[AR] "show" je kar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:40

jantina schreef:
Whoopy! Dát is een leuk wagentje! Zoeentje zoek ik eigelijk en de jouwe heeft ook nog eens fatsoenlijke bandjes. Kun je de zitting ook naar voren en naar achteren schuiven?
Waar heb je hem gekocht en wat waren de kosten? (mag uiteraard per pB )

Ik schaam me er niet voor hoor!
Het wagentje kost in lakversie 760 euro voor shet/welsh uitvoering.
De banden zijn 19" maar als je wilt mogen ze ook 17" zonder extra kosten.
Als je je pony meeneemt dan kan je een testrit maken (zoals ik) En hij zegt je dan hoe en wanneer hij in balans hangt enzo.
De zitting is vooruit en achteruit te schuiven, maar de wagentjes worden op maat gemaakt.
Bij mij krijgt de zitting dus wat extra gaten omdat ik nie zo groot ben, ook maakt hij hem wat lager voor me, en dit allemaal zonder extra kosten
Ik heb 'm besteld bij www.stadtwijck.nl , is een aardige man!
Zeg maar als je meer info wilt.

(btw, gegalvaniseerde versie is 135 euro duurder, en als je m geremd wilt hebben, dan komt er op z'n minst 150 euro bij, maar hij zei dat lichte wagentjes op de lamoenogen remmen)

Rosiewozie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:40

pff weet ik eindelijk hoe ik met de digi van mijn vriend foto's kan maken met minder pixels zodat ik ook eens mooie scherpe foto's kan neerzetten zonder dat je gelijk alleen maar blokjes ziet. Heb ik een keer tijd..., is het buiten asgrauw en kan het elk moment gaan regenen!!!!!

Rosiewozie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 21:24

oke heb dus een andere manier gevonden om eindelijk een beetje fatsoenlijke foto's erop te zetten (ik veranderde de naam verkeerd ivm jpg of iets)...
Maar hier komt ie dan eindelijk ook. Het is eigenlijk vrijwel dezelfde als die van Tess en Sarahlou, alleen dan een oudere versie....
Maar had zeer mooie prijs en rijdt net zo super, is alleen niet zo sierlijk gebouwd als de nieuwere, maar ja als dat alles is he...

Afbeelding

Sorry Kim, maar deze moet er gewoon ook even bij, ben nu zo blij dat ik eindelijk goede fotos kan plaatsen....

Afbeelding

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 23:07

mooi wagentje hoor.. en wat maakt het nou uit of het een wat oudere versie is.. als ie maar rolt..

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 09:38

Mooie wagen hoor!
Heel degelijk. Je kan er alles mee, lekker om met zijn allen weg te gaan. Maar in een marathon staat hij ook niet verkeerd.

Rosiewozie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 11:06

Hij is echt super fijn ja, hij is idd mee gebouwd om marathon mee te rijden, maar je kunt achter ook rugsteunen erop zetten als er achterop meer mensen mee gaan. Hoewel daar echt niet meer als twee mensen kunnen zitten... Haha. Ik vind hem wat aan de zware kant, maar mijn pony trekt hem goed, ook in de wedstrijden. En daarbij rijd ik toch alleen maar oefenmarathons, omdat ik gewoon de middelen niet heb officieel te gaan. En ik vind het hellemaal niet verkeerd gedaan op mn 21 zonder lening!!!

Zip

Re: [AR] "show" je kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 12:09

Afbeelding

en van de achterkant
Afbeelding

Opzich fijn karetje, precies de goede maat voor de shets. Alleen wel krapjes als je erop zit, je kunt moeilijk je benen kwijt.

Dus ik wil hem wegdoen en toch eens kijken naar een leuk marathonwagentje. maar ja, die zijn zo duuuur!

Shirlemiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 12:14

Ah zip dit is toch een super leuk wagentje,ik vind jullie er echt schattig bij passen met twee van die lieve shetjes ervoor!Het wagentje past echt bij jullie.

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 15:12

Zo nu ik eindelijk foto's kan plaatsen, hier is mijn marathonwagen. Van Rombach uit Aken

Afbeelding

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 15:25

Poe chic hoor! welke klasse rijd je? vind je het niet lastig dat je helemaal naar Duitsland moet als er wat aan mankeert? Of je moet in Limburg wonen natuurlijk

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 15:32

Ik rij klasse 2 samengesteld en dressuur vaardigheid B,L,M en Z, Dat hangt af van welke pony ik start .
Verder ik woon in Drenthe, maar eigenlijk heb ik nog nooit wat met mijn kar gehad (ik heb hem ongeveer 2 jaar). Alleen een paar maal de remblokjes vervangen, maar dat kunnen we gelukkig zelf.
Rombach heeft ooit gezegd dat hij hem desnoods ophaalt voor reparatie. Of hij dat werkelijk doet weet ik natuurlijk niet. Maar goed we zijn als we via Duitsland (de snelweg 31) naar Aken rijden daar in ongeveer 3 uur.

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:06

whoopy, even je lichtogen wat naar beneden, straks hangt je pony in de lucht
Nouja, met Honey rij ik met de alom bekende shet sulky (die ik hier al een paar keer langs heb zien komen.
Prima wagentje, moest alleen wel wennen dat de pony zo kort op de wagen staat (kan dr zo op dr kont kriebelen)
Met Victor (Hackney) rijdt de eigenaar in training met een concourswagen, en op concour geloof ik met een echt "doodskistje" zoals die wagentjes heten. Maarja, "we" (ik ben groom) zijn nog niet aan wedstrijden toe, dus we zien wel

Tussen alle schitterende combinaties zie ik een enkele "wagen" staan waarbij ik denk: Daar ga je toch zeker niet de weg mee op?
Een veilige wagen is meer dan een paar wielen, een bankje, en 2 houten balken waar je de pony aan vast knoopt

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:37

stef schreef:
whoopy, even je lichtogen wat naar beneden, straks hangt je pony in de lucht

Ik geloof dat dat kwam omdat hij niet stil wilde staan, waardoor het wagentje "remde" waardoor de lichtogen omhoog kwamen.
Ik geloof dat het voor de rest wel goed zat. Die man had het tuig passend gemaakt (daar vertrouw ik dan maar op)
Zo hangt ie toch wel goed?

Afbeelding

RJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 17:16

En hier is onze kar... hij is echt nét nieuw, het nieuwste model van clever! De rugleuningen kun je er ook nog afhalen, voor in de marathon, maar dat seizoen duurt nog ff... Ook het paard is nog maar net bij ons, nu drie maand en hier gaan we volgend jaar de wedstrijden mee onveilig maken

Afbeelding

De broek moet nog even anders bevestigd worden, iemand toevallig ideetjes? (sorry off topic )

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 17:59

Broek hoort aan het oogje dat op je lamoen zit, tegen het zwarte gedeelte aan.

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:28

whoopie, naar mijn idee mag ie toch iets zakken, het lijkt of je wagen toch iets naar achteren overhelt, en hij zou in balans moeten hangen (heb ik zelf ook af en toe moeite mee met mijn (minder luxe ) 2wieler

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:54

Broek hoort inderdaad aan dat metalen lusje aan je lamoen. Ook even de strengen erbij in binden. Zo zit hij echt niet goed!!!

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:31

stef schreef:
whoopie, naar mijn idee mag ie toch iets zakken, het lijkt of je wagen toch iets naar achteren overhelt, en hij zou in balans moeten hangen (heb ik zelf ook af en toe moeite mee met mijn (minder luxe ) 2wieler

Oke, zal het veranderen zodra m'n wagen volgende week klaar is ^^

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:43

Ik heb ook een foto van mijn hele aanspanning.
Eerst was het alleen een foto van het karretje, maar nu ook de kar, de pony en ik

Afbeelding

RJS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:23

napie schreef:
Broek hoort inderdaad aan dat metalen lusje aan je lamoen. Ook even de strengen erbij in binden. Zo zit hij echt niet goed!!!

haha dank je voor de duidelijke bewoording, en idd het probleem is al opgelost.. Strenghouders aan het tuig, en er komt een nieuw oogje op het lamoen, iets verder naar voren, zodat de broek beter zijn werk doet, anders gaat ie zeg maar recht naar beneden...

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 10:53

Spetter, ik heb zo'n zelfde als jou oude wagentje. Ik heb er nog niet zoveel mee gereden (pas gekocht). Maar ik zoek eigenlijk een bokkussen. Weet iemand of deze los te koop zijn, wat zoiets kost en waar te koop? zijn ze ook tweede hands te koop?

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:12

Bij de meeste wagenmakers kun je los een bokkussen kopen, of laten maken.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 23:56

Mijn oude wagen van m'n tinker :
Afbeelding

Mijn nieuwe wagen van m'n tinker :
Afbeelding

Mijn oude wagen van m'n shet :
Afbeelding

Mijn nieuwe wagen voor m'n shet :
Afbeelding

En de sulky van m'n shet :
Afbeelding

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 08:30

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 11:34

nou ik ons wagentje ook maar ff showen dan..

Afbeelding

Afbeelding