Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
loveulla94 schreef:Jammer dat je temt!
Ik vind 2,5 jaar helemaal niet te jong voor het werk dat je met hem doet!
en wat betreft het wisselen, tja.. dan kan je wel wachten tot hij 5 is, want dan is alles pas gewisseld..
En je geeft al aan dat hij straks 8 weken rust heeft.
Ik vind dat hij en jij het goed doen samen!
smurffie schreef:loveulla94 schreef:Jammer dat je temt!
Ik vind 2,5 jaar helemaal niet te jong voor het werk dat je met hem doet!
en wat betreft het wisselen, tja.. dan kan je wel wachten tot hij 5 is, want dan is alles pas gewisseld..
En je geeft al aan dat hij straks 8 weken rust heeft.
Ik vind dat hij en jij het goed doen samen!
Ja mijn merrie was met 4 alles gewisseld en volgens de tandarts laat maargoed![]()
En ik vind het leuk dat iedereen hier zegt MAAR het kan erger! daar hebben we het toch niet over?
Ik vind het dier verschrikkelijk veulenachtig ogen en denk dat de TS veel te veel wil en ongeduldig is.
Veel willen kan je ook geestelijk aanbieden ipv lichamelijk.
Shirley schreef:Zo zwaar wordt hij nou ook weer niet belast, hoor, zo'n sleetje glijdt immers vanzelf !
Er komt geen gewicht op ... en als het beestje er ook duidelijkveel plezier in heeft, zal de geestelijke belasting ook wel meevallen
Shirley schreef:Jeetje zeg ... wat kunnen jullie doordrammen..
Beestje wordt echt geen schade aangedaan en Laura heeft duidelijk gevraagd hiermee niet het topic te bederven !
smurffie schreef:Nou eigenlijk wil dat precies zeggen dat hij dat is.
Hij zie er onvolgroeid uit, en is dan ook 2,5 maar had gezegd dat hij 1,5 a 2 was en ik had je ook geloofd.
Dat wil zeggen dat het een laatbloeier is in bouw en je dus extra zult moeten wachten om hem goed uit te laten groeien.
En ja het is maar een sleetje maar waarom het sleetje? Waarom zo ongeduldig met zo'n jong dier.
Als je er niet vanaf kunt blijven zet m dan in een opfok lekker ver weg,zodat hij wel jong kan zijn.
En tuig op, hoofdstel in, slee erachter vind ik nogal wat met 2,5.. Begin anders ook met een zadel en hangen, is toch ook maar heel even en alleen maar zadelmak maken![]()
Wat ga je nu een jaar lang doen? Laat me raden zodra hij bijna 3 is een legekar trekken wat hij is toch leeg?
En zodra hij 3 is een iemand erop want de lege kar doet ie zo braaf?
Op die manier kun je een eind weg redeneren maar zo werkt dat dus niet.
Lara_Silver schreef:Door dit soort topics zie je maar weer dat geduld jammergenoeg niet voor iedereen weggelegd is.
MarlindeRooz schreef:Wacht even is dit een grap? er zijn paarden die met 2,5 / 3 jaar al zware dressuurtraingen lopen of dan al serieus springericht getraind worden?
En jullie maken je druk om een pony die 15/20 min per week onbelast, licht werk doet? (zowel mentaal als geestelijk niet heel inspannend)
Ik snap het echt niet hoor? Pony staat bijna altijd op land, heeft een superkudde om in op te groeien en moet af en toe werken voor zijn vreten omdat de pony er aan toe is.
Ja ik ken de pony, en ik weet dat fellow graag werkt!
smurffie schreef:Nogmaals: Omdat andere paarden het nog slechter hebben is dit niet erg?
dus omdat ze in arme landen geen eten hebben is het ook niet erg als jij een week geen eten zou krijgen![]()
zo ontzettend krom..
Nee dit is niet erg. Paarden mogen vanaf 2,5 jaar voor de kar beleerd worden. Heel veel wedstrijdpaarden worden met 2,5 jaar al volop gelongeerd, dit is ontzettend lichte arbeid, is niet erg nee.
Verder vind ik 3 te jong om voor de kar te gaan, en als je goed gelezen had zei ik gooi in de opfok als je er niet van af kunt blijven, wat je dus niet kan.
Met 2,5 beleren betekend dat je geen gedult hebt, en op de foto die je laat zien is het echt net nog een veulen kwa bouw.
Jij vind 3 te jong om voor de kar te staan. Dat is jou mening, maar volgens 'het boekje' is dat niet zo. Daarnaast had ik heel goed gelezen wat je geschreven had hoor, ik kan prima van Fellow afblijven, het is geen ongeduld, het is dat hij best lichte arbeid aan kan, en dat doe ik dus. Ik zie op deze foto echt geen veulenbouw, hij is daar al veel te zwaar gebouwd voor een veulen. Fellow is geen shetlander he, dus zal ook niet heel grof gebouwd worden. Fellow is een minipaardje.
Zonde dat je niet inziet dat je nog een jaar of 5 langer van hem kan genieten als je hem nu nog een jaartje met rust laat.
Overgens weten een hele hoop van de mensen die hun paard keurings klaar maken dat dat niet goed is voor hun paard maar de keuringen "dwingen" ze daartoe. Daarom gaan veel van deze paarden daarna een jaar het land in. Maar wat voor winst heb jij hiermee? niks nada noppes.. en je ziet niet eens dat het niet goed is![]()
Fellow is ook naar de keuring geweest![]()
Overgens voor degene die steeds herhalen niet de zeiken zeuren ect, de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet!