ik zou aleen wel zijn staart op een knotje doen
voordat er iets mee gebeurd bijvoorbeeld dat ie onder je voet terecht komt .want op de foto's leek dat net
hoeft niet hoor maar het leek me wel slim
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Wel zo veilig met een sulky aangezien ik soms nog flink hard ga. Achenbach ken ik idd maar vind het zo veel fijner werken met dressuur, kan zo veel sneller reageren en leidselvoering veranderen. Handen mogen wat dichterbij maar vind het niet bar storend.
Pony loopt nog geen jaar voor de kar en dit is de 2e keer dat ik "serieus" een beetje met dressuur bezig ben dus is voor ons beiden nog aftasten.
Ik hoef mijn pony echt niet tegen te houden want dan staat hij stil. In mijn eerste topic waar hij voor de sulky stond zat ik mega scheef maar ik kwam niet aan de leidsels om hem te ontlasten. Hij was ooit doodsbang voor het bit.
Ik weet zelf ook wel dat de plaatjes confronterend zijn en mijn houding niet perfect is maar ik zie mezelf ook veel naar de pony kijken (langs hem heen
, op de lange zijdes). Een beetje het geld zoeken van het mennen.
kwam ineens in me op
Ligt gewoon aan je paard. Heb ik met hem ook wel eens gedaan omdat ik hem altijd bitloos getraind heb. Met (dit) bit pakt hij het gelukkig ook heel goed op.
gelukkig maar jaah heb helaas geen paard/pony ook geen verzorg maar misschien van de zomer ene paardje rijden achter de kar du vroeg me ff af