[AR] Nelson weer eens voor de sulky

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:55

ziet er idd kei gaaf uit.
ik zou aleen wel zijn staart op een knotje doen :+ voordat er iets mee gebeurd bijvoorbeeld dat ie onder je voet terecht komt .
want op de foto's leek dat net ;)
hoeft niet hoor maar het leek me wel slim :o

elinebakker

Re: Nelson weer eens voor de sulky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:01

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 19:53

Hihi nee de staart raakt net het rekje maar kan nooit onder mijn voeten komen :=

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:56

Leuke pony, maar ik vind je houding erg scheef en ook je teugelhouding niet correct.

Je handen kunnen dichter bij je lichaam, en ken je het achenbach systeem?

De dressuurhouding zou er ook al wat fijner uitzien, zo voel je veel beter wat er voorin gebeurd.

Leuk beest, je sulky is gelukkig goed afgesteld!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 19:59

Mijn houding scheef? Ja ik hang tegen in de bochten := Wel zo veilig met een sulky aangezien ik soms nog flink hard ga. Achenbach ken ik idd maar vind het zo veel fijner werken met dressuur, kan zo veel sneller reageren en leidselvoering veranderen. Handen mogen wat dichterbij maar vind het niet bar storend.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:06

Oke, jou mening, ik vind het niet fijn om naar te kijken.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 20:08

Is goed :) Pony loopt nog geen jaar voor de kar en dit is de 2e keer dat ik "serieus" een beetje met dressuur bezig ben dus is voor ons beiden nog aftasten.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:10

Maar dressuur gaat ook om jou houding toch. Ik zou alleen je handen wat lager willen zien, verder maakt de teugelvoering niet uit zolang je meegeeft.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 20:11

Ik geef mee := Ik hoef mijn pony echt niet tegen te houden want dan staat hij stil. In mijn eerste topic waar hij voor de sulky stond zat ik mega scheef maar ik kwam niet aan de leidsels om hem te ontlasten. Hij was ooit doodsbang voor het bit.
Ik moet hoe dan ook meehangen in bochten omdat de bak ook niet heel groot is en ik scherpe bochten maak.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:13

Ja dat is waar ;)

anders lig je plat.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 20:14

Jup ik kan heeel veel met die sulky maar moet natuurlijk niet tegenwerken ;) Ik weet zelf ook wel dat de plaatjes confronterend zijn en mijn houding niet perfect is maar ik zie mezelf ook veel naar de pony kijken (langs hem heen := , op de lange zijdes). Een beetje het geld zoeken van het mennen.

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:15

zo cool!!
kan je nou ook met zo'n sulky bitloos rijden? :o? kwam ineens in me op :P

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 20:16

Je kan met elke aanspanning bitloos rijden :D Ligt gewoon aan je paard. Heb ik met hem ook wel eens gedaan omdat ik hem altijd bitloos getraind heb. Met (dit) bit pakt hij het gelukkig ook heel goed op.

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:19

:) gelukkig maar jaah heb helaas geen paard/pony ook geen verzorg maar misschien van de zomer ene paardje rijden achter de kar du vroeg me ff af :D
Dankjee voor snelle reactie :P

Gabriellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:21

Aaah:D super lieff!! Echt leuk dat het zo goed gaat!!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 20:21

Maar het is niet iets wat ik zomaar iedereen aanraadt ;) Je bent echt veel tijd bezig in het paard fijn aan de hulpen maken. Aan het halster durven paarden toch vaak meer druk te nemen. (Ik reed gewoon met leren halster bitloos, het side-pull idee) Verder is hij er gewoon op te remmen en sturen.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:57

ik hanteer zowel het achenbachsysteem en de traditionele 'paardrij manier', maar bij enkelspan dressuur kies ik ook het liefst voor de laatste. ik zie het nut van achenbach op dit gebied niet.
bij meerspannen en voor de marathonwagen, gebruik ik daar in tegen liever het achenbach systeem, gezien je daar sneller en makkelijker mee kunt verkorten en verlengen. bij de sulky zit er geen draaipunt tussen de menner en de pony (kransas) waardoor je leidsels vrijwel op de zelfde lengte blijven.

het beter aanvoelen met het het achenbach systeem vind ik onzin. ik vind dit juist lastiger zelfs, gezien je de rechter en de linker leidsel niet op de zelfde manier vast hebt.

ook qua houding hoeft dit niet uit te maken indien je de systemen goed hanteerd.