[AR] Wedstrijd met Rivaldo nu met startkaart!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 20:48

Ik heb eigelijk totaal geen last meer. In het begin was ik erg gespannen met rijden, maar nu race door het bos en ook in het pikke donker :P.. Ook 4 pony's voor de kar aangereden/beleerd en daar ook nooit angst bij gehad.

Was enkel de eerste paar keren, nu ga ik alleen op pad en kom uitgewaait terug. :) HEERLIJK!!! :D

lastig

Re: Wedstrijd met Rivaldo nu met startkaart!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:04

Laura, ik ben nog steeds trots op de prestatie hoor! Komt wel goed met die punten, wanneer gaan we weer.starten? Tot zaterdag meis!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 21:16

We moeten inderdaad ook niet ontevreden zijn zeker niet als ik/we echt ontevreden waren over hoe we ons hebben kunnen laten zien.
De punten zijn dan nog best hoog vind ik :P.. nu nog effies tevreden rijden en dan komt het wel goed ;) Hij en wij hadden ons daggie gewoon niet :j

Geen idee wanneer er weer iets in de buurt is, zal vrijdag even spieken :D
Tot zaterdag!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 01:00

That's the spirit ;)

Zeg wat me nog opviel, ik vind dat je zo'n enorme zweep hebt... heb je geen last van je handen zo / vind je dat wel handig zo'n lange zweep? Hoe lang is-t-ie eigenlijk?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 14:02

ik denk dat dat zo lijkt hij is namelijk te kort om op de plaatsen aan te raken. Hij is dacht ik 1,20? Misschien vertekend het wel omdat ik niet hoog zit als ik rijd :p

Heb mijn andere nieuwe zweep die is wat langer en weer handig voor span of tandam. Enkelspan ook hoor maar vond hem vorige week pas terug daarom nog even met mijn oude gereden.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:02

L_Rivaldo schreef:
ik denk dat dat zo lijkt hij is namelijk te kort om op de plaatsen aan te raken. Hij is dacht ik 1,20? Misschien vertekend het wel omdat ik niet hoog zit als ik rijd :p

Heb mijn andere nieuwe zweep die is wat langer en weer handig voor span of tandam. Enkelspan ook hoor maar vond hem vorige week pas terug daarom nog even met mijn oude gereden.

De lengte van de zweep kan variëren; het houten stuk hoort bij de schoft te kunnen komen als de menner zijn arm uitsterkt, zittend op de bok. Lukt dat, dan is ie lang genoeg.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:43

Sandrina dat is niet waar in het wedstrijdregelment staat dat Artikel 401 - Algemene bepalingen voor dressuur- en vaardigheidswedstrijden
Citaat:
De zweep moet van dusdanige lengte zijn dat het (voorste paard) aan de schouder geraakt kan worden.

Dt mag dus ook alleen de slag zijn, Tevens is een kortere zweep met lange slag veel fijner om hulpen te geven enz...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 23:18

bedankt mijn nieuwe zweep heeft ook een langere koort en is zelf ook wat langer.
Moet ik dan met een gestrekte arm de zweep tot de schouder of op een gewone manier? hihi begrijpen jullie mij nog?

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:00

L_Rivaldo schreef:
bedankt mijn nieuwe zweep heeft ook een langere koort en is zelf ook wat langer.
Moet ik dan met een gestrekte arm de zweep tot de schouder of op een gewone manier? hihi begrijpen jullie mij nog?

Een nieuwe zweep langer? als ie maar niet zwaarder is. Ik laat mijn zweep altijd vallen; als er fietsters langs rijden, krijgen ze de slag in hun nek.
Ja, in denk met gestrekte arm. Maar misschien weet echwel het weer beter?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:58

Goh Sandrina kun je het niet hebben???jammer dat je zo moet reageren.
Er is verschil tussen wedstrijd rijden en ritten hobbelen, maar dat doet niet ter zake

Rivaldo je moet leren met je slag zo vaardig te worden dat je vanuit een gewone armhouding je pony kunt raken met je slag waar je hem wil raken
Ga oefenen met ballen op een pion op een afstandje gaan staan en dan proberen de bal er met je slag af te gooien..
Je hoeft dus geen zware lange zweep te hebben maar wel met een slag dus die je zelf ook zo kunt haneren dat je bij het schoftje kunt komen..
En nogmaals ga er eens mee oefenen...

Daarbij heb je in een proef of in de vaardigheid niet altijd de tijd om naar voren te gaan zitten om de pony met de zweep aan te raken, dit alles moet je dus kunnen terwijl je armen gewoon bij je lichaam zijn...en niet pas als je je arm helemaal naar voren moet uitstrekken....

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 10:18

Bedankt voor de tip ik ga ermee aan de slag :).. nu nog even opzoek naar een balletje.

Rosiewozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 15:31

Ziet er netjes uit hoor! Goed dat jullie weer lekker bezig zijn.
Wat mij wel opvalt en wat nog niet genoemd is is dat ik zie dat je pony erg de neiging heeft om zijn hoofd te kantelen ipv in te buigen. Zit zijn bovenste gewricht wel goed los? Het kantelen gebeurd namelijk in het tweede gewricht ter compensatie van het buigen wat niet lukt in het eerste gewricht.

Verder vooral lekker door gaan zo!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 20:23

zou je dat meer kunnen uitleggen, want ik begrijp je niet. Bedoel je zijn atlas? Tips zijn altijd welkom.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:24

Vwb de zweep, dat zal dan gezichtsbedrog zijn geweest, bij enkelspan is mijn zweep ook iets van 1.40 geloof ik excl slag. Dat oefenen met de slag helpt echt :j dan kun je straks Tum in tweespan ook gewoon zo'n gericht 'venijnig' slagje geven, werkt heel effectief.

Maar vind dat je Rivaldo echt al zo goed door de baan stuurt, ga eens na hoeveel/vaak heb je les gehad, hoevaak heb je een oefenwedstrijd gedaan? Dan is dit heel knap +:)+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 11:58

Maaike je laat me wel inzien dat ik niet ontevreden mag zijn (wat ik eerst echt heel erg was) bedankt!
Nu ik daar aan denk, heb ik maar met hem 1 lesje gehad, het is zo moeilijk iemand te vinden!

Ingrid_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:20

Gefeliciteerd met je verjaardag! :D
echt een hele leuke pony, ziet er goed uit :)