En je bent hier om van elkaar te leren, dus we leren hier ook weer van.
Vind het een leuke dresseerkar, maar hij is te klein voor het paard, het is nu een soort sleepje

Nu is een goede wagen kopen dus super moeilijk als je er geen verstand van hebt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
JoyCiej007 schreef:Ik ga helemaal mee met Echwel; ondanks dat jij zelf vind dat je wél handig bezig bent geweest, is dat niet waar. Een onbeleerd paard span je niet zomaar even in je eentje in, en je gaat er al helemaal niet naast lopen zonder iemand op de bok met de wagen er achter.
Een wagen om mee te beleren hoeft helemaal niet duur te zijn, maar dit is gewoon echt niks, dat kan iedere leek zien.
Ik vraag me trouwens ook af wat je met 'een stoel' bedoeld; je wil er toch niet maarzo een losse stoel in gaan zetten om daar op te gaan zitten?
Sorry het is heel leuk dat je het mennen graag wilt uitproberen met je paard, maar om een paard op deze manier te beleren en voor de wagen te spannen is echt onverantwoordelijk en gevaarlijk, en bovendien voor het paard totaal niet fijn.
Bij het uitspannen kun je zelf ook niet goed controleren hoe de wagen op de rug drukt, dat is nl. heel anders met gewicht van jezelf in de wagen en dan het trekken van het paard.
Dat je toevallig een braaf paard hebt en dat het (gelukkig) deze keer goed is gegaan, wil niet zeggen dat dit zonder meer altijd maar goed zal gaan.
Daarbij snap ik, net als ykja, eerlijk gezegd ook niet waarom men meteen maar weer bitloos wil gaan mennen; geef het bit een kans en kijk eens hoe dat gaat.
gohya schreef:Altijd maar weer dat commentaar,ze wil alleen maar laten zien hoe braaf haar paardje is voor de 1ste keer voor een kar.
Dat is alles,ze vraagt toch niet wat er fout is aan het tuig of aan de kar?Vind je haar foto's nix?klik dit topic dan gewoon weg.
Wil je haar voor de veiligheid van het paard en haarzelf waarschuwen?doe dat dan via PB.Ik begrijp ook al dat het commentaar goed bedoeld is maar PB het haar dan.
Ze wil graag horen hoe braaf haar paard is voor de kar [1ste keer].
BarbaLala schreef:Nou wel typisch bokt weer hoor, wat een geneuzel allemaal.
Ik snap een aantal punten wel, maar Zoals jij en Jasper bezig zijn is er niks verkeerds aan, en zoals je de kar gebruikt ook niet.
Je kan ook moeilijk een "splinternieuwe" wagen aanschaffen als je net hobbymatig met mennen begint lijkt mij![]()
Ik zou zeggen, ga zo door
Echwel schreef:Soms is het aloude begrip "goedkoop is duurkoop" werkelijk waar.
Hoe kun je nu aan veiligheid een prijskaartje hangen, je gaat toch ook niet met een auto zonder deuren rijden.
Of een fiets zonder stuur..
Ik moet zeggen dat ik niet altijd vriendelijk overkom dat weet ik best, vaak reageer ik niet eens op foto-topics omdat ik weet dat ik me niet kan inhouden.
Echter soms is het zo overduidelijk verkeerd dat ik van mijn handen af kom en toch wat schrijf.
doggenmeisje schreef:Waar ik me een beetje over verbaas is dat er gewoon mensen zeggen "koop gewoon ff een grotere wagen"....
Er was er maar één hier die de opmerking maakte spaar voor een grotere kar. Alsof iedereen hier meteen bij de
eerste les mennen een eigen paard en eigen perfecte nieuwe wagen onder zich had hangen?! Ja tuurlijk zijn er
mensen die denken dat ze iets leuk gaan vinden en meteen vooraf al alles compleet nieuw kopen en dan pas gaan
kijken of het bevalt en dan gaat het net zo makkelijk weer de deur uit voor minder geld en dan denken "ach ja beetje
verlies". Maar het grote deel mensen hier op bokt moet toch hard werken voor de centjes en de paardenhobby te
bekostigen en beginnen net als hier met Jasper gewoon bij het begin en kijken dan eens verder. Dat dan niet alles
zo hangt, zit en staat zoals het helemaal perfect hoort is een andere zaak. Maar ik moet me toch echt bij gohya aansluiten
en zeggen petje af dat t paard zo braaf reageerd en zo op een lijn ligt met de eigenaar!!!
Lady1969 schreef:Nou Minjon als je hem ECHT zou kennen zou je het wel begrijpen, maar geeft niet hoor!