Wat een leuke reacties allemaal! Bedankt! 
Jaan81 schreef:Over die menzwepen; er zijn er in superlichtgewicht. Heb er ee paar weken geleden eentje vast gehouden en vond hem echt bizar licht! Gewicht van een pen zowat!
Weet alleen niet hoe ze heten of van welk merk de zweep was.....

Het is er eentje die je in en uit kan schuiven.
Klinkt goed! Ik ben nu wel erg benieuwd, heb je die in een winkel vastgehouden zo ja welke? (mag ook via pb
)
CarinaR schreef:Waar ben je geweest voor zweep? Ik vind die van mij niet zo zwaar.
Je mag gerust x komen voelen.
Ik ben in Hierden geweest en die andere paardenwinkel daar vlakbij, maar zoveel keuze hebben ze daar natuurlijk ook niet.
Je woont vlakbij zie ik dus wil best eens komen proberen
. Wat voor menzweep heb jij nu dan?
Wij hebben ook grotere menpony´s en een fries waar we mee mennen en daar ook diverse menzwepen voor maar daar zit ook geen geschikte bij voor mij...
janouk schreef:http://www.letty.nl/mensport/menzwepen/balance-menzweepDeze al eens in je hand gehad?. Heel licht en goed in balans. Ik heb ook een hele lichte zweep van carbon fiber. Mijn man rijdt met een telescoop zweep (uit te schuiven naar behoefte) maar die is mij te zwaar.
Die zien er goed uit! Maar de korste is 1,40m als ik het goed zie, is dat niet veel te lang voor ons? Dat zijn best prijzige menzwepen maar als dat de oplossing is is dat het wel waard! Dat met het gewichtje klinkt wel erg goed, misschien heb ik dat ook echt nodig om de zweep goed in evenwicht te kunnen houden en er geen last van te hebben.
Akhal_Teke schreef:Zit je keelriem niet wat te strak?
Ik zat ook al wat verbaasd te kijken naar de keelriem omdat het idd strak lijkt te zitten op de foto´s, bij het inspannen zit het echt helemaal niet zo strak dus ik denk dat het komt door de houding waarin hij loopt. Maar je hebt gelijk, het lijkt idd strak te zitten..., al denk dan wel strak op de kaak en niet in de keel zelf (dat is iets meer naar achter en ik kan me ook niet voorstellen dat ik hem strak in de keel zet). Zo van de foto´s gezien mag het idd zeker wel een gaatje losser, ik zal er volgende keer eens extra op gaan letten bij het inspannen
.