[AR] convoi exceptionnel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:34

palousa_boy schreef:
Ik kan me best voorstellen dat je als politie grote vraagtekens zet bij deze combinatie.
Maar om na een halve seconde al in te kunnen schatten dat dit onder art5 valt omdat jij denkt dat het levengevaarlijk is (nu is er al het dubbele aan tijd voorbij) vind ik enigszins wel onder muggenziften vallen.

Volg dan even de betreffende combinatie, kijk hoe alles op elkaar reageert en trek dan na 5 minuten je conclusie nadat je de combinatie even aan de kant zet om het een en ander te kunnen controleren op degelijkheid.

Kom je er dan achter dat het niet klopt, prima. Zie je dat de bestuurder van de combinatie levensgevaarlijke manoeuvres maakt om maar op de plaats van bestemming te komen, prima. Maar op voorhand art5 roepen (dat in mijn ogen een beetje over komt als ik weet het even niet maar wil wel graag m'n bon schrijven) vind ik niet echt kunnen. Dan ga je ook al niet open in gesprek met de bestuurder, jij hebt immers al besloten dat hij fout zit, omdat je de combinatie niet kent.

DAT is het punt. Als er zaken niet kloppen, dan hoort die combi niet op de weg, lijkt me geen discussie over mogelijk.
Maarre, ik heb nog geen enkele onderbouwde reactie gezien die onomstotelijk aantoont dat het niet mag (vandaar mijn uitgangspunt in vorige post).

Gejammer over "levensgevaarlijk" enkel en alleen gebaseerd op "wat de boer niet kent dat vreet ie niet" en zonder argumenten, dat geeft alleen maar weer hoe bekrompen er tegenwoordig gedacht wordt.

Kuggur

Re: convoi exceptionnel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:58

Sterk argument Ikke, als iemand het niet met jou eens is denk hij "bekrompen"...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:33

minikatje schreef:
Polly schreef:
Ik hoop dat ik die (aankomende) agenten hier uit het topic die het hardst van de toren blazen dat ze voor tig overtredingen gaan schrijven nooit tegenkom, vallen voor mij in de categorie matennaaiers! Ik ken veel mensen bij de politie en die schrijven echt niet voor elke dwarszittende scheet.

Echt Bokt op zn best, om het hardst roepen hoe vreselijk levensgevaarlijk je wel niet bezig bent want het mag alleen volgens de regeltjes, maar van lol met je knol hebben we nog nooit gehoord, bah!

En ja, ik men zelf, al 15 jaar, meestal in mn eentje, ik span alleen in want mijn pony's blijven staan als ik ze dat commando geef, heb verschillende pony's beleerd en guess what... Ik leef nog!

Maar ook aan de andere kant. De agenten in dit topic reageren heel begrijpelijk, mijn eerste reactie was ook "oei". Toen bedacht ik mij, waarom eigenlijk? Maar zit een andere tak van sport, verkeersveiligheid en verkeersongevalsanalyse. Ik kan tot in den treuren analyseren omdat dat een tweede antuur is. Mijn beweegredenen zijn ookal zijn we bijna collega's totaal anders. ART 5 is voor mij het rijgedrag, ik zal het span eerst moeten zien om te kunnen oordelen.
Matennaaiers is een verschrikkelijk iets om voor uitgemaakt te worden. Agenten zijn doeners, Snadrem is zelfs hoofdagent. Zij moeten binnen 2 sec beslissen en handelen anders vallen er gewonden. Voor mensen buiten de operationele dienst is die hectiek soms moeilijk voor te stellen. Ik snap hun beweegredenen, als je veel ellende hebt gezien wil de dat voorkomen. :)

Hee, agenten zijn net mensen ;)
Ik ben altijd erg blij met de samenwerking als ik op de snelweg een ongeval sta in te meten.

Maar in eerste instantie zou ik de menner even spreken en wijzen op de gevarendriehoek die ontbreekt.

Ik heb het ook niet over de reacties van Snadrem maar over de user die in opleiding is en die in het begin van het topic meteen enorm begon te blazen dat ze hier wel voor 10 feiten kon schrijven maar zichzelf vervolgens wel te goed vind om dat dan even te kunnen onderbouwen. Ik weet ook dondersgoed dat de term matennaaier voor de politie een afschuwelijke term is maar ik heb hem in dit geval heel bewust gebruikt omdat ik het écht écht niet vind kunnen zoals zij hier reageert vanuit "het vak", op die manier help je al het respect voor de politie om zeep en dat moet je niet willen.

Ik heb onder mijn vrienden veel mensen werken in de hulpverlening en ik weet dóndersgoed hoe geweldig zij hun werk doen en ik zal de laatste zijn die geen respect heeft voor deze mensen. Ik ben diverse malen meegelopen met verschillende takken van de hulpverlening en weet dus echt wel waar ik het over heb.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 13:08

kennissen van mij, die toevallig bakkabouters zijn hebben mij te kennen gegeven op zoek te zijn naar het volgende:

-een ruime koepel,
-een set stevige vleugels,
-raketaandrijving met bijbehorende brandstof.

ze hebben de wetgeving eens goed bestudeerd, er staat nergens dat je een menwagen niet zo mag aanpassen dat hij goed snelheid kan maken en op kan stijgen.. ze irriteren zich behoorlijk aan de oplopende files in Nederland, waardoor ze steeds later bij wedstrijden aankomen.. ze hopen door op te stijgen voortaan over de files heen te kunnen, zodat ze iedere deelnemer dezelfde eer kunnen bewijzen in wedstrijd en keuringsring.

ponies ervoor hoeft verder niet, ze zetten er wel een motor in..

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:09

ikke schreef:
minikatje schreef:
Heel eerlijk?
Ik heb het samen met mijn oud-collega van het KLPD besproken.
We zouden in eerste instantie niets doen totdat we de combinatie tegen zouden komen.

Maar ook aan de andere kant. De agenten in dit topic reageren heel begrijpelijk, mijn eerste reactie was ook "oei". Toen bedacht ik mij, waarom eigenlijk? Maar zit een andere tak van sport, verkeersveiligheid en verkeersongevalsanalyse. Ik kan tot in den treuren analyseren omdat dat een tweede antuur is. Mijn beweegredenen zijn ookal zijn we bijna collega's totaal anders. ART 5 is voor mij het rijgedrag, ik zal het span eerst moeten zien om te kunnen oordelen.
Matennaaiers is een verschrikkelijk iets om voor uitgemaakt te worden. Agenten zijn doeners, Snadrem is zelfs hoofdagent. Zij moeten binnen 2 sec beslissen en handelen anders vallen er gewonden. Voor mensen buiten de operationele dienst is die hectiek soms moeilijk voor te stellen. Ik snap hun beweegredenen, als je veel ellende hebt gezien wil de dat voorkomen. :)

Hee, agenten zijn net mensen ;)
Ik ben altijd erg blij met de samenwerking als ik op de snelweg een ongeval sta in te meten.

Maar in eerste instantie zou ik de menner even spreken en wijzen op de gevarendriehoek die ontbreekt.

Ehm, de achterkant van de trailer is niet zichtbaar op de foto, dus is voor ons niet vast te stellen of die aanwezig is. Dat gezegd hebbende wil ik met jou wel een discussie aangaan die ergens over gaat:

Even klinisch: als deze combi voorzien is van een deugdelijk gemonteerde trekhaak, een werkende signaleringsinstallatie en overige voorschriften (zoals de driehoek) en je hebt als agent vastgesteld dat de combi onverstoorbaar langs 's lands wegen gaat, waarom zou je de combi dan aan de kant zetten (anders dan om vast te stellen dat aan bovenstaande voorwaarden is voldaan)?

Ik heb even in de wettekst gezocht, maar "bespannen wagen" en "trekdieren" leverde niet zoveel op. Hoe wordt dat tegenwoordig wettelijk omschreven?

meissie, ik laat de menner gewoon rijden. Lees mijn stukje nog maar eens na. ;)
Wil best een discussie aangaan maar zou niet weten waarover. Gaf alleen aan dat ik blackskillz? en snadrem snap in hun manier van reageren.
Pas als ik de combi zie en denk "mwah, dit wordt hem niet" ga ik tot actie over. Maar als het span zich goed gedraagt en er geen rare gevaarlijke dingen zijn hoor je mij er niet over ;)

Meestal kun je al de zijkanten van de driehoek zien als deze erop gemonteerd is, dat zie ik hier niet. Vandaar dat ik ervan uitging dat deze er niet op zat. That's all.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:24

@ polly,
Niets tegen jou, maar matennaaiers is gewoon niet zo fraai. Dat schoot mij even verkeerd.
De user in opleiding is nog in opleiding en mag nog fouten maken. Trekt wel bij en dan wordt ze een prima agente. (Zal het maar niet over mijn blunders hebben, pff schaamte ;) )

Verder ook niets tegen jouw kennis van hulpverleners. Respect komt vanuit de begripvolle mensen.
De mensen die snappen dat soms een hulpverlener ook "vol" kan zitten. Wij proberen onderling ook elkaar te ontzien. Als een collega een zware dienst heeft gehad en alsnog een melding krijgt proberen we datonderling op te lossen zodat de collega wordt ontzien. Maar soms moeten we ook gewoon door en ons werk doen. Heb genoeg minder fraaie dingen naar mijn hoofd gehad maar ook superveel dankbaarheid.
maar het woord politie doet soms veel stof opwaaien.
Kijk maar even naar ikke, ze las KLPD en dacht ook dat ik gelijk alles van de weg zou halen terwijl ik al eerder had gemeld dat ik er opzich niets mis mee vind ;)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:30

@minikatje, ik stuur je wel even een PB, mensen schijnen niet besproken te mogen worden hier

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:32

zijn we in overtreding? :')
och hellepie.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:40

ik zal dan wel een schijterd zijn, maar ik hoop dat je geen helling op moet rijden met dit hele span, en dan stil moet gaan staan ;) Nee ik zou het niet doen, ik wil achter me verkeer zien aankomen, en ook dat mensen doorhebben dat er paarden voor staan, praktisch zal het wel zijn, maar ik hing em gewoon lekker achter de auto

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:58

secricible schreef:
Jeetje, ikke, wat blaas jij hoog van de toren zeg, je weet het allemaal zo goed en denkt vanalles te kunnen eisen en verwachten van anderen. Ik geloof het wel, ga ook niet meer reageren. Bah, :x

Helemaal mee eens!! pff hoop dat je in het echte leven iets beter in de omgang bent. En niet altijd gelijk hoeft te hebben.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:50

minikatje schreef:
och hellepie.

Ja kijk maar uit, straks sta je in de lijst van bokts most wanted :)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:57

palousa_boy schreef:
minikatje schreef:
och hellepie.

Ja kijk maar uit, straks sta je in de lijst van bokts most wanted :)

En zie je dan nog maar eens ergens in het openbaar te vertonen!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:02

pfff, dan maar aan de plastische chirurgie.
Vergeet nooit de invloed van bokt, lieve bokkertjes!

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:07

Hey Demug, topic starter.. en ben je geweest vrijdag?? Hoe ging het??

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:13

minikatje schreef:
pfff, dan maar aan de plastische chirurgie.
Vergeet nooit de invloed van bokt, lieve bokkertjes!

Je maakt er grappen over, maar helaas is dat iets dat mij bijna m'n baan heeft gekost :)
Naar aanleiding van een berichtje dat ik had geplaatst, dat mensen verkeerd hadden gelezen (ja echt) die vervolgens m'n baas bellen over wat ik volgens hun geplaatst zou hebben.. Was een iets minder leuk gesprek, probeer maar eens iemand te overtuigen dat je iets niet hebt gezegd.

Maar om weer even op het topic terug te komen..

Ik ben blij dat er nu weer gewoon. Oraal gereageerd wordt, dat leest veel fijner :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:25

he wat vervelend palousaboy, dat lijkt mij erg naar. Alles is wel weer goedgekomen?

Naar mijn bescheiden mening heb ik nergens buiten de lijntjes gereageerd. Anders staat mijn pb-inbox gewoon open. Krijg je soms erg gezellige open gesprekken van. ;)

Hoe is het afgelopen TS?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:42

Ik vind het in ieder geval erg origineel! Of het wettelijk mag zou ik niet durven te zeggen. Ik heb er net zo veel (weinig) verstand van als de anderen in dit topic ;)

Hoe was de rit en keuring gegaan?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 18:02

@Ts..

Heb net dit hele topic doorgelezen....
Snap dat je niet op alle blaaskaken reageert..

Maar: Hoe is de keuring gegaan?

:)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:23

minikatje schreef:
ikke schreef:
Ehm, de achterkant van de trailer is niet zichtbaar op de foto, dus is voor ons niet vast te stellen of die aanwezig is. Dat gezegd hebbende wil ik met jou wel een discussie aangaan die ergens over gaat:

Even klinisch: als deze combi voorzien is van een deugdelijk gemonteerde trekhaak, een werkende signaleringsinstallatie en overige voorschriften (zoals de driehoek) en je hebt als agent vastgesteld dat de combi onverstoorbaar langs 's lands wegen gaat, waarom zou je de combi dan aan de kant zetten (anders dan om vast te stellen dat aan bovenstaande voorwaarden is voldaan)?

Ik heb even in de wettekst gezocht, maar "bespannen wagen" en "trekdieren" leverde niet zoveel op. Hoe wordt dat tegenwoordig wettelijk omschreven?

meissie, ik laat de menner gewoon rijden. Lees mijn stukje nog maar eens na. ;)
Wil best een discussie aangaan maar zou niet weten waarover. Gaf alleen aan dat ik blackskillz? en snadrem snap in hun manier van reageren.
Pas als ik de combi zie en denk "mwah, dit wordt hem niet" ga ik tot actie over. Maar als het span zich goed gedraagt en er geen rare gevaarlijke dingen zijn hoor je mij er niet over ;)

Meestal kun je al de zijkanten van de driehoek zien als deze erop gemonteerd is, dat zie ik hier niet. Vandaar dat ik ervan uitging dat deze er niet op zat. That's all.

Ik ga er vanuit dat wanneer de aanhanger de driehoek voert, die formeel niet meer op de wagen hoeft te zitten. Correct me if I'm wrong.

Wat ik me dus afvraag: welke regels hier nu daadwerkelijk voor gelden (als die regels nog bestaan!). Zoals gezegd heb ik gezocht op trekdieren en bespannen wagen maar er kwam op die manier geen wetgeving boven drijven.
Heb jij als agent wetten beschikbaar op basis waarvan jij zou kunnen bepalen dat dit wel of niet mag of heb je daarvoor alleen je gezonde verstand, je waarneming en uiteindelijk je onderbuikgevoel beschikbaar?

Kijk, ik snap best dat het lastig is om de deugdelijkheid van een constructie vast te stellen als dat geen standaard oplossing is. Ook het gedrag zul je inderdaad ter plekke vaststellen, waarmee art 5 weer terug gebracht is waar het thuis hoort.

De levensgevaarlijk-opmerkingen, daar kan ik niet zoveel mee. Er zijn zelfs Bokkers geweest die mij voor knettergek verklaarden dat ik met een 30 jaar oude trailer rijdt, zonder dat er zelfs maar een foto van die trailer getoond werd, laat staan dat die Bokker de trailer in werkelijkheid kende.
Dat is wat hier feitelijk ook weer gebeurt: er wordt een oordeel geveld over een combi terwijl men helemaal geen enkel detail over de constructie noch de africhtingsgraad en betrouwbaarheid van de pony's weet. Dat is bekrompen gedrag Kuggur. Dat is geen argument, dat is een constatering!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:37

Ik ben niet zozeer benieuwd of dat wat TS van plan was uiteindelijk wel of niet legaal was, dat laat ik aan anderen over :D

Maar hoe is de keuring gegaan? Paardje goedgekeurd?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:13

Lotus83 schreef:
@Ts..

Reageren gaat ook nogal moeilijk als je niet online bent geweest en dus ook niks gelezen hebt :D

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:20

Destination schreef:
Lotus83 schreef:
@Ts..

Reageren gaat ook nogal moeilijk als je niet online bent geweest en dus ook niks gelezen hebt :D

Je kan ook mee lezen zonder zichtbaar online te zijn, ik ben nu ook niet online :D )
(dat was tenminste altijd zo...., ik ben lang niet geweest)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:28

Het wel weekend he....kan me heel goed voorstellen dat ts andere dingen te doen heeft dan een stel Bokkers te woord te staan...die al dan niet hun mening klaar hebben staan over dat wat ze van plan is geweest (want of het uiteindelijk echt zo is gegaan, is nog maar de vraag)....

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:31

Cassidy schreef:
Het wel weekend he....kan me heel goed voorstellen dat ts andere dingen te doen heeft dan een stel Bokkers te woord te staan...die al dan niet hun mening klaar hebben staan over dat wat ze van plan is geweest (want of het uiteindelijk echt zo is gegaan, is nog maar de vraag)....

Ik ben stiekem toch wel heel benieuwd of ze inderdaad zo gegaan is en hoe het allemaal is verlopen.

Ts afzeiken is nu wel genoeg gedaan, ik hoop dat ze een leuke dag heeft gehad op de keuring :)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:37

Ik ben gewoon benieuwd hoe of het is gelopen en of ze het uiteindelijk nog op deze manier gedaan heeft.
Afzeiken en afraden is nu toch al te laat...