palousa_boy schreef:Ik kan me best voorstellen dat je als politie grote vraagtekens zet bij deze combinatie.
Maar om na een halve seconde al in te kunnen schatten dat dit onder art5 valt omdat jij denkt dat het levengevaarlijk is (nu is er al het dubbele aan tijd voorbij) vind ik enigszins wel onder muggenziften vallen.
Volg dan even de betreffende combinatie, kijk hoe alles op elkaar reageert en trek dan na 5 minuten je conclusie nadat je de combinatie even aan de kant zet om het een en ander te kunnen controleren op degelijkheid.
Kom je er dan achter dat het niet klopt, prima. Zie je dat de bestuurder van de combinatie levensgevaarlijke manoeuvres maakt om maar op de plaats van bestemming te komen, prima. Maar op voorhand art5 roepen (dat in mijn ogen een beetje over komt als ik weet het even niet maar wil wel graag m'n bon schrijven) vind ik niet echt kunnen. Dan ga je ook al niet open in gesprek met de bestuurder, jij hebt immers al besloten dat hij fout zit, omdat je de combinatie niet kent.
DAT is het punt. Als er zaken niet kloppen, dan hoort die combi niet op de weg, lijkt me geen discussie over mogelijk.
Maarre, ik heb nog geen enkele onderbouwde reactie gezien die onomstotelijk aantoont dat het niet mag (vandaar mijn uitgangspunt in vorige post).
Gejammer over "levensgevaarlijk" enkel en alleen gebaseerd op "wat de boer niet kent dat vreet ie niet" en zonder argumenten, dat geeft alleen maar weer hoe bekrompen er tegenwoordig gedacht wordt.