[AR] Horseboarding, aangespannen snowboarden met een Freiberger

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tinkert_tje

Re: Horseboarding, aangespannen snowboarden met een Freiberger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 13:28

hey wat leuk zeg echt geweldig om te zien

magda_90

Re: Horseboarding, aangespannen snowboarden met een Freiberger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 13:57

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:26

Geweldig gaaaaaf!
Enkele dagen terug gingen wij op de Rijn in de afvaart vanaf Neuss en zagen sneeuw-kitesurfers in de uiterwaarden (met van die matrasvormige vliegers). Toen kwam bij mij ook al het idee naar boven waarom je zoiets niet met paarden zou kunnen doen :)* . Et voila..... hier is het topic, bedankt TS :D .
Jammer dat ik niet kan skieen en boarden, dan was ik er ongetwijfeld in voor geweest! Lijkt me een supersport :j .

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 03:07

Wat in het nieuwsbericht staat klopt niet helemaal.
Ik zag laatst op tv dat er zelfs wedstrijden zijn waarbij renpaarden op deze manier ingespannen lopen, dat werd alleen gedaan met ski's ipv een snowboard. Dus hij is zeker niet de eerste die dit verzint.
Ik vind het wel een beetje vreemd dat in het bericht staat dat 'zijn vrouw' enthousiast is ed terwijl ze op het filmpje nogal afkeurend klinkt.
Wat ik overigens wel begrijp, ik zou het niet durven om mijn paard in galop door een bevroren weiland te sturen, niet door de sneeuw maar juist doordat de grond bevroren is.

Chris01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 09:15

Het was gewoon een leuk idee, niets meer; zo'n serieuze reactie lijkt me niet nodig...
(Geef toe dat het niet iets is wat je dagelijks ziet en met snowboard zonder ruiter zijn we nog niet tegen gekomen.)

Ik heb het filmpje gemaakt en dat was toen hij er net voor het eerst op stond en ik het nog heel spannend vond. Toen ik eenmaal merkte dat het hee; goed ging, werd ik ook heel enthousiast en was het een schitterend gezicht. Het paard is niet gevallen en de sneeuw klonterde helemaal niet. Hij liep op 10cm stuifsneeuw en niet op bevroren bodem.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 09:30

Geweldig!! :j +:)+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 12:12

Ken uw paard.... ik ben van mening dat je "alles" met een paard kunt doen, zolang je je paard goed kent, een eenheid vormt met je paard en weet in welke situatie hij zich zeker en wanneer hij zich niet zeker voelt.

Ik vind het een prachtig filmpje, kan me ook voorstellen dat de filmster wat gespannen is (dit doe je niet dagelijks), maar denk dat ze achteraf apetrots is op paard, ehhhm menner / boarder :D , en het filmpje!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:04

Chris01 schreef:
Het paard is niet gevallen en de sneeuw klonterde helemaal niet. Hij liep op 10cm stuifsneeuw en niet op bevroren bodem.

Dat de sneeuw niet klonterd lijkt me een voorwaarde, maar ik zou het nog steeds eng vinden, met 10cm sneeuw heb je wel wat dempende werking maar je kunt nooit alle ribbels en gaten ontwijken. Misschien heb jij een glad weiland, misschien maar één paard?
Maar ik zou het iig niet durven bij ons, dat zal ook per persoon verschillen, was niet als kritiek bedoeld.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:22

Overigens: hoe houd jij de leidsels vast? Ik heb hier ook wel eens over nagedacht, en kwam tot de conclusie dat sturen met een houtje waaraan links en rechts een ring, waaraan de leidsels (snap je hem nog?) bevestigd, voor 1-handsbediening, het makkelijkst zou moeten werken.
Volgens mij rijden gehandicapten (met 1 "nuttige" arm :o excusez le mot), zo ook vaak.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:31

Als de sneeuw de komende week blijft liggen krijgt Markelo komende zaterdag 9 januari een spectaculair evement binnen haar grenzen. Dan wordt op een terrein bij "De Haverkamp" de Grand Prix Galopskiën gehouden. Het galopskiën is in Slandinavië al heel populair onder de naam Ski-joering. Skijoring vindt tot nu toe alleen nog maar plaats in Scandinavie en Zwitserland, waar in de winter altijd veel sneeuw valt. Nu het een aantal weken in Nederland gesneeuwd heeft, proberen de organisatoren van het Markeloose evenement ook Nederlandse deelnemers en toeschouwers enthousiast te maken voor de nog redelijk onbekende sport. Voor de klasse skiën achter ruiter te paard moeten deelnemers zelf zorgen voor ruiter en paard. Voor de klasse skiën achter aanspanning stelt de organisatie in samenwerking met de Stichting Paardensport Markelo een aanspanning met marathonwagen beschikbaar. Voor toeschouwers is het evenement gratis toegankelijk en wordt er gezorgd voor koek-en-zopie.
De wedstrijden beginnen om 13:00 u.

Wij doen dit ook en zijn er dus zeker bij met 2 paarden!