[AR] Haflinger Anneloes staat weer voor de kar!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 19:09

Ik kan de zweep écht niet vasthouden, wat ik ook probeer, hoe ik het ook doe en welk trucje ik ook gebruik.. Het doet met al heel veel pijn om alleen de leidsels vast te houden. Áls ik een keer onder het zadel rijdt dan laat ik ook na 5 minuten de zweep vallen.. En met het longeren doen we het tegenwoordig ook maar zonder zweep..
Met het loswerken op afstand heb ik wel een zweep, maar die houd ik dan met twee handen vast.

Ik weet dat het niet ideaal is, maar het is niet anders...

Heb laatst (op Paard&Koets/Equirience) een zweep van bamboe gezien die was ontzettend licht, maar ook daarvan kreeg ik veel pijn.

Het is bij mij geen kwestie van gewenning, in de winter kan ik gewoon simpelweg niet zo veel. Zelfs schrijven lukt al niet meer. Ik zal er mee moeten leren leven.

Vind het heel lief dat jullie mee denken hoor en zou heel graag willen dat ik wél zelf mijn zweep vast zou kunnen houden, maarja, ik kan er helaas (!!) niks aan veranderen..

VanHuisUit: Wat voor andere manier zou er dan zijn? :)

JoYcieJ007: Anneloes heeft echt een conditie, uh ja, als een paard :') Ik kan úren draven in het bos en als ik dan ga stappen zie je helemaal niks aan haar ademhaling.. En zweten doet ze ook heel weinig. Daarom vind ik scheren absoluut niet nodig :D
Zou ook veeulste bang zijn dat ik het verkeerd doe met de dekens en haar 'eigen' deken (/vacht) past toch het beste :D :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:32

Citaat:
VanHuisUit: Wat voor andere manier zou er dan zijn?

Ik zit aan iets te denken met een brace. Ik heb een tijd lang een hele slechte arm / hand gehad (noem het maar RSI/CANS, whatever }> , 't is nu nog niet altijd goed maar kan ermee mennen ;) ) en kon zelfs geen stiften meer vasthouden om op het bord te schrijven (werk in onderwijs). Heb toen bijna een jaar een brace gehad waardoor ik het wel kon (stift vasthouden, maar ook weer theepot optillen, tas optillen noem maar op, dus dat ik in ieder geval iets in mijn handen kon houden). Dus vandaar dat ik schreef wellicht in overleg met fysio / revalidatie arts dat er toch iets op te verzinnen is.

Of iets met een slag eraan dat je evt kunt gebruiken als zweepje. Dat zou ook nog kunnen natuurlijk. Paarden zijn slim genoeg in het aanwennen aan bepaalde hulpen.

Maar ik zou echt eens creatief met kurk gaan zijn (vwb iets met slag eraan dat je evt kunt gebruiken als zweepje) en in overleg gaan met fysio / revalidatie-arts of zoiets.

Net trouwens zo'n super bamboezweep gekocht, ideaal.
Enne... mijn poowns zijn ook niet geschoren hoor.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 23-11-10 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:32

Ik vindt het super eruit zien...
Ze heeft der oortjes mooi na voren...
Ik ben benieuwd na meer en een foto van jullie samen van voren :)

Jasia

Re: Haflinger Anneloes staat weer voor de kar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 19:40

VanHuisUit: Dankjewel! Van de fysio & artsen mag ik geen brace om, omdat ze vinden dat alles daar slapper van word. (ik wilde reumabandages voor rond mijn knieën..)
Wat ik nu doe op de kar is me gewoon héééél dik aankleden (wat had ik aan deze keer: Lange thermobroek met paardrijsokken en daarin een thermo T-shirt met korte mouwen, daaroverheen een thermo shirt met lange mouwen in een dikke legging, daaroverheen mijn spijkerbroek met daarin een col trui, ook nog dikke sokken over mijn paardrijsokken en een dikke fleece sweater) en zorgen dat mijn handen, knieën, rug en polsen dus warm blijven.
Dan is het enigszins te doen, maar kracht in mijn handen heb ik niet.
Het aansingelen en riempjes vastmaken wordt gedaan door mijn groom..

Alleen eropuit doe ik sowieso niet hoor! Mijn ouders zouden mijn paard gelijk op marktplaats zetten als ik dat zou doen :=
Heb altijd minstens één iemand erbij.. (de groom/zweepvasthoudster :') )

Ik zal eens crea gaan denken, maar zelfs een dressuurzweep is teveel.. Een pen of potlood kan ik niet meer vasthouden..
Van de zomer kan ik wel zelf mijn zweep gewoon vasthouden, maar 's winters moet Anne natuurlijk ook beweging hebben en longeren raakt ze meer dan beu :+

Kitzbi: Dankjewel! Oortjes zijn heel de tijd naar voren, behalve als ik iets tegen d'r zeg, dan staan ze netjes op mij gericht :D
Ze vindt het zo ontzettend leuk!! :+:

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:03

knappe loes. Moeten gauw wat afspreken :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:34

Citaat:
VanHuisUit: Dankjewel! Van de fysio & artsen mag ik geen brace om, omdat ze vinden dat alles daar slapper van word.

Dat is echt enorme onzin en zeer achterhaald. Maar ik begrijp dat je langer met het bijltje artsen & fysio's hakt (ik jammergenoeg ook). Vind het super knap van je dat je je niet uit het veld laat slaan ondanks je beperking.
Enne.... zou toch op zoek gaan naar a. goede sportfysio/arts/type :+ b. iets voor dat uurtje / twee uurtjes dat je ment waarmee je je arm/hand wel beter kunt gebruiken. Het heeft bij mij trouwens zo'n 10 jaar geduurd voordat ik een orthopeed had die me begreep dus snap een beetje wat je doormaakt hoor -O- ~~}> .

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 20:37

VanHuisUit: Ik loop nu zo'n 7,5 jaar bij artsen en weet nu ein-de-lijk wat ik heb, omdat ik in België ben geweest. In Nederland geloven ze niet echt in de ziekte, dus veel hulp krijg ik helaas nog steeds niet vanuit de artsenwereld :=

Gelukkig kan ik de leidsels wel gewoon vast houden (de pijn neem ik dan maar even 'voor lief') en heeft mijn paard er verder geen last van, daar gaat het natuurlijk om.. Alles voor t peerd.. :)

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 23:55

Leuke foto's Jacyntha! Anneloes heeft er volgens mij heel veel plezier in! Hopelijk kunnen jullie straks nog vele ritjes maken!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 12:23

Dankjewel Emmely! Anne vindt het inderdaad heel erg leuk.. :D
Het enige wat ze niet leuk vindt is de singel (maar die vindt ze van het zadel en de longeersingel ook niet leuk) en voor de rest gaan die oortjes gelijk naar voren zodra ze het tuig ziet..
Als ze dan het karretje aan ziet komen dan gaan haar oogjes helemaal stralen :+: Echt heel lief :D

nOukiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:10

Hee, hier is dus de andere helft van de kar ;)
Vindt echt dat Anne 't goed doe hoor Jas!
Anne reageer gewoon super op je stem en hulpen..
We komen er wel hoor meiss :P

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 21:06

Anne doet het zeker goed! Ben zo trots op m'n kleintje :+:

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 07:28

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 10:11

Heey dankjewel Janouk, ik zal er zeker eens naar kijken! :D

Op zich gaat het vasthouden van de leidsels nóg wel, maarja er komt een moment dat ook dat te veel wordt, dus ik kan natuurlijk die klemmen alvast bestellen!