[AR] Spirit zijn eerste keer met trainingstuig

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 02:41

Jeetje iedereen geeft je advies.
En jij gaat gelijk zeggen dat ze de kop moeten houden lekker aardig.
In je profiel staat dat je 22 bent nou je lijkt wel 10 met je antwoorden.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 02:49

Ik ben het wel eens met de meeste hier dat het tuig maar OOK de sulky en het terrein je pony nogal tegen zitten op het eerste filmpje. Je kan ook echt zien dat de pony enorm zijn best voor jullie doet en graag wil werken, ik vind dat je dan als baas ook je best moet doen om het werk zo fijn mogelijk te maken voor je pony. IK denk dat je daar ook wel je best voor wil doen dus negeer de nare opmerkingen en haal de goede tips uit het topic zou ik zeggen, de 'nare' opmerkingen zijn ook heus niet allemaal zo naar bedoeld, de meeste bedoelen het echt goed maar brengen het gewoon nogal hard!

IK denk dat zijn nieuwe tuig wel echt een verbetering is (het is ook geen perfecte pasvorm misschien maar dat lijkt me met die kleintjes toch altijd passen en meten). Ik denk ook dat je pony het waarschijnlijk een stuk minder zwaar zou hebben als je sulky meer in balans is, misschien dat dat met je nieuwe tuig met verstelbare lichtogen zelfs al wel zo is. Het is ook een beetje lastig te vergelijken natuurlijk omdat je met zijn nieuwe tuig geen ingespannen foto heb geplaatst.

Desty

Re: Spirit zijn eerste keer met trainingstuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 02:54

rare reacties TS
ik vind het een leuke pony, en doet erg zijn best!
we hebben het beste voor met de pony niet iets tegen jou ;)
je vat het verkeerd op :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 03:44

Leuk ponietje en mooi nieuw tuig :j Gelukkig ook met broek, of zit er een rem op je sulky?

Tja, ik ben het wel eens met de meesten hier: het wagentje duwt op de rug/schoft. Als je het wat hoger hangt zal dat al veel minder zijn :)

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 05:37

Hallo. Zorg jij even voor goed passend tuig.
Het hoofstel van het nieuwe tuig past al niet. De oogkleppen hangen veels te laag.

Op het filmpje is de kar niet in balans en drukt veel te zwaar op de rug van de pony.
Geen wonder dat hij braaf lijkt. Hij kan de handel amper voor uit krijgen.

wolflupin5 schreef:
ah hou je kop

Zabor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 07:41

je zou je misschien even minder in de slachtoffer rol kunnen storten en gewoon iets kunnen doen met de tips.
Omdat je weinig middelen hebt is dat nog geen reden om met slechtpassend materiaal je pony te benadelen.
Een topic starten betekend ook open staan voor (opbouwende) kritiek :)

hoop nog een nieuw filmpje te zien van je pony in verbeterde outfit, het is een leuk dier :D

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:57

wolflupin5 schreef:
stop dan met me zo af te katten, jullie willen me niet weg?
waarom blijven jullie dan tegen me zeveren?
als je je verveelt, valt een ander lastig he!
tis toch dat wat jullie graag doen, iemand afkraken die bijna niets heeft om toch maar een beetje gelukkig te zijn met wat die heeft, kraak maar af he.
zijn jullie toch zo goed in.

Alle advies is goed bedoeld voor jou en je pony om zolang mogelijk van het mennen t genieten. En zo lijkt het erop dat je jouw plezier boven het welzijn van je pony plaatst, terwijl ik zeker weet dat dit voor jou niet de bedoeling is. Er zijn veel meer mensen die niet de juiste middelen ter beschikking hebben (zoals ik oa.) wij genieten tijdelijk op een andere manier van onze pony(s) en stellen het mennen dan gewoon even uit tot beter tijden.

Als je op bokt foto's en filmpjes plaatst weet je dat je advies / goed bedoeld commentaar krijgt en daar is imo niets mis mee. Niemand is erop uit om je plezier met je pony te bederven. Probeer om de berichten positief te lezen ipv gelijk te denken dat de hele wereld tegen je is.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:11

TS, confrontaties zijn nooit leuk, dat begrijp ik ook wel. Maar we zijn hier allemaal volwassen en er is geen reden om zo lelijk te gaan doen. Verder ben ik het helemaal eens met wat er hierboven staat. We proberen je niet af te kraken, maar tips te geven.

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:31

TS ik denk niet dat dit kraken is,maar mensen geven je advies en hopen dat je er wat mee doet
Je pony zal er nog veel fijner van gaan lopen ;)

wolflupin5Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 02:50

nou nou, jullie weten niet eens hoe ik te werk ga, ik heb natuurlijk ook niet alles gezegd van wat er op dat filmpje staat en of ik het nou anders doe of niet. dus kunnen jullie aub gewoon je mond houden over het oude tuig?
en offcourse zitten de kleppen te laag, hij heeft niet eens een bit in op die foto, tuurlijk dat het wat lager gaat hangen, hallo.

ik wil best wel vriendelijk blijven maar als jullie zo op me blijven kappen dan kan dat natuurlijk snel veranderen. (dan zitten jullie maar te zeggen dat je niets tegen me hebt maar blijkbaar heb je dat wel anders zou je zo hard niet voor me zijn.)

ik probeer te begrijpen wat jullie me willen zeggen, jullie hoeven daarom niet steeds hetzelfde te zeggen, dat heb ik ondertussen wel al begrepen.

het is een oud filmpje, ik doe het nu helemaal anders, ook met jullie tips enzo.
ja, nu kun je gaan vragen achter bewijzen, maar die heb ik niet want mijn camera is gestolen en ik heb geen nieuwe, mijn gsm kan geen foto's op het internet zetten en ik heb ook mijn eigen leven buiten bokt.

mijn pony doet voor het moment niets want het is een modderstroom bij ons.

en ja, ik kom hier haast niet meer online dankzij jullie harde woorden.

en als dit topic ooit gesloten word dan zullen jullie nooit nog iets van me horen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 02:53

Vind je nou zelf niet dat je een beetje overdrijft? := Lees je post nou nog eens na. Als jij er zo van overtuigd bent dat iedereen op je zit te vitten terwijl dat helemaal niet zo is ga je het nog vreselijk zwaar krijgen in je leven. Relax joh :D

wolflupin5Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 02:55

hestejente schreef:
Vind je nou zelf niet dat je een beetje overdrijft? := Lees je post nou nog eens na. Als jij er zo van overtuigd bent dat iedereen op je zit te vitten terwijl dat helemaal niet zo is ga je het nog vreselijk zwaar krijgen in je leven. Relax joh :D

het is mss beter om te overdrijven anders snapt niemand wat ik bedoel.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 02:58

Vat alles niet zo persoonlijk op.
Dit is een forum zet je zoiets neer met onpassend tuig dan kan je ook kritiek verwachten.

Om vervolgens te gaan huilen dat je arm bent en daarom geen passend tuig/ kar hebt slaat natuurlijk nergens op dan ga je het beestje lekker longeren of vrijheidsdressuur doen.

En tenslotte kan je wel neerzetten dat je nooit meer op bokt komt maar ik denk niet dat er een bokker is die daar wakker van ligt met je behoorlijk kinderachtige antwoorden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 03:01

wolflupin5 schreef:
het is mss beter om te overdrijven anders snapt niemand wat ik bedoel.

Nou ik denk anders zomaar dat het nóg beter zou zijn om niet te doen alsof iedereen je aanvalt. De manier waarop jij overdrijft vind ik in ieder geval niet voor je pleiten.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:51

Jeetje Wolflupin, je doet alsof de wereld vergaat. Je krijgt alleen tips en advies, we willen je niet weghebben, we pesten je niet, we lachen je niet uit.. We geven alleen tips en advies. Als jij daar niet mee om weet te gaan is het misschien inderdaad wel beter om geen topics van deze aard meer te posten.

En trouwens lopen roepen dat wij degene zijn die alles hebben en jij maar een arm, zielig meisje bent. Dat klopt natuurlijk ook van geen kanten :n Ik heb niet eens een shet, laat staan een paard.. en laat al helemaal staan een menwagen. Geniet van wat je hebt, asjeblieft en doe niet alsof het je 'last resort' is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:56

het is de toon die de stemming maakt......

Op het moment dat jij met uitspraken komt als "hou je bek" etc... tja, dan kan ik je niet meer serieus nemen sorry.
Volgens je profiel ben je 22.... ik zou zeggen: Act like it

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:03

Leuke pony <3

Maar het ziet er wel uit alsof de pony het erg zwaar heeft, ook heb ik het idee dat het tuig heel erg op de schoft 'drukt'. Ik heb absoluut geen verstand van mennen, moet ik eerlijk zijn. Maar ik vind het er niet vriendelijk uitzien.

Lichtogen zijn idd wel verstandiger.

Ik heb het topic een beetje doorgelezen, maar we bedoelen het echt niet om af te kraken! Je reageert nogal aanvallend. We proberen alleen maar te helpen ;) Ik zou er iemand bij halen die verstand heeft van het tuig ;)

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:05

tjonge jonge, wat kan een mens overdrijven zeg :roll:
ik vind overigens helemaal niet dat er 'hard' wordt gereageerd, men legt alles netjes uit en het enige wat jij doet is zeggen dat het niet waar is.. en ah hou je kop, zijn geen harde, en daarbij onnodige opmerkingen?

en ons dan ook nog beetje schuldgevoel aanpraten dat je hier eigenlijk nooit meer wil komen en dat je nooit meer op bokt komt als het topic wordt gesloten, nou bij deze ga ik dan maar even temmen :evaw:

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:15

ps.. Ik hoop in ieder geval dat je de menzweep al hebt afgepakt van je zus.

wolflupin5Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 14:19

annebe schreef:
ps.. Ik hoop in ieder geval dat je de menzweep al hebt afgepakt van je zus.

ja dat heb ik inderdaad, die krijgt ze niet meer in der handen gestopt.

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:19

he het filmpje is weg :+

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:28

wolflupin5 schreef:
en ja, ik kom hier haast niet meer online dankzij jullie harde woorden.
.

Harde woorden? :oo := Beetje overdreven vind je zelf niet? :)
Iedereen geeft je tips, en je reageert al gelijk zo . :=

Het filmpje is nu idd verwijdert. Ik had hem al gezien.
Ik ga met de rest mee dat de kar op het filmpje op zijn rug drukt. Holpelijk gaat het met je nieuwe tuig wat beter :)

Leuke pony!

btw; Ze zeggen niet dat je pony het niet wilt. Wat je op de vorige bladzijde wel zei. Ze zeggen alleen dat het tuig/kar zo niet goed zit, niet dat de pony er geen zin in heeft of wat dan ook ;)

Leer met commetaar omgaan ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:32

het filmpje is helaas weg,heb wel de foto gezien.mij viel ook meteen op dat de oogklep te laag hangt,maar meestal is bij de shettie's dit vaker een probleem dat de hoofdstellen niet passen.
over het filmpje kan ik helaas niks kwijt,maar wil dit ook helemaal niet.
want het komt over alsof de ts niet helemaal lekker in haar vel zit,beetje raar hoe die hier reageerd.en dat terwijl er zeer goede tips voor bij komen.

achter een shetlander zou ik nooit iets zwaarders hangen dan een lichte 2 wieler bv cavalletti,weet natuurlijk niet wat er nu achter hing.
ben benieuwd naar nieuwe foto's als die er ooit zullen komen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:45

keona schreef:
achter een shetlander zou ik nooit iets zwaarders hangen dan een lichte 2 wieler bv cavalletti,weet natuurlijk niet wat er nu achter hing.
ben benieuwd naar nieuwe foto's als die er ooit zullen komen

Want? De caveletti's wegen 35 kg, de gemiddelde concourswagen in deze maat ik dacht rond de 75 en de marathon rond de 90/100.... Trekken ze prima (wel afhankelijk welke maat shet je hebt natuurlijk)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 17:52

Er hing ook een caveletti achter, maar dat was het probleem niet... iig an sich niet. Het was de combi van factoren. Niet passend tuig, net iets te grote cavelatti waardoor hij erg op de rug hangt, een te ruwe ondergrond (hoog gras) e.d.
Het tuig op de foto was overigens het nieuwe tuig ;)