[AR] Draver in de marathon, super trots!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 17:44

_maaike_D schreef:
dat heb ik bij een professionele stalhouderij laten doen.
ze kwam iedere keer omhoog met halthouden.
ze was toen ik haar kocht namelijk beleerd voor de sulky, en dit heb ik zelf weer opgepakt.
tot ze begon te steigeren. toen heb ik het uit handen gegeven.
(maar het was in 1 dag weer opgelost :P )

je lest dus wel met de wagen? als ik het goed begrijp?
ben je wel consequent met halthouden?
kort beginnen en goed belonen als ze braaf is?
met de lijnen oefenen lijkt me heel goed.
heb je haar zelf beleerd?

Dit klinkt me erg bekend in de oren. Nou ze doet het wel minder dan eerst, maar het is iets in der kop, en dat knopje moet even om. Ik ben erg consequent met halthouden. Ze mag pas weg als ik het zeg, en ik beloon haar uitgebreid als ze braaf is. Ik kan haar ook lang stil laten staan als ze 20 minuten gelopen heeft, maar in het begin als ik haar dan stil zet, moet er echt iemand voor anders komt ze onmiddelijk omhoog. Als we bij stoplichten stil staan, maken we voor de zekerheid een halstertouw aan haar vast, want als ze eenmaal omhoog komt, is het blind voor haar ogen lijkt wel!
Ik heb haar zelf niet beleerd, dat heeft de eigenaar gedaan, de eigenaar vond het te moeilijk en heeft het eigenlijk een beetje uit handen gegeven. Hij is zelf ook al 68. Haar voor een andere wagen zetten heeft nooit problemen opgeleverd, maar het stilstaan is bij haar gwoon iets wat ze erg moeilijk vind!

marrianne

Re: Draver in de marathon, super trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:10

goh het is weer typisch bokt mensen.

@ JoyCiej007, zoals iedereen weet hebben dravers moeite met draaien, men stopt het niet onder stoelen en banken en dat geeft ook niet, en suzotje gebruikt dit totaal niet als excuus en weet zelf ook dat dit beter kan, tuurlijk met genoeg werk komt dit er zelf al, en met losrijden gaat dit paard met een stelling door de bochten waar meenigeen ander paard of ponyras jaloers op mag zijn, dat dit dus niet lukt in het parcour lijkt me geen drama, alleen met oefenen en uitvoeren kom je er.
er wordt niet gerukt, niet geplukt, paard wordt zeer vriendelijk gereden, maar daar kan dan natuurlijk niets over gezegd worden.
het zonder oogkleppen rijden, zou ik ook doen, mijn pony kan het ook niet, en ik ga dan ook zeker niet het gevaar opzoeken om eigenwijs die dingen er toch aan te hangen. :n

er wordt hier nu net gedaan alsof dit paard als een malle door de hindernissen gejaagd wordt, lijkt me zeer duidelijk dat dit absoluut niet het geval is.

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:32

ik zou graag willen weten hoe die draver heet..? Hij lijkt verdacht veel op mijn oude draver??

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 20:33

Shaartje1991 schreef:
ik zou graag willen weten hoe die draver heet..? Hij lijkt verdacht veel op mijn oude draver??

We hebben haar op de markt gekocht. Zonder papieren of iets. Ze heet nu Sonja, maar ik zou het eventueel nog even na kunnen vragen aan de eigenaar of hij misschien nog iets weet van haar voor grond? Waar heb jij haar heen verkocht als ik het vragen mag?

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:40

Ze is ook naar een markt gegaan (niet door mij) ik was toen nog wat jaartjes jonger. Mijn moeder had haar megenomen en had haar verkocht aan een meneer die haar wel zag zitten, mijn moeder vertelde destijds dat hij haar in de weide wilde zetten omdat ze nogal stijgerde onder het zadel.

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:42

welke plaats staat ze nu als ik vragen mag?? Want mijn merrie had ook geen papieren, alleen een paspoortje en we noemde haar Daisy.. ze was een e-pony geloof ik.

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 20:42

Shaartje1991 schreef:
Ze is ook naar een markt gegaan (niet door mij) ik was toen nog wat jaartjes jonger. Mijn moeder had haar megenomen en had haar verkocht aan een meneer die haar wel zag zitten, mijn moeder vertelde destijds dat hij haar in de weide wilde zetten omdat ze nogal stijgerde onder het zadel.

Dit zou haar zo kunnen zijn, want dit doet ze onder het zadel heel erg! We hebben haar op de markt gehaald, ik zal nog even voor je navragen welke dit was. We hebben haar wel van een man gekocht, dat weet ik wel. Hoe heette ze toen? En heb je misschien nog foto's?

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:43

Ik vind het er eerlijk gezegt nogal gevaarlijk uitzien...
Erg hard en ongecontroleerd, maar mischien als de dressuurbasis er wat meer inkomt, dat het er dan beter uit ziet :j

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 20:44

Shaartje1991 schreef:
welke plaats staat ze nu als ik vragen mag?? Want mijn merrie had ook geen papieren, alleen een paspoortje en we noemde haar Daisy.. ze was een e-pony geloof ik.

Ze staat nu in Rhenen. Het is een merrie, en idd een e-pony. We hebben er geen paspoortje bij gekregen. Deze hebben wij zelf laten maken geloof ik!

Cheetahfan schreef:
Ik vind het er eerlijk gezegt nogal gevaarlijk uitzien...
Erg hard en ongecontroleerd, maar mischien als de dressuurbasis er wat meer inkomt, dat het er dan beter uit ziet :j

mag ik vragen wat je er gevaarlijk aan vind?
ongecontroleerd kan kloppen, en daarmee zijn we hard aant werk, maar ook weer dmv doen. Zo hard gaat het niet, dat lijkt misschien omdat ze draaft!
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 03-12-10 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd die direct na elkaar geplaatst zijn.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:49

Dat ze omhoog komt, zo hard die bochten door gaat. Ik vind het totaal plaatje gewoon niet fijn uitzien :n
Maar ik voel natuurlijk niet hoe het paard is, maar het feit dat ze omhoog komt alleen al.

Mischien eerst wat meer aan de rust en het vertrouwen gaan werken voordat je mee gaat doen aan dit soort dingen?
Ze hoeft maar 1 keer te schrikken (En dat ik op de filmpjes al een aantal keer gebeuren) en het gaat een keer goed mis.

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 20:58

Cheetahfan schreef:
Dat ze omhoog komt, zo hard die bochten door gaat. Ik vind het totaal plaatje gewoon niet fijn uitzien :n
Maar ik voel natuurlijk niet hoe het paard is, maar het feit dat ze omhoog komt alleen al.

Mischien eerst wat meer aan de rust en het vertrouwen gaan werken voordat je mee gaat doen aan dit soort dingen?
Ze hoeft maar 1 keer te schrikken (En dat ik op de filmpjes al een aantal keer gebeuren) en het gaat een keer goed mis.

Ja dat omhoog komen is niet ongevaarlijk nee, maar je kan dat alleen overkomen door haar goed te trainen, en veel te rijden. Wil jij haar dan maar aan de kant dumpen omdat ze omhoog komt?
Het vertrouwen is er thuis wel, maar op zo'n wedstrijd kan je dat alleen maar opbouwen door het te doen. Nou waar zie jij haar schrikken dan? Ze is in de marathon geen 1 keer geschrokken.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:17

ziet er al goed uit je bent mooi op weg.veel blijven oefenen en dan komt het wel goed.en ja een marathon moet toch snel dus als er snelheid in zit is dat toch prima,ze trekt het paard nergens de bocht om.en ik denk dat het er gehaast uit ziet door de gangen van dit paard.gewoon lekker blijven oefenen.

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:34

Ik vind het knap! Heb respect voor je ;) gewoon door oefenen

Yv0tjuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:42

Sommige mensen lezen blijkbaar niet goed en kennen de paardenrassen niet en weten denk ik niet wat een marathon inhoudt ofso.
Een draver is een paard die liever draaft dan galoppeert, waardoor het er wat vluchtig uitziet. Bij een marathon moet je een parcour zo snel mogelijk afleggen.

Ik kan uit ervaringen vertellen dat het paard thuis lekker ontspannen en los door het lijf kan lopen. En soms ook niet eens omhoog komt voor de kar, dit is een manier die ze zichzelf aangeleerd heeft en er wordt nu aan gewerkt om deze eruit te krijgen.

Het jammere van bokt is dat altijd dezelfde mensen negatief commentaar geven terwijl ze er zelf niet eens ervaring of kennis van hebben.

Wij zijn trots op dit paardje, want dit hadden we een half jaar geleden niet verwacht! En het feit dat mensen ons complimenten geven over dit paardje hoe goed ze wel niet loopt, en die er WEL echt verstand van hebben, zegt ons genoeg.

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 21:43

Shaartje1991 schreef:
Ik vind het knap! Heb respect voor je ;) gewoon door oefenen

dankejwel!

keona schreef:
ziet er al goed uit je bent mooi op weg.veel blijven oefenen en dan komt het wel goed.en ja een marathon moet toch snel dus als er snelheid in zit is dat toch prima,ze trekt het paard nergens de bocht om.en ik denk dat het er gehaast uit ziet door de gangen van dit paard.gewoon lekker blijven oefenen.

dankjewel

Yv0tjuH schreef:
Sommige mensen lezen blijkbaar niet goed en kennen de paardenrassen niet en weten denk ik niet wat een marathon inhoudt ofso.
Een draver is een paard die liever draaft dan galoppeert, waardoor het er wat vluchtig uitziet. Bij een marathon moet je een parcour zo snel mogelijk afleggen.

Ik kan uit ervaringen vertellen dat het paard thuis lekker ontspannen en los door het lijf kan lopen. En soms ook niet eens omhoog komt voor de kar, dit is een manier die ze zichzelf aangeleerd heeft en er wordt nu aan gewerkt om deze eruit te krijgen.

Het jammere van bokt is dat altijd dezelfde mensen negatief commentaar geven terwijl ze er zelf niet eens ervaring of kennis van hebben.

Wij zijn trots op dit paardje, want dit hadden we een half jaar geleden niet verwacht! En het feit dat mensen ons complimenten geven over dit paardje hoe goed ze wel niet loopt, en die er WEL echt verstand van hebben, zegt ons genoeg.

En ja jongens, dit is mijn groom! Dus mensne die denken dat ze het niet kan weten omdat ze het paard niet kent heeft het fout. Wij zijn samen hard aant oefenen, en idd een half jaar geleden hadden we dit nog niet kunnen denken. WAnt jullie hebben allemaal wel heel leuk commentaar, maar met duidelijke en specifieke tips komen jullie ook niet, behalve dan dressuurmatig trainen, maar dat doe ik al!
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 03-12-10 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd die direct na elkaar geplaatst zijn.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:37

Cheetahfan schreef:

blijkbaar begrijp jij vrij weinig van het indoor marathon mennen, misschien eerst eens een dagje gaan kijken, andere aanspanningen bekijken en dan pas beoordelen. :z

Wal_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:46

ik vind dit ook weer typisch bokt.
vooral mensen die zelf mischien 1 of 2 x in het jaar een indoor(marathon) rijden
en die topics gaan zoeken waar iets op te zeuren valt.
Deze pony doet het hartsikke goed.
idd marrianne, ga maar eens een dagje mee naar een marathon.
en ga dan maar oordelen.
omhoog gaan heeft niets met onervarenheid te maken...
ons oude paard reden we al 4 jaar mee. maar ze komt toch nog steeds omhoog.
dit paard was een fries x draver
Afbeelding
hier op een marathon hier had het paard al 4 jaar ervaring met het marathon rijden
en de dressuur zit er toch wel degelijk in op dezelfde marathon
Afbeelding
wil hier gewoon een voorbeeld geven !
en wat zeggen jullie hier nu van..

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:49

_/-\o_ _/-\o_

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 23:50

Wal_1 schreef:
ik vind dit ook weer typisch bokt.
vooral mensen die zelf mischien 1 of 2 x in het jaar een indoor(marathon) rijden
en die topics gaan zoeken waar iets op te zeuren valt.
Deze pony doet het hartsikke goed.
idd marrianne, ga maar eens een dagje mee naar een marathon.
en ga dan maar oordelen.
omhoog gaan heeft niets met onervarenheid te maken...
ons oude paard reden we al 4 jaar mee. maar ze komt toch nog steeds omhoog.
dit paard was een fries x draver
http://94.100.123.68/1172400001-1172450 ... _pVFl.jpeg
hier op een marathon hier had het paard al 4 jaar ervaring met het marathon rijden
en de dressuur zit er toch wel degelijk in op dezelfde marathon
http://94.100.121.229/1172400001-117245 ... _UTke.jpeg
wil hier gewoon een voorbeeld geven !
en wat zeggen jullie hier nu van..

juist ja! fijn dat er nog mensen zijn die het snappen, leuk paardje trouwens!
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 03-12-10 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link gezet omdat het niet is toegestaan foto's te quoten.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:50

@ suus dit zijn tenminste ervaringsdeskundigen;)

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 23:52

marrianne schreef:
@ suus dit zijn tenminste ervaringsdeskundigen;)

idd! Dat zijn de mensen die niet altijd voor de makkelijke paardjes kiezen, of voor de paarden waar nog niets aan verkloot is!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:53

:? Ik heb absoluut geen makkelijk paard, maar ik neem ook niet zomaar overal genoegen mee. Ik probeer er wel alles uit te halen, op een leuke manier. Is het zo verkeerd om ergens goed voorbereid aan te willen beginnen?

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 23:55

WendyBZ schreef:
:? Ik heb absoluut geen makkelijk paard, maar ik neem ook niet zomaar overal genoegen mee. Ik probeer er wel alles uit te halen, op een leuke manier. Is het zo verkeerd om ergens goed voorbereid aan te willen beginnen?

Ik zeg ook niet dat jij een makkelijk paard hebt, maar er zijn zat mensen die niet aan een paard willen beginnen die te "moeilijk" is. Daarom respect voor de mensen die met de moeilijkere paarden aan de slag gaan. En ik neem zeker niet overal genoegen mee! Wie zegt dat ik er niet alles probeer uit te halen, op een leuke manier? Alleen omdat ik het op een andere manier aanpak is het volgens jullie niet goed voorbereid....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 00:00

Yv0tjuH schreef:

Ik heb dit even aan een vriendin van me laten zien die met een tweespan-dravers marathonwedstrijden meedoet. Ze vindt het jammer dat jij en de TS zich achter de zogenaamde beperkingen van het paard verstoppen.

Nu heb ik niet zo veel verstand van zaken hoor, maar die dravers van die vriendin van me lopen toch echt een stukje anders, nemen stelling aan en galopperen eigenlijk ook de hele tijd, waar ze overigens heeeeeeeeel erg hard en lang voor heeft moeten oefenen. Echter heeft ze dit op dressuurwedstrijden geoefend en niet tijdens de marathon.

Voor de rest moest ik even van haar zeggen (en daar sluit ik me bij aan): Het is wel een super mooi beest die overduidelijk lol heeft, en dat hebben jullie ook. Potentie is er genoeg :j

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 09:47

Citaat:
Ik heb dit even aan een vriendin van me laten zien die met een tweespan-dravers marathonwedstrijden meedoet. Ze vindt het jammer dat jij en de TS zich achter de zogenaamde beperkingen van het paard verstoppen.

Nu heb ik niet zo veel verstand van zaken hoor, maar die dravers van die vriendin van me lopen toch echt een stukje anders, nemen stelling aan en galopperen eigenlijk ook de hele tijd, waar ze overigens heeeeeeeeel erg hard en lang voor heeft moeten oefenen. Echter heeft ze dit op dressuurwedstrijden geoefend en niet tijdens de marathon.

Voor de rest moest ik even van haar zeggen (en daar sluit ik me bij aan): Het is wel een super mooi beest die overduidelijk lol heeft, en dat hebben jullie ook. Potentie is er genoeg :j

Wij verstoppen ons hier juist niet achter! Want wij komen er juist voor uit dat dit paard een draver is, en met welke punten zij moeite heeft.
Bij jou vriendin ziet het er dan toevallig anders uit, en die paarden kunnen toevallig galloperen, mijn draver heb ik thuis zoals al vaker gezegd netjes dressuurmatig, maar op zo'n marathon moet het bij haar er allemaal even uit en is het erg moeilijk om haar dan nog dressuurmatig er doorheen te begeleiden. De ene draver heeft gewoon wat meer moeite met de galop dan een andere draver. Mijne heeft hier nog veel moeite mee, en we zijn er ook hard mee aant werk, het scheelt dat ze in een marathon echt niet perse hoeven te galloperen!Zij krijgt pas ervaring in door vaak een marathon te rijden, waardoor ze zich in de ring meer op haar gemak gaat voelen zodat ze straks wel netjes met stelling en buiging ( NET ZOALS THUIS) door de hindernissen gaat. Ze vind het erg leuk, en dat vind ik iets wat onwijs belangrijk is.

Bedankt voor het compliment!