[AR] Devil-training

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 08:55

ach ja, ieder zo op z'n eigen manie he (gelukkig)... ;)
nou kan er in zo'n mooie vlakke baan (*jaloers*) weinig gebeuren volgens mij zonder rem...

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 08:57

prachtig paardje heb je hier!
en jij kunt ook errug goed halsstrekken zie ik wel :')

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 10:58

jouke_h

Re: Devil-training

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:04

Ponie ruilen?? ;)

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:39

wow wat een super mooie foto's zeg!
en wat een chique pony.

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:20

Het ziet er bij jou altijd zo mooi en vriendelijk uit!
Ik wens je veel suc6 op de kampioenschappen!

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 12:09

jouke_h schreef:
Ponie ruilen?? ;)

Voorlopig nog niet. ;)

trickywonder schreef:
wow wat een super mooie foto's zeg!
Dankzij Dyonne. :P

S_zanne schreef:
Het ziet er bij jou altijd vriendelijk uit!
Ik wens je veel suc6 op de kampioenschappen!
Ben ik ook. Meestal... O:)
Dank je wel. We zullen zien waar het schip strand...

Wal_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:43

Wauw, prachtige pony!
Tis en blijft jammer dat op bokt gewoon mensen zitten,
die gaan zoeken om iets waar ze commentaar op te geven,

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 00:26

Hey André!

Zie je topic nu pas!
Je hebt je duiveltje heel fijn aan de loop :)
Mooi om te zien dat je op trensje rijdt en zonder oogkleppen, je weet het dat zijn mijn stokpaardjes in de mensport (als mega-dressuurmuts)!
Veel succes op de kampioenschappen, ik heb er alle vertrouwen in dat je je titel met kunt behouden.
Blijf het mirakels vinden hoe je pony zich in de marathon door de hindernissen vecht en het voor je wil doen (vertel me ff hoe je dat doet, dressuur snap ik, maar marathon blijft mijn ding niet ;) ).
En dat je het dressuurmatig ook zo voor elkaar hebt dat heeft al mijn respect!! +:)+

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 00:38

Knappe pony heb je daar voor de wagen staan, de filmpjes heb ik niet gekeken, maar op de foto's ziet het er makkelijk en ontspannen uit. Goed ook dat je zo netjes naar het halstrekken toe kan werken, ik zie dat veel menners/combinaties daar nogal moeite mee hebben. Chapeau dat je met een trensje en zonder oogkleppen rondrijdt, dat zie je toch niet zo heel vaak. Rijd je de samengestelde wedstrijden ook met een trensje?

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 01:19

manie schreef:
Hey André!

Zie je topic nu pas!
Je hebt je duiveltje heel fijn aan de loop :)
Mooi om te zien dat je op trensje rijdt en zonder oogkleppen, je weet het dat zijn mijn stokpaardjes in de mensport (als mega-dressuurmuts)!
Veel succes op de kampioenschappen, ik heb er alle vertrouwen in dat je je titel met kunt behouden.
Blijf het mirakels vinden hoe je pony zich in de marathon door de hindernissen vecht en het voor je wil doen (vertel me ff hoe je dat doet, dressuur snap ik, maar marathon blijft mijn ding niet ;) ).
En dat je het dressuurmatig ook zo voor elkaar hebt dat heeft al mijn respect!! +:)+

Hey, dank je. Ben ik blij mee! ;)
Al lijk ik dan soms een marathon-gek, voor mij is dressuur ook het grootste gedeelte. En het is gaaf om te doen, het neemt alleen nog al wat tijd in beslag. Het karakter waar ik op val werkt ook niet altijd mee. Maar als je uiteindelijk samen met de neuzen op één lijn komt bijzonder.
De neusriem is het volgende punt waar aan ik aan het werken ben. :P

Wal_1 schreef:
Tis en blijft jammer dat op bokt gewoon mensen zitten,
die gaan zoeken om iets waar ze commentaar op te geven,
Ik kan wel wat hebben hoor. ;)

jaggie schreef:
Chapeau dat je met een trensje en zonder oogkleppen rondrijdt, dat zie je toch niet zo heel vaak. Rijd je de samengestelde wedstrijden ook met een trensje?
Ja, sinds dit jaar rij ik de marathon er ook mee. :j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 09:32

*D Het blijven heel fijne foto's om naar te kijken.
Mooi voorbeeld voor ons menners !

Om je paardje zo naar de ontspanning te kunnen rijden, dan moeten velen van ons nog even een poosje door oefenen !
Leerzaam om te zien ! steeds weer.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:06

vraagje: bij wie train jij?

vind het eerlijk gezegd niet super (draffilmpje)..
hij mag naar mijn mening verzamelder lopen, meer van achter naar voren. en misschien geven de foto's en het filmpje een vertekend beeld maar kantelt hij zijn hoofd soms? en de aanleuning in de overgangen/tempowisselingen kan ook beter.
in de middendraf gaat hij ook sneller..

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 01:03

Marjo2009 schreef:
*D Het blijven heel fijne foto's om naar te kijken.
Mooi voorbeeld voor ons menners !

Om je paardje zo naar de ontspanning te kunnen rijden, dan moeten velen van ons nog even een poosje door oefenen !
Leerzaam om te zien ! steeds weer.
Dank je. Zoals de post hier onder blijft er desondanks genoeg om aan te werken. ;)

SunNDLM schreef:
vraagje: bij wie train jij?

vind het eerlijk gezegd niet super (draffilmpje)..
hij mag naar mijn mening verzamelder lopen, meer van achter naar voren. en misschien geven de foto's en het filmpje een vertekend beeld maar kantelt hij zijn hoofd soms? en de aanleuning in de overgangen/tempowisselingen kan ook beter.
in de middendraf gaat hij ook sneller..

Bij mezelf. ;)
En je hebt helemaal gelijk in de punten die je aangeeft.
Ik ben ook nog steeds op zoek naar iemand die me er echt verder mee kan helpen maar het blijkt in de praktijk erg lastig.
Veel aangespannen instructeurs werken vanuit een principe dat je een paard hebt wat van zichzelf redelijk eenvoudig los laat. Dit is een pony die dat niet doet, in tegendeel. Hij is niet bang maar wel snel uit balans gebracht. Het is een vechter. Van nature ontbreekt het hem aan een paar dingen die voor de dressuur onontbeerlijk zijn. Het kost veel tijd en energie om dit er in te bouwen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 07:30

Je kan af en toe ook lessen bij een instructeur (onder het zadel). Dressuur blijft dressuur. Wij lessen ook geregeld met de koets bij een gediplomeerd instructrice (onder het zadel). Haar tips en aanwijzingen moeten wij alleen vertalen naar menhulpen. Het helpt wel dat zij op Deurne ook menlessen heeft gehad, waardoor ze ons flinke sprongen vooruit kan helpen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:06

BlackDevils schreef:
Dank je. Zoals de post hier onder blijft er desondanks genoeg om aan te werken. ;)

Dat is maar goed ook, anders was je snel uitgemend !!!
Maar iemand zoals ik die begint, en velen met mij kunnen er wat van leren !

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:13

janouk schreef:
Je kan af en toe ook lessen bij een instructeur (onder het zadel). Dressuur blijft dressuur. Wij lessen ook geregeld met de koets bij een gediplomeerd instructrice (onder het zadel). Haar tips en aanwijzingen moeten wij alleen vertalen naar menhulpen. Het helpt wel dat zij op Deurne ook menlessen heeft gehad, waardoor ze ons flinke sprongen vooruit kan helpen.

ik trainde ook 1x per 2/3 weken bij een dressuur instructrice, ze reed ZZ-licht met meerdere paarden en ik wilde de overgang maken naar het Z mennen dr. maar ze kon mij niet zo goed helpen. ohz los je veel op met je zit en je hebt je benen om een kleine hulp aan te geven.. voor de kar heb je dat natuurlijk niet. dat was iig het probleem waar wij tegen aanliepen.. ;) ik denk dat het best kan helpen maar in de hogere klassen wordt het moeilijk.

wel goed dat het je zelf ook opvalt waar de problemen liggen en dat je eraan werkt. knap dat je iig al zo ver bent gekomen!

ben het trouwens helemaal met je eens over het zoeken van een instructeur. :P ik heb er ook al 5 verslonden ofzo hahaha. vooral bij het tweespan omdat het nogal verschillende pony's zijn. de oplossing die ze mij geven verkoop ze en koop 2 nieuwe. nou sorry dat wil ik niet :+

zag net de fotos in je profiel; jij doet wel veel met je ponys zeg, dat is wel gaaf! ik zou dat echt niet durven, en mn ponys ook niet hahaha!