[AR] Ruby en Warrior laten zien wat snelheid is!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ruby en Warrior laten zien wat snelheid is!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:10

Ik denk dat dat gehobbel op gras wel erger is dan op de sintelbaan of niet?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 20:16

Nou en of! Deze baan was nog heel goed voor een grasbaan maar na wat regen is het geen pretje meer :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:25

wat super gaaf om zelf te rijden in een koers...
maar waarom word er op gras niet gestart achter een auto?
vind de drafsport echt een machtig mooi tafereel om te zien.

rij je ook wel eens in alkmaar?
en wim van der mespel heeft t ook maar weer netjes gedaan top :D

en uiteraard de vraag hoe raak je beland in het werken met dravers etc?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 00:18

Leuk topic weer Ceet! :j

Ene gefeliciteerd! Op naar nog meer geld voor jou en Ruby!
Kunnen we daar ook mooi een borrel op drinken ;)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 00:24

en dan zegt ze niet even dat ze al een topic aangemaakt heeft >;)

Mooie reclame is het zo met die blije paarden :) Volgende keer weer naar de grasbaan?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 00:58

Wat een heerlijk topic :D Gefeliciteerd met jouw plaats en natuurlijk de overwinning van Warrior. Machtige sport is het ook en wat een geweldige paardjes :) Wanneer moet je weer starten?

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 01:00

Wat een leuk topic Cathy! Gefeliciteerd met de overwinning(en)!
Zo'n grasbaan wil ik toch ook nog eens meemaken, ben daar nog nooit geweest..

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 05:58

Wat gaaf! Het ziet er echt heel spannend uit!

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 06:03

Supermooi topic! Zeer fascinerende tak van sport waar ik totaal niet mee bekend ben! Miss eens gaan kijken!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 07:02

Wat tof om jezelf in uitgelicht te zien zo op de ochtend :o !

Op het gras starten ze niet met een auto omdat dat soms gewoon niet mogelijk is( de baan is niet breed genoeg voor het starthek, de bochten zijn te krap, de baan is te slecht voor de auto) , daarnaast kun je met een bandenstart paarden een kans geven die op een andere manier beter starten en kun je paarden van een verschillende klasse mee laten doen.

De koers van Ruby was bijvoorbeeld:
Eerste band: voor paarden met een winsom tot 4000 euro
Tweede band: voor paarden met een winsom van 4000 tot 8000 euro

De tweede band moet dan 25 meter geven aan de eerste band, om het eerlijk te houden. In de eerste band sta je dus ideaal als jouw paard 3800 euro verdiend heeft ofzo, dan ben je bijna net zo goed als de tweede band maar heb je wel 25 meter voordeel.

Ik rijd ook wel eens in Alkmaar ja en mijn opa reed al in de koers, in die tijd reed hij het paard nog naar Duindigt, of zette voor een grote wedstrijd het paard op een kar wat getrokken werd door twee andere paarden. David O was zijn beste paard, we hebben nog post uit die tijd waarop alleen maar staat: David O, Stompwijk... Dan wist de postbode waar hij de fanmail moest bezorgen :') .

Ik ben dus via DNA besmet :D , ik denk ook dat dat het nadeel is van onze sport, iemand zegt niet zomaar: goh, laat ik als volgende paard i.p.v. een tinker een koersdraver nemen. Het is te onbekend en daardoor lastig om in te stromen. Terwijl het echt super gaaf is!

Volgende start word inderdaad weer een grasbaan, Hilversum op 28 mei zeg ik uit mijn hoofd :)

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 07:04

Ik heb je stukje gelezen met het gevoel alsof ik in een spannende film zat :D
Gefeliciteerd met de overwinningen !

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 07:46

Hè Cathy, wat een super gave foto's en wat leuk om je hier in uitgelicht te zien. *\o/*
Die spierpijn komt van het gesleep met al die balken voor het track tuintje wat je van de week gebouwd hebt :))

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 07:52

He Ceet, wat een leuk verslag joh.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 09:15

Hahaha, ja dat track tuintje was de druppel denk ik :') !

Mel en Carina: bedankt!

Over het ' breken' van een draver heb ik nog een gaaf filmpje in mijn profiel staan, zal hem even hier delen. Even doorspoelen naar 1.10 en dan op groot scherm naar links achter en linksvoor kijken. Dan zie je hoe noodzakelijk het is dat ze wijd gaan met hun achterbenen en dat we achter bescherming dragen, paard raakt zijn bandage bij elke stap

Edit: links is trouwens een draver, rechts een pacer(telgangrace), dat soort races hebben we in Nederland niet

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 10:20

leuk leuk leuk leuk leuk!!! Heel gaaf om te zien!!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 10:25

Wat een leuke foto's en beeldmateriaal weer van jou! Altijd super leuk hoe je dit mooi kunt uitleggen. :j

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:14

Wat leuk dat het zo goed ging, kan je eerste filmpje niet zien, maar je verhaal en de foto's zeggen genoeg :j.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:15

Wat een mooi artikel, bedankt om het met ons te delen. En wat mooi dat jullie zoveel liefde voor jullie dieren hebben, het straalt uit het verhaal en de fotos. Drafsport is al jaren een van mijn grote passies om te volgen, maar dan voornamelijk internationaal en dus vind ik het superleuk om eens wat van een Nederlandse pikeur te lezen en hoe jullie ermee om gaan. Jouw merrie vind ik helemaal geweldig, wat een gaaf dier. Dankjewel voor het delen! +:)+

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:34

Ja weer een leuk dravers topic :D
Toch beide goed gelopen, lijkt mij niet makkelijk starten zo zonder autostart en op gras :')
Warrior vind ik een knap paard zeg :D

Blijven topics maken he!

Mijn Billy the Quick loopt ook soms op het bit wat Ruby in heeft (vooral buiten).
En Anna Toscana van mij is familie van You Wish Toscana (wat niet verbaasd met de vader :') )

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:41

OH ik geniet altijd zo enorm van jouw topics! Als ik weer een keer in Nederland ben kom ik zeker een keer langs om te kijken, hoewel ze hier in Engeland natuurlijk een Walhalla hebben voor de drafsport.
Ik vind het zo mooi om te zien, ik hoop nog altijd zelf een keer mee te kunnen op een duo sulky <3

Wat zien beide paarden er geweldig uit trouwens, je ziet ze gewoon glimmen. Prachtige dieren!

Lara_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:08

wow Cathy, wat een leuk verslag en gaaf om de dravers zo in hun element te zien. De adrenaline spat er van af. Dankzij het contact met jou heb ik interesse in de draver. We zoeken nog steeds een paardje en ik hoop stiekem toch dat we een draver vinden die bij ons past.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:34

Wat een mooie promotie voor onze geweldige sport! Gefeliciteerd met de overwinning van Warrior. Voor degenen die een keer willen gaan kijken, op de site www.grasbanen.nl staat de agenda.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:16

Wat een leuk verslag heb je ervan gemaakt Cathy! +:)+

Warrior is een paard waar ik ook wel blij mee ben dat hij zich nu weer zo heeft laten zien, heeft me al wel eens wat opgeleverd en gaat dat zo te zien nog wel vaker doen! :D Prachtig toch dat paarden zo lang topsport kunnen beoefenen.

En wat een fanatisme heeft Ruby! Jammer dat jullie wat ingesloten zaten, wie weet wat ze nog meer had gekund anders!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 14:45

Bedankt voor alle complimenten :o !
@ Alarm_wlkp: Grappig dat Billy ook op dat bit loopt, ik vind het echt een heel fijn bit omdat ze het helemaal niet beetpakt. Ik begon op een gebroken bit, toen naar driedelig maar ze werd steeds fanatieker. Ging ik thuis al aan het rennen met de kleine draak :') . Nu dit bit erin en een martingaal eraan en thuis loopt ze nu ontspannen en laag voor de kar. In de koers is een dressuurpony geen goed idee( dus check op), maar ze laat het wel los :) . En dat terwijl ze onder het zadel lichter is in de mond dan 90% van de paarden die ik ken...

Lara_kl: Altijd fijn om weer iemand besmet te hebben met het virus :) ! Gewoon PB' en he als je er een gevonden heb, wie weet wat ik er van weet :D !

@ Westernfreak : Aruba is 7 en Warrior 10. Warrior heeft nu 139 starts gemaakt... En dan zeggen ze dat dravers vroeg versleten zijn :') . Ik wist helemaal niet dat jij hem wel eens speelde, haha! Zelf spelen we nooit, dat brengt ongeluk :+ . Verder zijn we niet heel erg bijgelovig hoor, geen zelfde onderbroek aan in de koers praktijken enzo :')

Boender123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:46

Wat een mooie koers van Warrior Victory !!
ik mis het ook echt ik ging altijd met Harry van Ooijen mee. het paard van toscane die ken ik ook ..
echt een leuk verslag zijn beide paarden van jullie ?