[AR] x

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Siesje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:23

Het gaat ook echt niet over hoe die leidsels op de rug aankomen (daar zal ie weinig om geven), maar als je bedenkt hoe subtiel en zacht je je handen moet gebruiken voor het juiste contact, kan je je toch ook voorstellen dat meerdere zwiepen met de leidsels absoluut niet prettig zullen aankomen bij de pony.
En natuurlijk, hij zal het heus overleven, maar prettig en nodig is het echt niet.
Neem wat begeleiding en geniet!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:25

Oh het gaat hier goed zeg :+

Al komt de reactie van Joyce misschien aanvallend over op TS, het is de waarheid. Beter dat TS er van schrikt, dat maakt niets uit, dan gaat ze er wel over na denken.

Ts ik zou eerst menlessen nemen of met iemand die er verstand van heeft voor je je pony weer voor de wagen zet.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:31

countryhorse schreef:
Nou dat van die ruk in de mond zie ik niet en ook niet in het filmpje. De pony gaat echt niet dood van een beetje kontje tik met de teugels, dit ziet er vriendelijker uit als menig aanspanning die hier voorbij komen op een zondag middag, met geoefende koetsiers.
Ze (menner en pony) hebben plezier samen en dit wilde TS met ons delen, en als het op een veilige manier gebeurt maakt het toch niet uit HOE de teugels vastgehouden worden en op wat voor (vriendelijke) manier hij voorwaarts gedreven wordt. Want dat beetje wiebelen met die teugel voelt die pony echt niet met dat wollige vachtje. TS troost je maar mijn dochter heeft altijd gesprongen en rijdt op het moment Z dressuur en ook ik heb z dressuur gereden en wij weten allebei dat we niet op zo'n manier horen te mennen maar wij doen het lekker ook zo. Gewoon niks van aantrekken en lekker gaan en blijven rijden.

Als je beter weet waarom doe je het dan? Wat heeft dit te maken met Z dressuur en springen?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 08:46

Esmeej333 schreef:
countryhorse schreef:
Nou dat van die ruk in de mond zie ik niet en ook niet in het filmpje. De pony gaat echt niet dood van een beetje kontje tik met de teugels, dit ziet er vriendelijker uit als menig aanspanning die hier voorbij komen op een zondag middag, met geoefende koetsiers.
Ze (menner en pony) hebben plezier samen en dit wilde TS met ons delen, en als het op een veilige manier gebeurt maakt het toch niet uit HOE de teugels vastgehouden worden en op wat voor (vriendelijke) manier hij voorwaarts gedreven wordt. Want dat beetje wiebelen met die teugel voelt die pony echt niet met dat wollige vachtje. TS troost je maar mijn dochter heeft altijd gesprongen en rijdt op het moment Z dressuur en ook ik heb z dressuur gereden en wij weten allebei dat we niet op zo'n manier horen te mennen maar wij doen het lekker ook zo. Gewoon niks van aantrekken en lekker gaan en blijven rijden.

Als je beter weet waarom doe je het dan? Wat heeft dit te maken met Z dressuur en springen?

Inderdaad.
Dat je Z kan springen, of Z dressuur kan, betekend niet, dat je meteen kunt mennen.
Er zijn niet voor niets dingen zoals LES of mendiploma (Klinkt kinderachtig maar je wordt tot 2 ton verzekerd als je deze heb gehaald en per ongeluk schade rijdt)

En die is niet super makkelijk, een men diploma, vooral de theorie.
Hoop dat ze dat eens gaan invoeren, heel knullig, maar omdat zoveel mis gaat en de helft gewoon geen diploma heeft....!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:50

Hier maar een slotje, nu de beginpost is weggehaald heeft dit topic geen zin meer.