[AR] Vliegende Shet toont haar drafkunsten voor de kar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ch_ntii123

Re: Vliegende Shet toont haar drafkunsten voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:38

is dat karretje niet een beetje groot?:P

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 16:39

ch_ntii123 schreef:

Als jij iets beter had gelezen, had je die vraag niet hoeven stellen ;)

vanTroje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:55

Wat een schatje. Vooral op foto 5 en 13 is ze lief!

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:17

JoyCiej007 schreef:
ch_ntii123 schreef:

Als jij iets beter had gelezen, had je die vraag niet hoeven stellen ;)

Ja, sorry, ik ben niet z een fanatieke lezer :P, maar ik zie het :P

horselove154

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:09

[/quote]

Dat een kar wat hoger is, wil niet zeggen dat hij ook direct zwaarder is. Hij is precies goed qua gewicht voor Ot, dat heeft zich maar weer eens bewezen tijdens de Eper Paarden Vierdaagse, soms door dikke lagen blub, kuilen en gaten. Hij is misschien wat hoog in verhouding, maar ik vind het wel prima om zo hoog te zitten, veel fijner eigenlijk. :)

Als je iets beter leest, zal je zien dat ik dit bitje een enkele keer heb gebruikt/getest, ik rijdt er niet standaard mee.
Verder zal het mij eerlijk gezegd worst wezen of een bit 'mooi' staat, een bit is niet voor de mooi, maar voor de functie, lijkt mij zo, toch? ;) Voorlopig blijf ik bij het dunne liverpooltje.[/quote]

Dat weet ik wel maar het lijkt wel een beetje zo! Hoor je dat vaker of niet? Tuurlijk is een bit voor een functie maar het is toch ook belangrijk dat het er allemaal mooi uit ziet?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 20:28

Dat het geheel er mooi uitziet (als aanspanning in zijn geheel dus) vind ik inderdaad wel belangrijk. Maar qua bit maakt mij dat zoals gezegd echt helemaal niets uit, als een bit toevallig wat 'minder mooi' zou staan maar ze zou er beter op lopen, dan gebruik ik dat bitje gewoon. Het ideale bit heb ik voor haar nog niet gevonden, al zal het een spuuglelijk ding zijn, als zij er goed op loopt is het goed genoeg voor mij.

Kan me ook ontzettend irriteren aan mensen die ohz. bijv. met een passoabit rijden, 'omdat het zo mooi staat', of een bontje onder een goed passend zadel (wat er dus voor zorgt dat het zadel minder goed past) 'omdat het in de mode is'.
Vind dat gezondheid en welzijn van de pony voorop gaat, en wat mooi is komt daarna wel een keer.

Bij het kiezen van een geschikt bit denk ik er namelijk echt niet bij na of dat mooi zal staan. Tuurlijk, een authentieke friese aanspanning met fries tuig is erg mooi als je ook een fries roosjesbit gebruikt, maar als het paard daar echt niet tegen kan of niet lekker op loopt, maakt het toch niet uit als je er wat anders in hangt? Dan maar minder mooi.

Edit: typo's

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:49

Zo, die dame ziet er uit als een echte enthousiasteling, en dat is natuurlijk alleen maar leuk! Heel veel succes en plezier samen.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:56

Wat een gave mini haflinger! :D
Mooie kar heb je ook!
Ziet er leuk uit! Heb je intussen het bit al vaker gebruikt? Is het wat? :)

Mooie draf heeft ze ook zeg!

En ik vind je twee-span helemaal geweldig! :D