[AR] Vanity @ Gerard Leijten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

menfanaat

Re: Vanity @ Gerard Leijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:06

Trouwens een vraag heeft u voordeel bij het rijden met lussen of was het om uit te proberen.

Tinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:00

Super mooie foto's! Ziet er heel verzorgt uit! En knap die waterbak met fontein.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:06

menfanaat schreef:
Sorry maar als ik meerder topics hier door lees hebt u altijd comentaar op het tuig lijkt wel een standaard zinnetje van u.
En u geeft dingen aan die volkomen onterecht zijn.
Mischien zelf iets beter gaan opletten.

volgens mij valt dat wel mee, ik heb altijd erg leuke reakties van josie op mijn menfoto's!
maar goed, da's off topic...

ik vind dat zo'n reaktie best mag, het is toch een tip en niks dwingends?
kan TS mee doen wat ze wil, niks verplicht toch...

Verder ga ik grotensdeels met Monique mee, Gerard geeft echt superfijn les, legt duidelijk uit en begeleidt goed!
De foto's waar ze iets minder contact heeft zijn volgens mij tijdens de vaardigheid gemaakt, misschien is dat een bewuste keuze om het paard zo meer zelf te laten kijken?
Ook werkt Gerard altijd heel veel met (duidelijke) ophoudingen en goed nageven om het paard te leren loslaten, dat zie je inderdaad terug in de foto waar hij begeleidt op haar schouders...

Terrein is ook geweldig om te rijden, het is altijd weer genieten om daar te rijden vind ik!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:57

Het is belangrijk dat je je tuig goed hebt zitten en dat je paard of pony op de juiste wijze voor de wagen loopt.
Een stukje veiligheid, welke voorop hoort te staan.
Heel vaak zit er ergens wel iets minder goed, veel mensen weten dat b.v. niet met de strengen en de gesp, bij niet doorlopende strengen, dan is het toch niet erg om mensen daar een tip voor te geven?
Die tip is prettiger voor je dier(en), je wilt toch allebei plezier hebben en het evt. ongemak zo veel mogelijk beperken?
Als je geen commentaar wenst, plaats dan ook geen foto's.
Ik denk dat alle tips welkom zijn, mits posieif en of opbouwend gebracht.
Ook een zeer kundige menner kan wel eens iets over het hoofd zien en of vergeten. Diegene is ook maar een mens en mensen maken nu eenmaal wel eens 'fouten'. Zelfs de beste overkomt dat.

Het is idd een geweldig terrein, ik had er ook wel eens naar toe gewilt, maar tot op heden helaas nog niet te realiseren geweest.
Veel succes nog TS, je komt er wel.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:43

Menfanaat, ik vind dat u altijd veel commentaar hebt op josie, het lijkt wel een standaard zinnetje van u.
Sorry, erger me er nog al aan.

Ziet er gaaf uit joh!! :) Vooral die fontein is gaaf, ging ie daar in een keer langs? :P

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:34

Zoals Monique al zei, zit het tuig perfect...

josie schreef:
Heel vaak zit er ergens wel iets minder goed, veel mensen weten dat b.v. niet met de strengen en de gesp, bij niet doorlopende strengen, dan is het toch niet erg om mensen daar een tip voor te geven?

In principe horen de strengen van een borsttuig onder de buitensingel. In principe horen de gespen van dat borsttuig niet voorbij de singels van het schofttuig te komen, net om dat stoten te verhinderen. Als dat toch het geval is, leg je de strengen beter langs buiten om, zodat je er geen hinder van ondervindt. Als alles wel volgens het boekje gaat (en er dus geen risico is op stoten) dan kun je de regels volgen en de strengen onder de buitensingel leiden.

Je hebt gelijk dat in het merendeel van de gevallen het borsttuig aan de lange kant is, maar in dit geval is het gewoon goed.

kakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 07:35

Nogmaals bedankt voor alle postieve reakties en tips! Rijden bij Gerard is altijd weer een feest met als hoogtepunt de waterbak! De fontein was voor de eerste keer, maar ze deed het meteen goed. Bij de dressuur probeer ik lichte aanleuning te houden en bij de andere onderdelen is dat inderdaad wat minder. Vanity is ontzettend gehoorzaam aan mijn stem en licht in de mond, waardoor ik maar heel lichtjes met de leidsels hoef te werken. Dit is niet alleen prettig voor Vanity maar ook voor mij. Aangezien ik vanaf jonge leeftijd al reuma heb en heel weinig kracht in mijn handen heb. Vandaar ook die lussen. Ze is licht genoeg in de mond om zonder te rijden, maar mocht ze een keer schrikken en wegschieten dan ben ik bang dat ze de leidsels uit mijn handen trekt. Daarom heb ik voor de veiligheid altijd lussen. Ik laat daar als het ware mijn handen lichtjes in hangen en hoef niet constant te knijpen om ze vast te houden. Dat is voor mij dan ook weer minder vermoeiend.
Het mooiste compliment dat ik altijd van Gerard krijg is dat de communicatie tussen mij en vanity zo super is!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 07:07

Fijn dat je ondanks je reuma toch zo heerlijk kan rijden!!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:57

wat een mooie foto's, vooral die in het water.

En als je van zo iemand als compliment krijgt dat je communicatie zo super is, mag je denk ik terecht trots zijn!