Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Albert schreef:Is het niet zo dat wanneer je een lus(je) legt om het voorpaard de wending in te sturen dat deze automatisch uit de strengen komt omdat je toch wat verkort?Een wending wordt dan als volgt:
Voorpaard uit de strengen; leidsels achter de hand verkorten of door een dubbele lus,
Achter paard richten op de buitenbil van het voorpaard en tegelijk,
met een (extra) lus het voorpaard de wending in sturen,
Lus voorpaard laten slippen en achter paard, liefst in stelling de bocht laten lopen,
Vervolgens laat je het voorpaad weer slippen tot die weer in de trek loopt.
Albert schreef:Nee, dat nivo heb ik nog niet bereikt dus ik leef nog...@blackdevils: Nee, je trekt dan aan de buitenstreng je achterpaard de bocht in, dan loopt je achterpaard en de kar de binnenbocht door tegen de paal (boom, stoeprand, geparkeerde auto enz)
Als je geen lussen legt en God zegen de greep de bocht neemt, loopt je voorpaard altijd de buitenbocht, ofjeachterpaard valt naar binnen.
Op topsnelheid zal je uiteraard bijna alleen je voorpaard de wending laten lopen. Het achter paard zwaait dan door de snelheid vanzelf uit, maar voordat je dat niveau bereikt ben je al verongelukt denk ik.