sharontucker schreef:ik heb max. 10 minuten gemend
Edit: Van Tuckers wei in Schalkhaar naar daar in Lette, dat is ruim 6 á 7 km. als het niet meer is....... En dat is alleen heen, dat haal je nooit in 10 min.... dus ik weet niet hoe serieus ik die uitspraak moet nemen eerlijk gezegd...... Of je moet met je pony eerst helemaal naar Lettele zijn gegaan, daar inspannen, 10 min. rijden en dan met pony weer helemaal terug, maar lijkt me ook stug eerlijk gezegd.
(ik ken die omgeving namelijk ook op m'n duimpje..........)
Volgens mij is Tucker nog helemaal niet zo lang beleerd voor de wagen......... klopt dat? Omdat je het nog niet eens zo heel erg lang geleden had over 'beleren voor de wagen'. Dan is het nog eens extra link. Zou dit zelfs met mijn doorgewinterde shetmerrie niet durven; die loopt al ruim 8 jaar voor de wagen en is '100%' boomproof. En ik 'rag' toch heel wat af met mijn marathonwagen, maar dan wel op een verantwoorde manier en weet op dat moment ook echt goed waar ik mee bezig ben.
Lees in een ander topic dat je op deze manier ook zelfs hebt gegaloppeerd...... Je mag écht donders van geluk spreken dat er niets mis is gegaan!
Dat e.a. niet paste (of dat je pony 'apart' gebouwd is) is geen excuus om zo op pad te gaan. Je stapt toch ook niet in een auto terwijl je weet dat de rem stuk is?
Heb de foto's meerdere malen lange tijd bekeken, maar ik krijg er werkelijk echt de kriebels van. Aangezien de broek 0,0 functie had, had de wagen zo op de hakken van de pony kunnen lopen... Je wil niet weten wat er dan gebeurd. Ken geen enkel paard die daar rustig en normaal op zou reageren. Als ze met haar been over de stengen was gekomen, was dat ook niet best geweest. Wagen had uit de lichtogen kunnen schieten, had erg gemakkelijk om kunnen slaan, etc. etc.
Wel een erg goede beslissing om tuig en wagen te koop te zetten!
Koop alsjeblieft niet zomaar weer iets nieuws, laat je
goed adviseren en zorg dat je zelf eerst leert mennen etc. voordat je haar weer inspant. En ja, dat kost je misschien dan iets meer geld........... maar dan heb je ook wat, en kan je echt veilig op pad!
En tenslotte; je gaat er niet op in, maar alsjeblieft, zet die persoon die jou helpt aan de kant, want dit kan écht niet zo! Zelfs leken kunnen een paard nog beter optuigen en inspannen.
En bij deze; mijn pb box staan open, pb me en dan maken we een afspraak, kan je bij mij eens mee rijden en zien hoe e.a. in z'n werk gaat, en dan kan je altijd nog weer verder zien.
@ Telpeva: mencursus.net is idd een erg handige site welke duidelijke basisinformatie geeft. Al leer je daar natuurlijk niet zomaar van optuigen, inspannen en mennen (voor het geval TS dat denkt).