Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Shanna schreef:Zweep in de hand is niet nodig als ik er langs loop, daarbij reageert de pony zo goed op stemhulpen dat ik zweep ook aardig overbodig vind en die geef ik al helemaal niet aan iemand die er niet mee om kan gaan.
JoyCiej007 schreef:Shanna schreef:Zweep in de hand is niet nodig als ik er langs loop, daarbij reageert de pony zo goed op stemhulpen dat ik zweep ook aardig overbodig vind en die geef ik al helemaal niet aan iemand die er niet mee om kan gaan.
Oké............ tot hier kon ik het nog allemaal behappen, maar nu breekt m'n klomp!
![]()
![]()
Dit korte stukje tekst geeft weer dat je er écht geen verstand van hebt. Als jij straks naar buiten gaat met die pony, je tussen het verkeer rijdt en hij naar links of rechts springt, dan zou ik graag van jou willen weten hoe je denkt dat op te lossen met je stem, als jij je pony kan laten buigen om je stem heen moet ik toch maar eens bij jou gaan lessen....
En ja, iemand die er niet mee om kan gaan, dat is dus de grote fout die je maakt! Dat argument slaat dus ook werkelijk nergens op.....
en een menzweep, tja als je je handen vol hebt aan teugels (en dan een zweep erbij en niet meer kunnen sturen is helemaal lastig), er loopt iemand naast...ach, dat komt allemaal wel als je serieuzer aan de gang gaat, zo lekker rond blijven hobbelen, de rest komt dan op zijn tijd wel!
)

) wil ik er toch iets van zeggen.
) zich goed realiseren dat het met mennen vaak heel erg fout kan gaan. Dat hoeft niet eens met een niet beleerde pony te zijn maar dat kan ook heel goed gebeuren met een ervaren pony.
daijano schreef:Western ruiters ooit met een zweep gezien?
ooit een westernruiter zonder benen gezien?Citaat:Vandaag heeft Z. weer voor de kar gestaan. En als het aan mij ligt was dit de laatste keer.
maar goed.... mijn verslag...
Eerst liep ik er nog naast en haar haar aan een lang touw. Na een tijd hebben we het touw losgemaakt en liep ik er zonder touw naast. Weer later ben ik achterop de kar gaan staan.
Toen ging het mis. Z. “schrok” van een giertank en begon te wijken. J. stuurde haar de goede kant op en tikte haar bij met de zweep en probeerde haar “erdoorheen” te praten. Toen schoot en van de wielen in een greppel en dook de kar de greppel in. Z. nam een mega sprong en ging met kar en al door de greppel het land aan de overkant in. Helemaal over de rooie. Ze is door het land de weg op gerend. Richting het dorp. Ik was inmiddels van de kar want ik heb geprobeerd om haar te pakken. Wat dus niet gelukt is. Ik zag Z. richting het dorp rennen. Ik ben er als een idioot achteraan gegaan. J. was inmiddels van de bok af. Ik weet niet hoe.
Terwijl ik naar het dorp rende werd ik een auto ingetrokken, die man heeft ook paarden, zag alles gebeuren en heeft J. en mij opgeraapt en we zijn Z. achterna gegaan. Voor mijn gevoel duurde het uren tot we haar vonden.
Ze was niet heel ver gekomen. Ze is het dorp ingerend, geschrokken van een verkeersbord, toen is ze met kar en al gaan slingeren en omgeslagen.
Toen ik Z. zag lag ze op haar zij/ rug en waren haar beten helemaal stijf. Ik dacht dat ik op dat moment nog gekker werd dat ik al was. Ik dacht dat ze dood was.
Toen zag ik haar koppie, ze leefde nog. Ik weet niet wat er met mij, J. en de man die ons opgepikt had gebeurde, maar ik werd zo rustig. Ik ben bij haar gaan zitten. Heb tegen haar gepraat het tuig losgemaakt en losgesneden. heel rustig het halster omgedaan en we hebben Z. overeind gekregen. Z. stond rustig op, keek even rond en begon meteen te vreten. Ze stond immers in de tuin bij mensen. Ze is in een lage heg gevallen.
Z. is er goed vanaf gekomen. Wat schaafplekjes, een lelijke snee van het draad waar ze door is gegaan en een afgebroken tand.
Mijn tuig is nog redelijk heel, strengen zijn gebroken, leidsels zijn doorgesneden, en de broek is kapot. Verder is het nog heel.
De kar heeft wat schaafplekken, en het lemoen is gebroken.
Z. is redelijk rustig, eerlijk gezegd vind ik haar te rustig maar dat zal zeker de schrik zijn. Ze loopt (nog) niet kreupel. Morgen zal ze wel stijf zijn en misschien overmorgen ook nog wel. Maar het had allemaal zoveel erger af kunnen lopen. Al denk ik daar liever niet over na.
Mijn droom om tweespan te gaan rijden met G. en Z. is eigenlijk weg. Op dit moment heb ik zoiets van ik stap nooit meer op een kar. Al weet ik dat het eigenlijk wel moet. Maar moet er nu echt even niet aan denken….
Shanna schreef:Het is vooral dat hij met kinderfeestjes een kar kan trekken

daijano schreef:Kan hier niemand lezen??????? Einde discussie!!!!
Paintlinger schreef:Niet om het eén of ander hoor.....
De reacties hier vind ik erg overdreven.
Ze loopt er naast.....kom op zeg..
En dan nog iets.......we weten allemaal dat het hier om een mini-shetje gaat hè?
Je hebt dan wel genoeg aan gezond verstand en een beetje kennis...
Zo heb ik het zelf immers ook gedaan en dat is allemaal goed gekomen
Zonder menles zou ik ook geen fries of een kwpn-er beleren....