Hoop eindelijk deze zomer mijn pony's in tweespan te hebben (eerst kar en tuig vermaken)
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sanne1992 schreef:Leuke foto's. Zijn een leuk stel samen
Er is mij vorig jaar op een menwedstrijd verteld dat de boom niet voor de pony's uit mag komen (gelde ook bij paarden), sinds dien let ik er heel erg op en zie dat heel veel menners dat wel hebben. Vraag me af of het wel klopt dat de boom achter de borst hoort. Heb er eigenlijk ook nooit iemand naar gevraagd, oeps.
marina62 schreef:sanne1992 schreef:Leuke foto's. Zijn een leuk stel samen
Er is mij vorig jaar op een menwedstrijd verteld dat de boom niet voor de pony's uit mag komen (gelde ook bij paarden), sinds dien let ik er heel erg op en zie dat heel veel menners dat wel hebben. Vraag me af of het wel klopt dat de boom achter de borst hoort. Heb er eigenlijk ook nooit iemand naar gevraagd, oeps.
De boom mag wel voor de pony's uit komen, dat is oa je rem! Alleen als je marathon rijd zet je de boom een paar gaten korter, dus tussen je pony's om sneller te kunnen draaien en je niet door de lengte van de boom je hindernis raakt. Om te beleren dus je boom zolang zetten dat ze goed in de strengen staan en dan je disselriemen zo strak zetten dat ze wel iets speling hebben maar dat je kar remt op je disselriemen. (ook erg handig als je rem kapot gaat onderweg, zoals mij al een keer is overkomen)