leuuk zo dawn voor de sulky hanne

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
__Lauraa schreef:Ik zal het nogmaals uitleggen. Fellow is vervelend als hij niet aan het werk wordt gezet en mentaal wordt uitgedaagt. Vandaar dat hij TIJDENS de heropvoeding is beleerd, hij is hierdoor namelijk een stuk fijner in de omgang.
En ik heb al gezegd: Ik zal voortaan het halster om het hoofdstel doen en dan vastzetten!
Kan deze discussie nu stoppen? Ik heb er genoeg over gehoord en ervan opgestoken wat ik zinvol vind om te veranderen, klaar dan toch?
Dizzy505 schreef:mensen weten ook niet van ophouden hè
Jolliegirl schreef:Laura, je bent onverantwoord bezig...
Je geeft alleen maar excuses waarom je het wél zo doet.
Wil je geen tips aannemen?
Dit gaat eens een keer fout...
Ik heb nergens gezegd dat ik geen tips wil aannemen? Volgens mij heb ik de tips over het hoofdstel aangenomen, ik ga in het vervolg een halster over het hoofdstel doen.
Over het beleren, prima, voor de kar is minder belastend als ohz.
Maar dan een rit van 10km vind ik wel erg veel van het goede.
Neem aan dat dit eenmalig was?
je zal zelf ook je pony wel in de gaten houden en zien hoe moe hij is of niet.
Dat lijkt me gewoon logisch toch? Fellow had nog energie voor 10 aan het eind.
Je tuig, die tips heb je gekregen, doe er wat mee.
Schuurplekken mogen er nooit zijn. Een passende singel kopen is de oplossing.
Blijkbaar heeft je pony gewoon een aangepast singeltje nodig, wellicht voorgevormd?
Daar ben ik naar aan het kijken maar dit tuig heb ik nog niet zo lang, ik had eerst hetzelfde tuig als Hannemarie maar ik vond die touwstrengen ontzettend onhandig. Vandaar dat nog niet alles perfect is.
En over het hoofdstel.
Je gaat nu een halster eromheen doen, verstandig.
Hier kan je een hoop ellende mee voorkomen.
Het hoeft niet JOUW schuld te zijn als je pony op de kletter gaat he?
Er kan ook een auto hard voorbij rijden , nét iets te dicht langs..
Of een rennend kind.. Een voetbal die geschopt word...Een wegvliegende eend/zwaan..
Een ongeval zit in een klein hoekje.
Probeer dit risico tot een minimum te beperken!
Verder vind ik dat je een ontzettend leuk diertje hebt!
Dat mag gezegd worden toch?
Trouwens, jullie beide hebben leuke diertjes, en genieten er vollop van!
Een beetje aandacht voor de veiligheid, en jullie zijn weer een leuk men-stel voor op de openbare weg, veilig!
Veel menplezier nog!!
Dizzy505 schreef:oww ze zijn leuk en die bandages ?
JoyCiej007 schreef:__Lauraa schreef:Ik zal het nogmaals uitleggen. Fellow is vervelend als hij niet aan het werk wordt gezet en mentaal wordt uitgedaagt. Vandaar dat hij TIJDENS de heropvoeding is beleerd, hij is hierdoor namelijk een stuk fijner in de omgang.
En ik heb al gezegd: Ik zal voortaan het halster om het hoofdstel doen en dan vastzetten!
Kan deze discussie nu stoppen? Ik heb er genoeg over gehoord en ervan opgestoken wat ik zinvol vind om te veranderen, klaar dan toch?
Meid, ik zeg dit ook echt niet om jou 'te pesten'. Ik gun het alleen niemand om dergelijke ongelukken te krijgen, die grotendeels voorkomen hadden kunnen worden door gewoonweg een kleine aanpassing door te voeren.
En die halsband, was puur een tip, omdat dat heel praktisch werkt, (je hebt ze van leer, maar ook van nylon, en dan kosten ze bijna niets).
Overigens: bedankt voor je compliment, dat vind ik heel lief van je. Was ik toen ook op de wei? Anders had je best een keer mogen roepen/zwaaien, haha.
Het is allemaal niet zo luxe en helaas is het stuk grond niet van mezelf (en mijn naaste buurman met z'n geitjes, schaapjes en 2 pony's maakt er ook nog wel eens een zooitje van) en sommige dingen had ik graag anders gezien (paddock nog groter, Prikkeldraad weg, hoewel ik dat goed heb afgeschermd met stroomdraad maar ik doe m'n best, en ben erg blij met m'n stekkie zo vlak bij huis.
LiVetime schreef:Ha eindelijk weet ik wie de pony was die ineens in de wei stond en zo ineens weer weg wasVerklaart ook de auto met trailer die ineens in de straat stond.
Wat leuk zeg dat jullie dit hebben georganiseerd!!
Dennis schreef:Bandages zijn ook not-done voor de wagen. Veel te gevaarlijk.
Ik zou eerst maar een paar goede menlessen nemen en je koetsiersbewijs halen. Zoals Joyce al zegt, we zeggen het niet om te pesten. Maar om te helpen en grote ongelukken te voorkomen.