Lijkt mij namelijk ook wel erg leuk om te doen met mijn pony!
Ziet er super leuk uit de foto's! Knappe shet!
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
ZusJacobs schreef:wanneer is het dit jaar? En hoe kom je met zoiets in aanmerking?
daffodil schreef:En mij heb je op foto 30 gezet...

maar ik zat zo te twijfelen of het niet belachelijk was dat ik met Sim de 4-daagse (of in ieder geval denk ik 2 dagen
) zou willen rijden. Aan jullie te zien is dat zeker mogelijk, mits we goed trainen natuurlijk.
mysa schreef:Ook verstandig als 1 van de passagiers af en toe een stukje meeloopt ipv te rijden, is af en toe echt nodig.
)
Ja lijkt me leuk om je dochter eens te spreken, heb haar wegens tijdgebrek nog niet gemaild, maar ik zal zeker v/d week even een mailtje sturen.
Het is inderdaad super om te doen, en het is inderdaad wel jammer dat het nog onder schooltijd valt. Gelukkig heb ik daar weinig last van omdat ik studeer, heb in die periode wel tentamens en ben vorig jaar ook even een nachtje naar Groningen gegaan om de volgende ochtend een tentamen te maken. Had ik nog gehaald ook nog
1 4daagse is voor ons even genoeg; 't is al voor ons al lastig genoeg ivm. vervoer e.d. maar Loenen zal ook ongetwijfeld erg mooi zijn in die omgeving!
Het is inderdaad super om te doen en kan het idd ook iedereen aanraden.
Ik heb van te voren niet echt een heel 'trainingsschema' opgesteld, na jaren intensief rijden heeft ze al een behoorlijke conditie opgebouwd, ben dat zo'n 3 maanden voor de vierdaagse wat gaan uitbouwen; tempo verhogen, zwaardere paden (meer onverhard, wij rijden vrij veel verharde wegen) en ook meer km.'s maken. Per week probeerde ik haar min. 3 a 4 x in te spannen, uiteindelijk had ik een mooi rondje van zo'n 20/25 km. uitgezet en dat rondje heb ik váaak afgelegd, dagen en weken achtereen, steeds tempo meer opvoeren, minder stappen tussendoor. Af en toe een dagje even een kort rondje en lekker crossen. 2 weken voor de vierdaagse heb ik dat rondje 5 dagen achter elkaar op hoog tempo gereden. 't is gewoon even aftasten, bekijken wat voor jou pony het beste werkt.
Had stiekum wel wat leedvermaak; hij bleef maar draaien en jij maar zuchten en steeds krukje verplaatsen. 't had wel iets komisch
maar dat verslag komt er zeker! ZusJacobs schreef:wanneer is het dit jaar? En hoe kom je met zoiets in aanmerking?
b485 schreef:Joyce, Wat doe je ons nu weer aan.
Ik heb vandaag in de vrieskou een uur op de kar gezeten. En jij doet me nu nog harder dromen van mooi weer.
Het ziet er inderdaad fantastisch uit. Ooit doe ik hier ook aan mee.
Ehm..... iedereen nog meer doen snakken naar de heerlijke lente en warme en zonnige zomer?
'. Maar nu met deze kou (en ik ben een échte koukleum), sneeuw en gladheid staat ponylief toch onverhoopt al bijna zo'n 3 maand stil
begin november had ze al zo'n dikke vacht dat het vooral veel hijgen en zweten was.... heb nooit hoeven te scheren maar had dat dit jaar misschien wel moeten doen... maargoed dat is helaas niet zo praktisch met dekens etc.
(hoop ik).
Nu ik de foto's nog eens doorkijk heeft ze ook op bijna alle foto's wel haar oren strak naar voren.... echt typisch voor haar; als ze maar lekker hard mag werken is ze hélemaal in haar element.
En ik wordt die sneeuw nou ook wel een béetje heel erg zat eigenlijk.... zelfs sleeen is niet meer zo leuk als dat het in het begin was... 
) dus besloten om naar het startterein te rijden. Uiteindelijk hebben we in die ene dag zo'n 40 km. afgelegd in enkelspan Shet, en pony was totaal niet afgemat of echt héel erg moe. En dat als enige shetaanspanning tussen al die grotere tuigers en KWPN'ers.... Nouja als dat moet lukken moet dit ook kunnen..... Ot is overigens zo'n 1.03m dus geen 'mini'. Heb wel wat kleinere shetten gezien hoor, ook 2 echte mini's, maar die hadden toch wel een vrij behoorlijke wagen en aantal dagen hadden ze die wagen ook nog eens volgestouwd met allemaal bagage en 4 man.... Tsja goed wil niet direct roepen 'oh wat zielugh' maar ik persoonlijk vond het nou niet echt een fijn beeld geven.... Bovendien ben ik zelf een echte lichtgewicht en ook m'n groom is nou niet echt zwaar, dus dat scheelt ook nogal.
Dit is zeker niet mijn nieuwe wagen, nieuwe wagen is 'echte marathonwagen'. Ik zal je per pb wel even wat foto's sturen, dan heb je er een beetje een voorstelling bij.
Gaan jullie dit jaar ook weer meerijden trouwens???
Napie schreef:Ik vind dus dat als je paard de gewone paden niet aankan op de route je of moet kiezen voor een lichtere wagen, of je groom moet laten lopen of niet mee moet doen.
(door de blub
)