Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikke schreef:Ik weet niet wat jouw defenitie van veilig is maar ik zag daarstraks op de snelweg de vrachtautoversie van deze combi: een vrachtauto met twee kortgekoppelde aanhangers. Dat zijn volstrekt legale, goedgekeurde combi's op de Nederlandse en Europeese wegen!
Polly schreef:Neon schreef:Ik ben zeeeeer benieuwd naar een update over wat de politie je verteld heeft...
Mag ik je een tip geven? Als die trailer ook zo achterover hangt voor een auto, breng dat ding dan naar de schroothandel...
Ik zou mn trailer sowieso niet voor mn auto hangen, trekhaak zit meestal aan de achterkant
Neon schreef:Polly schreef:
Ik zou mn trailer sowieso niet voor mn auto hangen, trekhaak zit meestal aan de achterkant
Smartassmaar even serieus... Als die trailer ook zo achter een auto hangt... Dan vreet. Ik een bezemsteel als asdruk etc. Zou kloppen
ilaan schreef:Al deze regels zijn dus heel streng en dit is omdat het een langer en zwaarder voertuig is. Al deze regels zijn uiteraard en logischerwijs niet van toepassing op de menkar met aanhanger en dus vind ik jouw vergelijking een beetje krom.
Oh genoeg onderbouwd met regels hoop ik?
secricible schreef:Jammer dat je dan de opmerking vermijd waarin men zegt dat de vergelijking met motorvoertuigen (volgens jou nota bene) niet geldig is, terwijl je die zelf ook maakt. Dat noem ik selectief lezen en selectief reageren.
bliver schreef:Het ziet er natuurlijk hilarisch uit, maar kom op zo vervoer je geen pony/paard. Je kar is er niet voor gemaakt en veilig is het niet! Ik kan me dan ook niet voorstellen dat dit wettelijk is toegestaan!
rina schreef:En je kan wel van alles eisen, maar het is heel simpel. Artikel 5 wvw. Daar kunnen ze je hoe dan ook op pakken![]()
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
(En deze kan ik nog steeds niet uit het hoofd, de oude versie zit er bij mij geramt).
Het wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt is al genoegAls oom Agent vind dat jij met zon combi een gevaar kan veroorzaken hang je al. En als zij vinden dat jij het overige verkeer hindert of zou kunnen hinderen, je hangt. En artikel 5 is geen overtreding, dus hang je dubbel.
Dat is dus helemaal los van of die trekhaak wel een goedkeuring heeft, en of die goedkeuring wel voor een trekkend voertuig geldt die geen motor heeft. En alle andere opties voor bekeuringen die voorbij zijn gekomen. Artikel 5 gaat boven al die regels.
Elke andere regel zou ik er zo niet bij durven halen, omdat er idd in de verschillende boeken meestal gesproken wordt over motorvoertuigen. En daar valt deze combi niet onder.
Wat de andere dubbele (caravan) combi aangaat. Kan ik me zomaar voorstellen dat die echt wel een keuring heeft ondergaan om het legaal te krijgen voor de openbare weg.
rina schreef:Ik doe allerlei veronderstellingen??? Helemaal geen zelfs.
DAAR is artikel 5 nl voor. Alles wat niet direct omschreven staat in de wetgeving, maar welke wel een gevaar is, zouden kunnen zijn, hinder geven of zouden kunnen geven. Geloof dat JIJ artikel 5 niet snapt. Ze kunnen echt alles eraan hangen als ze het nodig vinden.
Als ze de TS een PV (proces verbaal) geven op basis van dat Artikel 5, hoeven zij er echt geen andere wetsartikelen bij te halen om dat artikel 5 te onderbouwen. Artikel 5 staat helemaal op zichzelf, en oom agent hoeft dus ook echt NIET aannemelijk te maken dat die combi niet deugdelijk is. Het gevaar voor het overige verkeer is genoeg.
Wie doet er hier nu dus veronderstellingen? ikke niet. Ik heb zelfs aangegeven dat ik er niet zo even een artikel aan zou durven hangen. Ik heb alleen maar geschreven dat ik me best kan voorstellen dat die caravancombi met paard een keuring heeft ondergaan om het legaal te maken. Juist om te voorkomen dat er met artikel 5 gegooid zou worden.
Polly schreef:Ik hoop dat ik die (aankomende) agenten hier uit het topic die het hardst van de toren blazen dat ze voor tig overtredingen gaan schrijven nooit tegenkom, vallen voor mij in de categorie matennaaiers! Ik ken veel mensen bij de politie en die schrijven echt niet voor elke dwarszittende scheet.
Echt Bokt op zn best, om het hardst roepen hoe vreselijk levensgevaarlijk je wel niet bezig bent want het mag alleen volgens de regeltjes, maar van lol met je knol hebben we nog nooit gehoord, bah!
En ja, ik men zelf, al 15 jaar, meestal in mn eentje, ik span alleen in want mijn pony's blijven staan als ik ze dat commando geef, heb verschillende pony's beleerd en guess what... Ik leef nog!
minikatje schreef:Heel eerlijk?
Ik heb het samen met mijn oud-collega van het KLPD besproken.
We zouden in eerste instantie niets doen totdat we de combinatie tegen zouden komen.
Maar ook aan de andere kant. De agenten in dit topic reageren heel begrijpelijk, mijn eerste reactie was ook "oei". Toen bedacht ik mij, waarom eigenlijk? Maar zit een andere tak van sport, verkeersveiligheid en verkeersongevalsanalyse. Ik kan tot in den treuren analyseren omdat dat een tweede antuur is. Mijn beweegredenen zijn ookal zijn we bijna collega's totaal anders. ART 5 is voor mij het rijgedrag, ik zal het span eerst moeten zien om te kunnen oordelen.
Matennaaiers is een verschrikkelijk iets om voor uitgemaakt te worden. Agenten zijn doeners, Snadrem is zelfs hoofdagent. Zij moeten binnen 2 sec beslissen en handelen anders vallen er gewonden. Voor mensen buiten de operationele dienst is die hectiek soms moeilijk voor te stellen. Ik snap hun beweegredenen, als je veel ellende hebt gezien wil de dat voorkomen.
Hee, agenten zijn net mensen
Ik ben altijd erg blij met de samenwerking als ik op de snelweg een ongeval sta in te meten.
Maar in eerste instantie zou ik de menner even spreken en wijzen op de gevarendriehoek die ontbreekt.
HeavensLove schreef:ik blijf nog steeds volgen, vind de laatste berichten al de meest verstandigste reacties (vanaf minikatje) van heel dat topic, vind het wel interessant wat er allemaal beweert wordt, maar ik wacht ook nog op reactie van de TS, zeker ivm hoe het nu gelopen is en of ze nu naar de politie is gegaan