mirjam_kl schreef:Ziet er erg gaaf uit hoor joyce, dat belooft nog wat in de toekomst!!!
Zonder mijn lieve grooms waren we hier nooit gekomen

Jelleee schreef:Wauw jullie zijn een hele leuke combinatie zo! Je pony lijkt ook een stuk dunner sinds je vorige topic.
Mooie plaatjes hoor, jullie zijn leuk op weg!
Dankjewel

Enerzijds is ze idd wat afgevallen, anderzijds vertekenden de vorige foto's nogal omdat ze toen een best hooibuikje had + een dikke wintervacht. Ook als ik haar in de winter aan de dubbele longe trainde, zag je dat hooibuikje snel wegtrekken en de 'lucht' uit de vacht gaat dan ook wat weg. In de winter krijgen ze hier onbeperkt hooi, afgelopen paar weken hebben ze op schraal gras gestaan met wat plukjes hooi zo nu en dan, en sinds vandaag gaan ze echt het gras weer op.
@ Annewill: Dankje

Rhine_ schreef:Is dat dus voor als ze zou stijgeren?
Hoe snel loopt ze eigenlijk in stap/draf/galop?
Nee

Hier zie je een slagriem in actie (ik gebruik een halstertouw, je kan ze ook gewoon los bestellen bij bijv. ideal, dan is het echt een leren riem die dan bij het tuig lijkt te horen):
Zoals je ziet kan de pony wel iets omhoog komen, maar wordt het echte bokken verder verhinderd, in dit filmpje maken ze dus ook gebruik van een 'echte' slagriem van leer. Maar voor even kan je ze ook prima maken van een halstertouw of iets, als het maar niet schuurt en goed vast blijft zitten.
Edit: voor wat betreft haar snelheid; in het begin moesten wij beiden nog een beetje kijken wat haar 'basistempo' ongeveer was. Ze stapt momenteel 4 á 5 km. per uur, vind ik wat te weinig, maar voor nu maakt dat nog niet uit, we gaan er wel mee aan de slag straks. Dit komt voornamelijk omdat ze altijd netjes nageeflijk loopt, en ze het nog moeilijk vind om wat meer 'uit elkaar' te vallen, zodat ze ook wat ruimer kan gaan stappen. Ot haalde 6 km. per uur in stap, maar die stapte ook flink door en ook erg uit elkaar, als ik dat wilde.
Basistempo draf is momenteel 15 km. per uur, gewoon lekker vlot en actief, maar geen middendraf.
Een rustig arbeidsgalopje zit ze momenteel op 18 km. per uur, een snelheid die Ot makkelijk haalde in uitgestrekte draf.
Met wat meer training en ervaring zal de gemiddelde snelheid ook opgevoerd kunnen worden (gezien het feit dat ik een vrij 'vlotte rijder' ben) maar voor nu ben ik hier zeer tevreden mee, ik wil nog niet téveel van haar verwachten, maar probeer het wel af en toe mee te nemen in de training.
@ Sabina: Geeft een heel ander beeld dan die éne keer dat jij meeging op de wagen, hé?

@ Meagen: Ja gezellig, moet je zeker doen!