[AR] Helmoni, Gelderse merrie @ mennen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Helmoni, Gelderse merrie @ mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:38

Ja klopt, ze is vandaag toegekomen. Ze vond het erg moeilijk toen de trailer met haar vorige baasje wegreed. Maar toen de kudde bij haar kwam was het snel gewend en ging ze heerlijk staan grazen *D ze liep ook een paar keer flink heen en weer in draf en er zit me daar eens een knieactie in! De paarden zijn erg lief tegen haar en zij is ook heel rustig. Oooooh ik ben zooo blij! :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:34

Wat een ge-wel-di-ge merrie!
Vroeger lang geleden had ik Unanta, merrie uit zo'n mooie Gelderse stam. Ze leeft ondertussen niet meer maar die mankeerde nooit wat en was ook altijd lekker pittig en had er altijd zin in. Ik reed haar onder het zadel hoor, niet aangespannen, maar als ze in de parade liep (had je vroeger nog met de prijsuitreiking) leek het echt wel een volleerd tuigpaard :+
Als ik jouw merrie zo zie staan met dat koppie erop en die oren vooruit zie ik mijn Unanta zo weer terug.
Heel veel plezier met Helmoni!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:32

Bedankt! *D

Ik herken mijn merrie er ook erg in! ik ben gisteren voor het eerst onder zadel op buitenrit geweest en paraderen dat ze deed :')

zij is ook nooit ziek geweest, is een sterkt ras geloof ik, ik hoor het van heel veel gelder eigenaren dat hun paard nooit of nauwelijks ziek geweest is. pittig is ze ook :D lekker voorwaarts.

Heb je een foto van Unanta? ben reuze benieuwd hoe ze eruit heeft gezien.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:23

Citaat:
Heb je een foto van Unanta? ben reuze benieuwd hoe ze eruit heeft gezien.

Dat is helaas echt van voor het tijdperk van de digitale fotografie *-:) , nee dus.
Wel gewoon natuurlijk maar die kan ik hier niet plaatsen.
Dat koppie zoals ze kijkt zegt me genoeg: die wil nog jaren marcheren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 00:35

o ja hoor daar zit echt nog wel pit genoeg in voor nog heel wat jaren!

Jammer dat je geen dogo foto hebt :)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 17:34

Wat leuk zeg!! Heel veel plezier er iig mee!!! en om nog even te zeuren: zweep ;) en de lichtogen vind ik wel hoog hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:57

ja zweep is al eerder gezegd in het topic ;)