Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
riegje schreef:Jaa dat over een cap is heel erg leuk,
Maar ik weet uit ervaring dat een heel aantal gehandicapten een cap niet kunnen verdragen.
Dus ik zou hier niet zo moeilijk over doen.
Shadow0 schreef:Heel gaaf!
Die achterste bank rolt dus als een soort rolodeck (kent iemand dat nog) uit tot oprijplank? Vernuftig gemaakt!
En wat zal het heerlijk zijn als jullie tzt in het voorjaar naar buiten kunnen!
schatjecindy schreef:wauw wat mooi, welke manege is dit?
en waar is de manege?
blokje schreef:trouwens als ik Appie zo zie lopen dan is hij aardig zijn wilde haren kwijt.
karuna schreef:Mooi gedaan en de lol straalt ervan af.
Ik heb alleen een paar praktische vragen, deels omdat ik zelf men en lang rolstoelafhankelijk ben geweest. En ik ben een zeikerd wat betreft menveiligheid. Hoe staat de rolstoel vast? Kan elk type erop aan handrolstoelem of kan een electrische ook? Zo nee kan voor de laatste dan een lier gemonteerd worden zodat ze ook kunnen mennen?
Hoe doen jullie dat igv nood? Kan de rolstoeler er met stoel en al snel af door de bank weer uit te rollen? En hebben jullie bewust voor deze constructie gekozen ipv een doorloop kar (ook wel seniorenkar genoemd) of is dit een omgebouwde kar?
En is er achterop een veilige plek voor een groom als jullie ermee naar buiten willen of loopt er standaard een groom naast? Die mis ik op de fotos namelijk. En wordt er altijd zweeploos gemend? Caploos kan ik we snappen maar ga idd even na hoe het verzekeringstechnisch zit ook wat betreft de rolstoelen zelf bij mogelijke schade.
karuna schreef:Aha er zit dus een rolstoel busbevestiging in. Daar kan idd veel mee vastgezet worden en zijn ook veilig. Fijn dat jullie de kar hebben gekregen, dat scheelt flink veel kosten.
Is een lier misschien niet toch handig ook om de rolstoelen boven te krijgen? Scheelt een hoop zware arbeid voor de duwers en naar beneden ook veiliger als je de lier er dan op laat zitten dan kan de rolstoel niet naar beneden schieten. Een soort menkar ding, kan simpel handmatig draaien zijn maar maakt het wel lichter en veiliger.
Mjetterd schreef:riegje schreef:Jaa dat over een cap is heel erg leuk,
Maar ik weet uit ervaring dat een heel aantal gehandicapten een cap niet kunnen verdragen.
Dus ik zou hier niet zo moeilijk over doen.
Wij hebben een paar ruiters (die paardrijden) die inderdaad geen cap dragen tijdens de lessen. Hier is dispensatie voor aangevraagd (of zoiets in ieder geval).