Ja klopt. Hij had veel gewonnen voor zijn trainster, en ze wou een goede oude dag voor hem. Na 7 jaar koersen was dat genoeg geweest, maar hij was nog kerngezond en daarom ben ik hem gaan rijden. De eerste jaren heb ik hem voor zijn vorige trainster gereden (endurance), daarna heb ik hem gekregen.
In de endurance is hij klasse III startgerechtigd, maar doordat hij nooit meer getraind werd voor een sulky / kar, werd zijn achterhand minder. Als reactie daarop ben ik 3 jaar geleden dressuurmatig gaan mennen met hem, vooral om zijn achterhand weer beter te krijgen voor de endurance. En tja, in de endurance leer je een paard juist om gewoon te gaan plassen als dat moet....
Maar het mennen ging zo goed, dat ik toen maar menwedstrijden ben gaan rijden. We zijn nu ZZ vaardigheid, gaan bijna naar de Z dressuur en rijden klasse II samengesteld (marathons). Zijn vroegere trainster uit de drafsport komt ook wel eens kijken en is net zo trots als ik op hem.
Hij is nu 17 jaar, nog steeds hengst (en hij dekt ook) en ik rijdt hem zonder oogkleppen en op een kunststof ongebroken trensje. Het is een briljant paard om te rijden en vooral zijn karakter en zijn gestel / benen zijn altijd top. Ik ben apetrots op hem. Ik zal waarschijnlijk nooit meer een draver kopen, maar ik denk niet dat ik ooit in mijn leven nog een paard zal krijgen die Kanway kan evenaren.