[AR] Diddle zijn definitieve carriereswitch!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Klarinda

Re: Diddle zijn definitieve carriereswitch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:17

Wat een gave fjord zeg, staat super leuk voor de sulky! :D

muffin25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:18

Wat een super stoer beestje zeg!! Doet ze goed hoor!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:57

Wat super dat het zo goed gaat joh! :D

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:50

Streng misschien iets korter doen, kijk het verschil op de foto maar eens naar de (even van de wiki) Beweeglijke draagriem met Hollands lichtoog of vaste draagriem met brancardbeugel (http://www.bokt.nl/wiki/Schofttuig). De lichtogen horen recht naar beneden maar op je stilstand foto steken die naar voren. Je kunt de lengte van je strengen aanpassen om dit te voorkomen. De foto van zelfde paard andere sulky is een goed voorbeeld.

Verder super he een fjord voor de wagen :D!!!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 19:53

Bedankt voor je tip roosyes! :). Alleen de gaten in de strengen zitten te ver uit elkaar. Gat erbij prikken wil ik liever niet doen ivm dat ik ze dan te dicht bij elkaar vind komen (stevigheid verliezen ben ik bang voor?) Maar als ik de strengen een gat korter doe komen de lichtogen achter het schoftje terecht..
Ik heb van die panieksluitingen aan de zweng zitten, en die zijn vrij groot. Ook heb ik aan mijn strengen een oog gezet, in plaats van zo'n strop-constructie. Ik wil nog kijken of ik zo'n oog iets groter, of iets kleiner kan vinden :) Dat zou dan het gaatjes-verschil kunnen opvangen :)
Overigens is op mijn laatst geplaatste foto, van gisteren ( : http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... 9f07ff.jpg ) hier hangt het al behoorlijk netjes of niet? :) Op de laatste foto uit de openingspost staat hij ook niet in de strengen :) Als die strak komen krijg je de situatie uit de link hierboven)

@lacuna; hier houd ik je aan he :oo dat je langskomt ;)
En gaaf, dids op de homepage :D <3

Bedankt voor de complimentjes verder :)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:56

Een keertje zonder zadel lekker er op moet geen probleem zijn lijkt me toch? Of dat met jouw rug niet lukken natuurlijk.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 20:59

ikkedus schreef:
Een keertje zonder zadel lekker er op moet geen probleem zijn lijkt me toch? Of dat met jouw rug niet lukken natuurlijk.

Ik heb een barebackpad, dus we stappen af en toe lekker een rondje door het bos :) Zonder zadel kan ik helaas niet meer dan stappen omdat ik de steun nodig heb bij draf of galop, helaas :)

Maar misschien dat dit op den duur ook beter is voor mij :) Ik krijg na een minuut of 20 te paard een gevoelloos been door de rugklachten. Op het karretje nergens last van, behalve wat spierpijn in de rugspieren tot nu :)

8386

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:11

Leuke fjord veel kilometer maken daar worden ze geweldig goed van.
Zelf hebben we een huifkarverhuurbedrijf en meest fjorden ervoor.
Waar jou paardjes mooi van word is de manen in de kam knippen ,krijgen ze zo,n mooie hals van.
Heel veel rij plezier ,lekker genieten deze zomer.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:18

Didl, vind de carriere switch vermoedelijk geen enkel probleem gok ik zo.
Mooie wagen heb je gekocht.
En Didl blijft een leukerd.

Vraagje, vind je het zelf niet storend dat je zelf je handen relatief hoog moet dragen om ervoor te zorgen
dat de leidsels niet over je paard lopen?
Ik vind dat altijd heel irritant, omdat dat mijn gevoel met de mond verstoord, dan wel ik krijg last van mijn armen.

En bevalt de wagen in het bos ook goed? Als het wat hobbelt? Of valt dat heel erg mee?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 22:23

@8386; het zijn kleine krachtpatsertjes he die blondjes :) Een kam vind ik geen succes :) Hij heeft eczeem en draagt dus ruim een half jaar een deken, dan gaat een kam plat liggen..

@sjolvir; Dids is dolgelukkig met de switch geloof ik _O- Zo blij als hij voor dat wagentje is.. Wat betreft de leidsels.. Het stoort mij niet eigenlijk. Ik begrijp wel dat het contact wat verstoord wordt maar heb er niet echt last van :) Gezien het budget moest ik ook echt compromis sluiten :)) Last van mijn armen krijg ik niet :) Ja van de rechter wat.. Maar die schouder is geblesseerd geweest, rechts is zweephand dus die gaat na een rit van 2 uurtjes wat vermoeid worden :) Dids is wel een porselein-bekkie-fjord. Heeeel licht contact en heel gevoelig. Ik heb dus ook niet veel vast gelukkig :)

In het bos bevalt de wagen prima :) In mijn eentje ga ik gewoon lekker in een drafje, als het dan wat hotst en botst kun je dat met je lichaam opvangen zegmaar :) Als ik nog iemand bij heb heb ik daar gauw medelijden mee :))
Maar ik ben de laatste keer in een lekkere vlotte draf over een smal, kronkelend, hobbelend en heuvelig paadje gegaan. En dat ging prima :)

Nou ben ik niet veel luxe gewend :))
Mijn oude wagen was ook niet heel luxe geveerd :))

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:26

Oke, vroeg het me af, heb namelijk ook wel 2 wieler overwogen, maar niet gedaan,
omdat ik bang was te geklutst te worden.
(en nu beiden voor de wagen lopen ook niet praktisch, moet je steeds alles bijstellen, schofthoogte verschil te groot)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 22:38

Je bent welkom om te komen proberen ;) Maar inderdaad, het is vervelend om steeds om te moeten stellen :j

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 09:53

TS: ben zelf geen menner maar het is zo leuk om te lezen hoe je lekker aan het "prutsen" bent om alles goed af te stellen en optimaal te krijgen voor Diddle en jezelf. Dat er maar veel mooie ritten mogen volgen!

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:11

Bij je laatste foto zou ik je borsttuig en de broek een gaatje laten zakken. Je borsttuig moet een vuistbreedte onder de luchtpijp.Je strengen lijken inderdaad beter, maar is zo lastig vanaf een foto te beoordelen!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 08:58

Roosyes schreef:
Bij je laatste foto zou ik je borsttuig en de broek een gaatje laten zakken. Je borsttuig moet een vuistbreedte onder de luchtpijp.Je strengen lijken inderdaad beter, maar is zo lastig vanaf een foto te beoordelen!

Afbeelding
Ik vind de borst op deze foto prima zitten maar broek zou inderdaad gaatje kunnen zakken.
Als advies wil ik je meegeven om op een kussen te gaan zitten.
er zijn bokkussens te koop
Dit zal je houding ten goede komen en is fijner voor je pony.
Maar jullie zijn een leuke combi