hoofd maatje pony. En ook een grote mond 11,5cm.

frgheaven; Tink is zowiezo erg verkeersmak. Enige wat ze af en toe eng vindt zijn skeelers :+ ha ha.

Peet_Paneel; Klopt ze loopt in het filmpje in een hoog tempo, ik liet haar even gaan. Andere stukken probeer ik haar rustiger te laten draven. Bedankt voor de tip.

Trekkers, vrachtwagens, andere rare grote dingen, zovan: Baasje waar maak je je druk om? :O
Skeelers: Oh help %)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 20:20

Chroosje schreef:
Trekkers, vrachtwagens, andere rare grote dingen, zovan: Baasje waar maak je je druk om? :O
Skeelers: Oh help %)

"Geen paniek.. Geen paniek; PANIEK! :oo ".

elkevdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:19

Wat goed van je dat je de tijd en rust hebt genomen om dit op te bouwen.
Ga zo door!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 09:56

Bedankt :)
Soms kan ik het nog steeds niet geloven dat ze het gewoon doet!

Ilovedewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:58

Knap hoor!

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:46

Wat leuk dat jullie na zo'n rot ervaring er zo goed uit zijn gekomen.
Met geduld en liefde kan je toch maar aangespannen rijden.
Veel plezier!