Oh wat super! Jimmy zal het vast goed doen voor de wagen En uiteindelijk bitloos! Wat een goede voornemens. Dan kom ik een keer bij je op de wagen zitten als het zo ver is!
mindful
Geplaatst: 06-05-11 11:41
Knap hoor, en bitloos nog wel! Ik ben ook met het dieet begonnen van N.Hebing, hoeveel pulp maak jij klaar voor 1 keer?
Wij doen voor 5 paarden 1 maatschep (die blauwe van Pavo) met bietenpulp, een halve met zemelen, 2 schepjes zeewier en 2 schepjes veendrenkstof.
Wanneer ben jij ermee begonnen?
Vandaag weer super heerlijk gemend met Harlie!! Geen centje jeuk meer, ik ben zo blij!! We zijn ook nog over een hoog viaduct gegaan en hij was fijn braaf. Heerlijk zo'n paard
mindful
Geplaatst: 07-05-11 22:07
Je bedoeld, 1 maatschep natte pulp toch hé...zoveel krijgt die van mij niet op..of beter gezegd, wil ze niet. Eind maart ben ik ermee begonnen. Ze schuurt sinds vorige week een heel klein beetje maar toch nog, spijtig genoeg. Als ik een schep geef, laat ze zeker 1/3e in haar emmer. Nu ze op de weide staat (paar uurtjes in de namiddag) geef ik haar alleen het zeewier en de veendrenkstof gemengd onder wat versnipperd hooi...dat gaat goed binnen zo. Schuurde die van jou ook vroeger? Ik heb wel de indruk dat ze afgevallen is, ze zit vol energie maar is toch rustiger geworden en ze glimt als een spiegel.
Nee een maatschep droge pulp; maar dan voor 5 grote paarden
Volgens het boekje moeten ze het wel leren eten. Hier krijgen ze hun emmertje voordat het weiland open gaat. Staan ze op het gras dan laten ze het waarschijnlijk ook staan.
mindful
Geplaatst: 08-05-11 13:43
Dat heb je slim bekeken! Die van mij krijgt 40gr per keer (droog gewicht)...1 droge schep is inderdaad een hele berg
Silence
hij kent de wagen van de stal waar hij vandaan komt. Zowel enkel als dubbelspan. Dus dat moet goedkomen
Qua bitloos ben ik hem momenteel ook aan het omscholen Gaat helaas niet zo makkelijk als bij Silence (dat was bitloos om en rijden maar) maar hij pakt het toch goed op.