Wat tof om jezelf in uitgelicht te zien zo op de ochtend
!
Op het gras starten ze niet met een auto omdat dat soms gewoon niet mogelijk is( de baan is niet breed genoeg voor het starthek, de bochten zijn te krap, de baan is te slecht voor de auto) , daarnaast kun je met een bandenstart paarden een kans geven die op een andere manier beter starten en kun je paarden van een verschillende klasse mee laten doen.
De koers van Ruby was bijvoorbeeld:
Eerste band: voor paarden met een winsom tot 4000 euro
Tweede band: voor paarden met een winsom van 4000 tot 8000 euro
De tweede band moet dan 25 meter geven aan de eerste band, om het eerlijk te houden. In de eerste band sta je dus ideaal als jouw paard 3800 euro verdiend heeft ofzo, dan ben je bijna net zo goed als de tweede band maar heb je wel 25 meter voordeel.
Ik rijd ook wel eens in Alkmaar ja en mijn opa reed al in de koers, in die tijd reed hij het paard nog naar Duindigt, of zette voor een grote wedstrijd het paard op een kar wat getrokken werd door twee andere paarden. David O was zijn beste paard, we hebben nog post uit die tijd waarop alleen maar staat: David O, Stompwijk... Dan wist de postbode waar hij de fanmail moest bezorgen
.
Ik ben dus via DNA besmet
, ik denk ook dat dat het nadeel is van onze sport, iemand zegt niet zomaar: goh, laat ik als volgende paard i.p.v. een tinker een koersdraver nemen. Het is te onbekend en daardoor lastig om in te stromen. Terwijl het echt super gaaf is!
Volgende start word inderdaad weer een grasbaan, Hilversum op 28 mei zeg ik uit mijn hoofd