[AR] Nieuwe mini marathonwagen van Voskamp (demo model!)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Welsh4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:24

Buckje schreef:
Ik heb even wat bewerkt voor de mensen die moeite hebben met het doorheen kijken van de evt aanpassingen.
Afbeelding

Nette wagen.
Bij het verlagen van het bokkussen, wel je beenlengte in de gaten houden!
Je knieen komen dan wel hoger.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:06

Ik vind het wel een mooie wagen. Met het verlagen kom je denk ik in de knoei met de lengte van
sommige mensen. Groombeugels zou ik ook anders willen zien.

Wagen van bontegevaar vind ik ook erg mooi. Wat weegt deze?

Ik rij zelf met een dekkers wagen van 170 kg met welsh A pony's er voor.

Afbeelding

De groombeugels zijn handiger dan op de voskamp wagen. Hij is omdat ik niet zo lang ben ook nog verkort
en verlaagd. Rijd er nu 3 jaar mee en ben er erg blij mee.

Die van mij heeft ook een 2-span adapter.

bontegevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:47

Citaat:
Wagen van bontegevaar vind ik ook erg mooi. Wat weegt deze?

Zal rond de 170/180 kg zijn. Heb hem zelf nog niet op de weegbrug gehad.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 18:57

Bontegevaar: 180 kilo zei voskamp over de wagen van jou :) ik ga vanavond de wagen terug brengen en de mijne bestellen *\o/*

Anke

Re: Nieuwe mini marathonwagen van Voskamp (demo model!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:53

2-span adapter? Geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen.
Ziet toch meteen mooier uit 2 maten wielen...sportiever!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 00:05

Een losse boom en een los stuk wat op de aansluiting van de lamoenstokken past met 2 zwengen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 00:08

dat lijkt me wel een heel stuk fijner dan dat alles er zo steeds aanbungelt!
Beetje bij beetje krijg ik wel steeds meer wensen/eisen.....

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 00:32

Stippies schreef:
Is het bokkussen ruim genoeg voor een wat "groter/breder" lijf (met winterjas)? Ik vind jullie beiden nl. erg slank en rank :o .

Ik denk dat het goed is om nog close-up foto's te maken/plaatsen van het lamoen en de bevestiging aan de wagen, de 2-span zwengen, de remmerij (zowel de pedalen als de remvloeistofplek/ pot en bij de wielen), de vering en een foto van de wagen met langboom (zonder ponies).

Ik vind het super dat jullie dit testen en we er hier samen naar kunnen/mogen kijken! +:)+
Ik heb toch het idee dat (ondanks de aanpassingen van het KNHS) het mennen met de mini's en A-ponies toch meer in opkomst is.

Bedankt voor je mening en tips!

De bok is ook uitgeprobeerd door mijn zwager en vriend (beide gewoon normaal postuur) en past ook prima :) maar als je gaat kijken naar de wagen kan je de bok natuurlijk ook zelf uitproberen :).

We hebben toestemming om close-up foto's te plaatsen dus die zullen binnenkort ook te zien zijn hier!

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:09

Interessant topic. Wij hebben samen met Hans Imanse (Imanse trailers en menwagens) een nieuwe marathonwagen ontworpen voor de shetlanders. We hebben er ondertussen ook een aantal marathons mee gereden en zijn er echt super blij mee.
Veel dingen zijn vergelijkbaar met jullie wagen, maar ook een aantal dingen zijn anders. Vooral de recreatie versie van Imanse is volgens mij vergelijkbaar met die van jullie. De marathon versie waar ik mee rijd heeft veel meer extra's. Zal van de week ook eens een topic maken, is wel leuk om ze naast elkaar te zien.

Mkoole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:47

Romy_tessa is jouw menwagen die ik op Paard en Koets (den Bosch) heb zien staan op de Excellent stand. Die zag er inderdaad goed uit zeg. Heb daar ook een goede uitleg gehad weet niet meer van wie dat was. Moet nog even door sparen om ook zo'n shetlandwagentje te kopen. Volgens mij had die luchtvering en was ook licht in gewicht. Maar moet me nog maar eens laten voorlichten heeft iemand een suggestie bij wie?

Mkoole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:55

Romy_tessa vergeet te vragen of je ook foto's hebt van jouw uitvoering? want die is dan ook weer anders dan ik heb gezien toch?!?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 23:28

Romy_tessa: Ik ben ook benieuwd naar die marathonwagen! Veel meer extra's betekend vaak ook meer gewicht en meer kosten.

De Voskamp mini marathonwagen heeft een hele aantrekkelijke prijs. Voor mensen die een betaalbare, mooie, luxe, lichte, en goede kwaliteit wagen willen is deze echt een aanrader! Ik heb al veel marathonwagens bekeken en uitgeprobeerd en ben erg te spreken over deze!

Heel veel lichtere mini marathonwagens zijn er ook niet te vinden hoor, de Poland wagen werd ook verkocht met het verhaal erbij dat die 110 kilo zou wegen, die bleek dus bij nawegen 162 kilo te zijn... (zie Poland topic voor foto's van het wegen). Dus als je echt opzoek bent naar een lichte wagen en er wordt gezegd hoeveel die weegt is het altijd een aanrader te vragen of die echt officieel gewogen is of om zelf na te wegen.

Mkoole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 00:23

Manda: wat is een aantrekkelijke prijs? ik zoek toch ook kwaliteit en als dat in houdt een paar kilo meer en een iets hoger prijs heb ik dat er voor over. Moet dan zelf maar de extra kilo's kwijt maar zoveel zullen ze onderling niet uitmaken denk ik in gewicht

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 00:53

De wagen is van goede kwaliteit, hij is echt heel degelijk en het model is naar mijn mening luxe en sportief om te zien.
Maar als jij nog meer wensen hebt om het nog luxer te maken kan je natuurlijk altijd vragen of die opties mogelijk zijn en dan zal je vast meer moeten betalen als voor het standaard model.
Er zijn genoeg mensen die geen hoog budget hebben en erg blij zijn dat er zo'n mooie marathonwagen in deze prijsklasse wordt aangeboden.

Prijs mag ik van bokt niet vermelden, maar ik mag het van Voskamp wel dus je kan me pben als je het wil weten, of natuurlijk gewoon met Voskamp contact opnemen voor vragen.
Laatst bijgewerkt door Manda op 08-03-12 00:55, in het totaal 1 keer bewerkt

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 00:54

Waaro mag je geen prijs vermelden? Of wordt het dan een verkooptopic?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 00:56

Omdat het eigenlijk geen reclametopic mag worden van bokt.... In mijn beginpost kan je onderaan ook zien dat de moderator een stukje tekst wat ik geschreven had verwijderd heeft.

En mijn insteek was ook geen reclametopic maar een topic om samen na te denken over deze demo mini marathonwagen en wat er naar jullie mening verbeterd en aangepast zou moeten worden.

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 07:16

@ MKoole mijn wagen was inderdaad mee naar Paard en Koets.
@ Idd bokt is niet bedoelt als reclame topic, maar als deze wagen zo uitgebreid wordt besproken vind ik het leuk om die van ons er naast te zetten, kunnen we mooi vergelijken. Ik denk dat de recratie versie van Hans Imanse overeenkomt met die van jullie en ook vergelijkbaar is in prijs en gewicht. Mijn wagen heeft meer opties en daar betaal je ook voor maar dat was wel wat ik zocht voor het rijden van marathons. Ik ga zo richting school en vanavond ook nog even mijn eigen pony's doen, maar hoop dat ik het vanavond red om ook even een topic te maken.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:01

Ben ook wel benieuwd naar de opties en dan het gewicht. Ik heb hem alleen op de achterwielen geremd en een molenrem.

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:03

Ik kom nu net thuis, dus ga het vandaag niet meer redden, mijn wekker gaat namelijk weer om 05:30. Wordt morgen of zaterdag voor dat ik het red om de foto's te uploaden en alles op te schrijven, dus nog even geduld

Kelsey9699

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 12:10

Heb ook offerte lopen voor een excellent mini shetwagen. Vind daarom de discussie over het gewicht wel intressant maar ook de afwerking te vergelijken met de Voskamp. Dit vergelijk kon niet op een beter tijdstip komen

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:17

Ik zelf rij ook met een voskamp wagen en ik ben daar juist terecht gekomen omdat ik zo lang ben,dus de stoel verlagen zou ik niet doen,dan kom je idd in de knoei met de langere mensen.
(Ik zelf kon nml voor mn shet geen geschikte wagen vinden waar ik mn benen op kwijt kon,uiteindelijk bij Voskamp dus gevonden :j )

Verder ziet hij er erg netjes uit hoor :j Groomstang is idd wel een aanrader :j

Kelsey9699

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:56

Zag op een andere topic van Romy_Tessa de excellent foto's op het eerste gezicht zien ze er toch wel het zelfde uit. Kan iemand mij nou als beginnend menner de grote verschillen aangeven. Want rijdt nu met oude menwagen en ben begin nu echt aan het orieenteren voor een nieuwe en je koopt zo'n menwagen toch niet voor even maar hoop er toch wel wat jaartjes mee voort te kunnen :j En dan hoop ik van de ervaren menner toch advies te krijgen

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 20:24

Kelsey9699 schreef:
Zag op een andere topic van Romy_Tessa de excellent foto's op het eerste gezicht zien ze er toch wel het zelfde uit. Kan iemand mij nou als beginnend menner de grote verschillen aangeven. Want rijdt nu met oude menwagen en ben begin nu echt aan het orieenteren voor een nieuwe en je koopt zo'n menwagen toch niet voor even maar hoop er toch wel wat jaartjes mee voort te kunnen :j En dan hoop ik van de ervaren menner toch advies te krijgen

Ik heb die wagen van Romy-Tessa niet in het echt gezien en geprobeerd dus kan daar zo niet veel over zeggen, maar denk dat je aan de foto's wel wat uiterlijke verschillen zal zien (of wil je daar juist graag antwoord op van ons?), en de opties die eropzitten verschillen, prijsklasse en gewicht verschillen ook.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:29

Kelsey ik dank dat je beide wagens in het echt moet gaan bekijken en kijken wat jou het best bevalt. Denk dat ze allebei gewoon voldoen. Ik rijd nu ook al 3 jaar met veel plezier met mijn wagen. De meeste lijken toch wel op elkaar. Zijn de details of persoonlijke voorkeur die er toe doen.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 12:41

Dit is mijn Voskamp marathonwagen geworden! Ik heb gekozen om verder te gaan met mijn grotere pony's dus heb gekozen voor het model groter, de ponymarathonwagen! Ben er echt heel wijs mee :):).

Afbeelding

Afbeelding