ladymagic schreef:Waarom ga je niet eerst menlessen bij iemand volgen met een ervaren pony? Zodat je weet hoe het moet en vervolgens (met begeleiding) het jouw pony aan kan leren. Hij is super braaf nu en je wil dat, en zijn vertrouwen in de mens niet verpesten doordat er nu iets mis zou gaan, en die kans is heel reeel.
Net als rijden kan je mennen niet leren vanf het internet of uit een boek. Je leert het in de praktijk, onder begeleiding van een ervaren iemand met een ervaren paard. En ook de voorbereidingen van het mennen kan je niet alleen van internet leren. Er kunnen hier nog zo veel tips gegeven worden, feit is dat het dan al fout is gegaan en dat er nu niets ergs is gebeurd wil niet zeggen dat dat nooit gebeurt.
Ik denk dat dit heel zeker gaat gebeuren na de commentaar die hier gegeven is.
(Ik wil toch nog eventjes zeggen dat ik ook heb leren rijden met een groen paard, en we behoorlijk ver al zijn gekomen, maar dit is waarschijnliik oko weer puur geluk geweest)
Ik ga nu dus zo rap mogelijk zoeken naar iemand in de buurt die me met zijn pony/ paard alles zo wil aanleren, en dan wil helpen met mijn pony ...
Dan is iedereen tevreden, en weet ik ook zeker dat alles veilig gebeurt,en de kans op het verprutsen van mijn pony veel kleiner is geworden..
Heel verstandig
. en laat je dan snel foto's zien van jezelf op de bok? Mennen is gewoon super leuk alleen er komt meer bij kijken dan veel in eerste instantie denken.
edit: rijden is toch wel iets anders, als de pony er dan vandoor gaat, bokt of iets dergelijks is er minder kans op een fataal ongeluk dan wanneer de pony voor de wagen bokt of er met wagen/sleep en al vandoor gaat, maar goed. Fijn dat je hulp gaat zoeken en ik ben benieuwd hoe je het gaat vinden!!![/quote]
Zoals wel al duidelijk was dacht ik inderdaad ook dat het niet zo moeilijk kon zijn. Ik besef nu echt dat ik veel geluk heb met een brave pony.