[AR] Mijn eerste men ervaring

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 01:54

Volgens mij zitten er al veiligheids sluitingen aan de strengen? Omdat je geen 'krul' in het uiteinde van je strengen hebt? Maar dat kan ik niet heel goed zien.
Zie nu ook dat de strengen door je broek heen hebt. Is niet handig als je pony al zo dicht op de kar staat (of tenminste dat lijkt zo). Ook hierdoor kan de kar op je pony zijn kont komen, maar ook hier kan de foto vertekenen.
Als je echt nog wil door rijden met deze kar is het wellicht het handigst om een klein stophaakje aan het einde van je lamoen te lassen.
Als je lamoen namelijk uit je lichtogen schiet... poeh... -O- echt wees er voorzichtig mee.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 02:37

Sure_lee schreef:
Nee, dat heeft hij niet. Wel andere zaken die we ook meteen hebben aangepakt. Die direct met de veiligheid te maken hadden. Ik heb de pony met tuig en kar gekocht. Die mensen gingen er al jaren mee op pad. Tuurlijk ga ik in de toekomst wel kijken voor een ander tuig en ik wil ook graag een sulky. Maar tot die tijd doe ik het gewoon hier mee.

Omdat anderen er al jaren mee mennen betekend niet per definitie dat het dus veilig is.

Om ook jouw vraag even te beantwoorden (had ik immers nog niet gedaan), nee, aan z'n neus kan ik niet zien of hij wel of niet een professional is. Evenmin heb ik beweerd dat hij dat niet is. Echter vind ik het wel op z'n minst vreemd te noemen dat iemand die zich professional noemt of dit zou moeten zijn jou die adviezen heeft gegeven, maar dan niet echt een aantal belangrijke punten heeft genoemd en je met deze wagen/tuig de weg op heeft laten gaan. Voor de volgende redenen (sommige al eerder genoemd).

- Lamoen is te kort voor je pony, schiet er bijna uit
- Lijkt zelfs te trekken met het schoftje, lichtogen worden naar achter getrokken, misschien vertekenen de foto's.
- broek zit te hoog
- Aanraden van paniekhaken aan je strengen, dat kan niet, want je hebt stroppen, daar kan je geen paniekhaken aan gaan vastmaken, veels te gevaarlijk
- Veiligheidslichtogen heeft niet echt een toegevoegde waarde bij een open lamoen.
- Lamoen is erg smal, pony heeft bijna geen ruimte om te keren

Dus, ik blijf bij mijn eerdere tip. Koop een nieuw tuig en een nieuwe wagen. Beide kun je prima tweedehands kopen.

Bijv:
Tuig: http://www.bokt.nl/markt/ad/204375/mooi ... 4s-van-120
wagen: http://www.bokt.nl/markt/ad/207003/mini ... n-tweespan

Kost wat, heb je ook wat, bij die wagen zie je ook dat die pony achter véél meer ruimte heeft.

Echt, toen ik wou begonnen met mennen heb ik op het punt gestaan om een goedkope sulky te kopen, maar heeft mij een bokker dat ook afgeraden. Ongeluk zit in een klein hoekje, maar zijn érg groot met een wagen, toch wat anders dan als je er af zou vallen. Uiteindelijk ook tweedehands ideal tuig gekocht en een fatsoenlijke wagen (vergelijkbaar als die in de advertentie)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 08:59

Awh ziet er super leuk uit! en leuke shet! :D